KHABAR VARZESHI

كیروشميخوا­هددرايرانب­ماند

-

مربي باتجربه و مدرس فوتبال ايران معتقد است فدراسيون از حاال بايد به دنبال طراحي يك برنامه چهارساله باشد. مجيد جاللي پيشكسوت فوتبال كشورمان مدعي است در جام جهاني قطر با توجه به سطح فوتباليكهو­لزوآمريكاا­رائهدادند شانس صعود به مرحله بعدي را داشتيم. او همچنين بر اين باور استكهپيروز­يمقابلولزن­شأت گرفته از فوتبالي تمام ايراني بود. جالليامامه­مترازبودني­انبودن كیروشطراحي­يكبرنامهچه­ار ساله را براي فوتبالمان الزامي ميداند. مااگرجايژا­پنبوديمچها­تفاقي ميافتاد؟ فوتبال ما را به هيچوجه با ژاپن مقايسه نكنيد. ما به هيچوجه نميتوانيم جاي آنها باشيم چراكه ديدگاهشان بسيار متفاوت، تخصصيودرسط­حكالناست.من چون در بعضي سمينارها حضور داشتم و از برنامههايش­ان مطلع

هستم، اين حرف را ميزنم.

بيشترتوضيح­ميدهيد؟ در يكي از اين سمينارها برنامهاي براي 40 سال آينده ارائه دادند و هدفگذاريشا­ن ميزباني جام جهاني در سال 2050 و دستيابي به قهرماني بود. در حالي كه شايد خيلي از آنهايي كه اين برنامه را براي كشورشان نوشتند در سال 2050 در قيد حيات نباشند. جالبتر اين بود كه وقتي نقشه راه را ترسيم ميكردند، شما كامال متوجه ميشديدكهبر­ايهرروزشان­برنامه مشخص و مدوني دارند.

بهنظرشماژا­پنشگفتيساز­جام است؟ شگفتييكبار­ميشود.وقتيژاپن، آلمان را شكست ميدهد و بعد از آن هم اسپانيا را از پيشرو برميدارد، اين ديگر نامش شگفتي نيست. شگفتينتيجه­اياستكهعرب­ستان مقابل آرژانتين به دست آورد. هرچندآنهاه­مباآنبازيز­يرساخت آيندهشان را به نمايش گذاشتند. كاري كه ژاپن كرد باعث خواهد شد 4 سال آينده تيمهايي كه با آنها همگروه ميشوند احساس نگراني كنند. شما مطمئن باشيد عربستان هم تيم بسيار بهتري ميشود.

با اين شرايط رويارويي تيمهاي آسيايي با ژاپن هم در مسابقات آسياييسختت­رميشود. قطعا سختتر ميشود. براي اينكه هدفگذاري ژاپن براي فوتبال قاره آسيا نيست و شايد در جام ملتهاي آسيا با تيم متحول شدهاي به مسابقات بيايند. آنها هدفهاي بزرگي را نشانه گرفتهاند و فوتبال امروزشان گواه اين ادعاست.

آنهابرخالف­عربستانيها­تعطيل رسمياعالمن­كردندو... براي اينكه طبق برنامه و انتظارشان حركت كردند و به همين دليل هم ذوقزده نشدند. من مصاحبه سرمربي آلمان را ميديدم كه ميگفت مشكلي كه امروز فوتبال آلمان با آن دست به گريبان شده مربوط به سالهاي گذشته است. دقيقا عكس همين كار را ژاپنيها داشتند و از سالهاي گذشته برنامهريزي كردهاند.

بعضيبازيكن­انمدعيشدها­نداز نظربدنيآما­دهنبودند. اينادعايبا­زيكنانجايب­حثوتأمل دارد. اينكه شما در تورنمنتي مثل جام جهاني كه بايد هر چهار روز يك بار بازي كنيد و آن هم در حالي كه چيدمان بازي دوم و سومتان خيلي تفاوت ندارد بايد از نظر ريكاوري ذهنيكامالآ­مادهباشيدا­ماموضوعي كه واقعيت محض است اينكه كیروش بيش از ‪۹ ۸،‬ سال در فوتبال ما بوده و با تفكراتش آشنا هستيم.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran