KHABAR VARZESHI

بازيهايآسي­ايياستقالل شايد در ورزشگاه دستگردي

-

قبــل از آغاز جام جهاني طي گزارشــي اختصاصــي برايتــان نوشــتيم كــه كنفدراسيون­فوتبالآسيا­شرايطورزشگ­اه آزادي را به عنوان ورزشگاهي كه ميتواند رقابتهــاي ليگ قهرمانان آســيا در آن برگزار شود، چندان مطلوب نميداند و به همينخاطرهش­داردادهكها­ينبارامكان­ات سختافزاري و وضعيت سازه اين ورزشگاه را به طور ويژه و سختگيرانه مورد بررسي قرار ميدهــد. اتفاقي كه اگــر رخ دهد، استقالل و پرســپوليس حتي در صورت احرازامتيا­زاتالزمجهت­بازگشتبهلي­گ قهرمانان از بابت ميزباني دچار مشــكل خواهند شــد در اين رابطه مشخص شد $)& حســابي روي ورزشــگاه آزادي حساس شده و اگر مشكالت اين ورزشگاه مرتفعنشود،اجازهبرگزا­ريليگقهرما­نان در آن داده نخواهد شــد. اين مســئله و ماجراي بدهيهاي خارجي اســتقالل از جمله مواردي است كه شايد براي مدافع عنوان قهرماني ليــگ برتر جهت اينكه شهريور سال آينده در ليگ قهرمانان آسيا حاضر شود دردسر درست كند.

تصويب آييننامه جديد كنفدراســي­ون فوتبال آسيا آييننامه جديد كه در آن شرايط براي احراز امتياز الزم جهت حضور در ليگ قهرمانان ذكر شده را براي فدراسيون فوتبال و اعضاي كميته اعطاي مجوز حرفهاي ارســال كرده است. البته اين آييننامه بايد ابتدا در هيئترئيســ­ه فدراسيون خودمان تصويب شود و پس از آن كار كميته به صورت جدي استارت بخورد. به احتمال فراوان كميته اعطاي مجوز حرفهاي از اوايل دي كار رسمي خود را آغاز خواهد كــرد و شــرايط تيمهــاي ايراني كه ميخواهند در ليــگ قهرمانان حاضر شوند را بررسي ميكند.

ترجمه حرفهاي فتحا...زاده همانطور كه قبال اشــاره كرده بوديم، يك شركت آلماني طرف قرارداد با فيفا تمام حرفهاي مرتبط با تيمهايي كه ميخواهند در رقابتهاي بينالمللي شركت كنند را براي كنفدراسيون­هاي قارههــاي مربوطه ترجمه ميكنند به همين خاطــر قطعا صحبتهاي علي فتحا...زاده پيرامون ميزان بدهيهاي باشگاه استقالل به گوش كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز رسيده و آنها حاال دقيقاً نميداننــد مديرعامــل اســتقالل با صراحت صحبــت از چند صد ميليارد تومانبدهيك­ردهاست.رقميكهحتي با تبديلش به دالر و يورو هم اصال عدد كمي به حساب نميآيد.

داستان استراماچون­ي ماجراي اســتراماچ­وني هم يكي ديگر از سوژههايي اســت كه شايد بابت حضور اســتقالل در ليــگ قهرمانــان آســيا دردسرساز شود البته اينطور كه ديروز مقامات فدراسيون به ما ميگفتند، ابتدا بايد آييننامه جديد به طور كامل خوانده شود و پس از آن با استناد به اين آييننامه مشخص شود كه داستان بدهي استقالل به ســرمربي اســبق خــود و احتمال محروميت اين باشگاه ميتواند پيرامون فصل آينده ليگ قهرمانان نيز براي آبيها دردسر درست كند يا خير؟

معرفي ورزشگاه دستگردي تيمهــاي ايراني و به طــور كلي تمام تيمهايــي كــه ميخواهنــد در ليگ قهرمانان آسيا حاضر شوند بايد حتما دو ورزشــگاه را به عنــوان محل برگزاري ديدارهاي خانگــي خود معرفي كنند. ورزشگاه اول، محل اصلي برگزاري اين مسابقات است و ورزشــگاه دوم نيز به عنــوان رزرو معرفي ميشــود. ناگفته پيداست كه استقالل ورزشگاه آزادي را به عنوان محل اصلي برگزاري ديدارهاي خانگي خود معرفي خواهد كرد ولي اگر كنفدراسيون فوتبال آسيا اين ورزشگاه را به خاطر مشكالت سختافزاري را رد كند،آنگاهبعيدن­يستديدارها­يآسيايي استقاللسال­آينده(البتهبهشرط­احراز شــرايط اين تيم براي حضور در ليگ قهرمانان) به ميزباني ورزشــگاه شهيد دستگردي برگزار شود. اين نكته را نيز نبايد فراموش كنيم كه ورزشگاه آزادي ايرادات زيادي دارد ولي با توجه به اينكه فصــل جديد ليگ قهرمانان آســيا از شهريور سال آينده آغاز خواهد شد اگر وزارت ورزش و شركت تجهيز اقدامات ســريع و دقيق خود را آغاز كنند بدون شك مشــكل تا نيمه ســال بعد حل ميشود و ورزشگاه آزادي استاندارده­اي الزم را به دست خواهد آورد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran