KHABAR VARZESHI

جلويآمريكا­ترسوبازيکر­ديم

-

كارشناس فوتبال كشــورمان معتقد اســت تيم ملي ايــران در جام جهاني 2022 قطر نمره قبولي نگرفت. محمود كلهربابيان­اينجملهافز­ود:«بهنظرمن تيم ملي ايران در اين رقابتها بيشتر از هر چيزي از تفكرات محتاطانه كارلوس كيروش لطمه خــورد. ما در بازي اول مقابل انگليس هم به سرمربي خودمان باختيم و نتوانســتي­م از اعتبار فوتبال ايران دفاع كنيم.»

ويادامهداد:«دراينكهانگ­ليستيم قدرتمندي است شكي نيست اما اگر ما در گروه ژاپن ميافتاديم چه ميكرديم؟ گروهــي كه لقب مــرگ گرفته بود اما ژاپنيهاشجا­عانهوبدونت­رسهمآلمان را شكست دادند و هم اسپانيا را. حاال ما چه كرديم؟ 6 گل از انگليس خورديم و سرمربيتيمه­مميگويدافت­خارميكند ســرمربي چنيــن بازيكناني است! در بازي با انگليس چيدمان تيــم ما اصال درســت نبــود. تعويضهاي خوبي هم نداشتيم و نتوانستيم تاكتيكهاي هجومي حريف را خنثي كنيم. ما خيليمحتاطا­نهعقبنشستي­م و ضربه آن را هم خورديم.»

هافبكسابقس­رخابيضمناش­اره به مصاحبه برخي بازيكنان در دفاع و حمايت براي ماندن كارلوس كيروش، يادآور شد: «معلوم است بازيكناني كه فيكسبازيمي­كنندچنينحر­فهايي بزننــد كه در حيطــه وظايف آنها هم نيست اما همه كارشناسان گفتند چرا از دو مدافع وســط آماده خود استفاده نكرديــم؟ چه دليلي داشــت كه زوج خليلزاده و كنعانــيزا­دگان را ناديده بگيريم كــه در مقدماتي جام جهاني

العــاده هماهنگ نشــان دادند؟ متأسفانه كيروش نه تنها حق اين دو را خورد بلكه چند جوان مستعد ديگر را هم نديده گرفــت تا با پيرترين تيم ممكن به جام جهاني برويم.»

وي بار ديگر به ديدار ايران و آمريكا اشــاره كرد و گفت: «كاپيتان تيم ملي آمريــكا 23 ســاله بــود در حالي كه جوانترين بازيكن تيم ايران 24 ساله و اينخودنشان­دهندهخيليم­سائلاست. اينكه تيم جوانتر بيشتر ميدود و انگيزه باالتري دارد. چرا ما يك تيم جوانتر را با خود به قطر نبرديم؟ ما در همه خطوط بازيكنان جــوان و خوبي داشــتيم اما كيروش ترجيح داد شاگردان قديمي و مسنخودرابه­قطرببرد.همهاينمسائ­ل دســت به دســت هم داد تا تيم ايران ضعيفترين نتايج ممكن را بگيرد.»

كلهــر در مورد احتمــال تمديد قرارداد كيروش نيز خاطرنشان كرد: «شــما يك دليل براي تمديد قرارداد يك ســرمربي 70 ســاله و نه چندان موفق بياوريد تا ما هم بپذيريم. اينكه چند بازيكن براي ماندن در تيم ملي يا شــانس بيشــتر براي بازي كردن از كيروش حمايت كنند، دليل مناسبي براي تمديد قراردادش نيســت. اين مربياگرپيش­نهاديازارو­پاياهر جاي ديگر داشت مطمئن باشــيد بــه تهــران برنميگشــت امــا برگشت و تهرانگردي هم كرد. من نميدانم در جلســه كيروش و فدراســيون فوتبــال چه گذشت اما تيم ملي ايران به فكــر نو و تازه نيــاز دارد. با حرفهاي قشنگزدنتيم­ايراننميتو­انددرجام ملتهاموفقش­ودوبهتراست­دوستان نتايج كرهجنوبي، ژاپن و حتي استراليا و عربســتان را در جام جهاني 2022 قطر در نظر داشته باشند.»

كارشــناس فوتبــال كشــورمان

همچنين افزود: «كاش به جاي كارلوس كيروش يك مربي ايران را به عنوان نفر اول نيمكــت خود به جــام جهاني قطر ميبرديم كــه يك رزومه براي هموطن خودمان بسازيم. اگر يك سرمربي ايراني هم با خــود ميبرديم هميــن نتايج را ميگرفت ضمن آنكــه ژاپنيها با مربي بومي خود غولكشي كرده و پديده جام جهانــي لقب گرفتهاند. از آن گذشــته كيروش حدود 9 ســال سرمربي ايران بوده اما در تربيت مربي چه كرده است؟ چرا هرگز از يك مربي ايراني مســتعد و جوان كنار خودش استفاده نكرده است؟

ايد كيروش 9 دستيار خارجي دارد و حتي مدير رســانهاي هم با خود آورده در حالــي كه ما خبرنگاران زبده و كاربلدي داريم. اين تعداد آدم به تيم ملي اضافه شــدهاند و فقط ماركار آقاجانيان كنارآنهاقر­ارگرفتهاست.چرااينفرصت به دو يا ســه ايراني مســتعد داده نشده اســت؟ كيروش فقط افراد خودش را قبول دارد و در همه اين سالها در زمينه انتقال دانش خود به مربيان ايراني موفق عمل نكرده است. اينكه فدراسيون براي تمديد قــرارداد كيروش به جمعبندي نهايي رسيده را نميدانم اما نظر شخصي من اين است كه ادامه كار با كيروش به معناي دنده عقب است.»

كلهــر در پايان گفــت: «جداي از كيروش، تيم ملي ايران هم نياز به تغيير نسل دارد و بايد جوانتر شود. با اين تيم پيرماهيچشا­نسيدرجاممل­تهايآسيا همنخواهيمد­اشتوبايدتغ­ييراتدرتيم ملي ايران صورت پذيرد.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran