KHABAR VARZESHI

دغدغه‌حمایت‌مسئوالن‌ورزشي‌را‌داریم

-

تيم ملي كوراش براي اولين بار در تاريخ اين رشته نايبقهرمان جهان شد. فاطمه برمكي مليپوش اين رشته كه با مدال طاليش به خوبي نقش خود را در اين تاريخسازي ايفا كرد، مســئوالن را نســبت به اين افتخارآفري­ني بيتوجه ميداند و به گفته خودش استقبالي درخور اين تاريخسازي از مليپوشان به عمل نيامدهاست.اوبهسطحباا­ليكيفي مســابقات جهاني در همان ابتدا اشــاره كرد: «مســابقات جهاني هميشه از سطح بااليي برخوردار اســت. تيمهاي قدرتمند فرانسه، ازبكستان، چين، هند ...و همگي در اين مســابقات حضور داشــتند و خوشــبختان­ه من هم توانستم به خوبي كار خود را در اين مسابقات انجام دهم و به مدال طال برسم.»

برمكــي از كســب اوليــن نايبقهرمان­ي اين رشته در جهان احســاس غرور ميكنــد: «براي اوليــن بــار در تاريــخ كوراش نايبقهرمان جهان شــديم. اين دوميباعثاف­تخارمابودو­ازكسب آن احساس غرور ميكنيم. حاال بعد از اين عنوان عزممان را براي طالي تيمي بازيهاي آســيايي هانگژو جزم كردهايم. همچنين خبر خوب براي كوراش المپيكي شــدن ايــن رشــته در 2028 لسآنجلس است. من نهايتا تا دو ســال ديگر در تيم ملي هستم و ســنم به المپيــك لسآنجلس نميرسد اما دختران جوان خوبي دراينرشتهد­اريمكهميتو­اننددر المپيك خوش بدرخشند.»

قهرمان كوراش جهان معتقد است مسئوالن نسبت به اين رشته بيتفاوت هستند: «صديقي رئيس فدراســيون، ناطقي نايبرئيس فدراســيون و نصيرنــژاد رئيس انجمن كــوراش همگــي از ما حمايت كرده و در كنار ما بودند اما اين رشــته آنطور كــه بايد ديده نميشود. من طالي آسيا را گرفتم اما حتي يك زنگ از رؤساي استان خودممازندر­اننداشتهام.مسئوالن از ما حمايــت نميكنند و در اين اوضاعبداقت­صاديهيچپاد­اشمالي و معنــوياي دريافت نميكنيم. براي يــك ورزشــكار حرفهاي و قهرمانجهان­خيليزشتاست­كه دغدغه حمايت مسئوالن ورزشي را داشته باشد. مسئوالن نسبت به نايبقهرمان­يمادرجهانب­يتفاوت برخورد كردند.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran