KHABAR VARZESHI

چشم‌سازمان‌ليگ‌بسكتبال‌به‌نمایندگان‌ایران‌در‌وابا

-

طبق برنامه نهايي شده توسط سازمان ليگ بسكتبال، امسال پروندهليگب­رتربعدازدي­دارهاي مقدماتيبست­هميشودوتعي­ين برنامه ديدارهــاي پليآف هم منوط به عملكــرد نمايندگان ايران در غرب آسيا است. فصل جاري مســابقات بســكتبال ليگ برتر باشــگاهها­ي كشــور در حالي پيگيري ميشود كه از 28 آبان فصل جديد ليگ وابا (بسكتبال غرب آســيا) با حضور دو نماينده از ايران آغاز ميشــود و همين مســئله تغييرات و جابهجاييها­يي را در برنامهاولي­هارائهشدها­زسويسازمان­ليگ ايجاد كرده اســت. برنامه جديد سازمان ليگ بسكتبال بر اساس رفت و برگشت برگزار شدن ديدارهاي شهرداري گرگان

و ذوبآهن اصفهــان در ليگ وابا و زمان الزم بــراي ديدارهاي معوقه آنها در ليگ برتر ارائه شده است. طبق اين برنامه دور برگشتمرحله­مقدماتياول­ليگبرتر0۱ ديبهپايانم­يرسدوبدونو­قفهبرگزاري ديدارهــاي مرحلــه دوم مقدماتي آغاز خواهدشد.ديدارهايمر­حلهمقدماتي­هم به صورت رفت و برگشت برگزار ميشود و ديدارهايهر­مرحله(رفتوبرگشت)طي سه روز دنبال خواهد شد. بر اساس برنامه ارائه شــده، ديدارهاي رفت مرحله دوم مقدماتي طي روزهاي ‪7۱ 3۱،‬ و 20 دي برگزار ميشود.

بعد از اين ديدارها و طبق آنچه پيش از آغاز فصــل هم مد نظر قرار داشــت، رقابتهاي ليگ برتر به خاطر حضور تيم ملي در پنجره ششم انتخابي جام جهاني

و اردوي آمادهســاز­ي بــراي آن متوقف خواهد شد تا3۱ اسفند كه ليگ برتر با آغاز ديدارهايبر­گشتمرحلهدو­ممقدماتياز سر گرفته ميشود. ديدارهاي اين مرحله با لحاظ كردن حضور شهرداري گرگان و ذوبآهناصفه­اندرليگواب­ابافاصلهزي­اد و طي روزهاي ‪۱2 3۱،‬ و 28 اسفند برگزار ميشــود و تيمهاي اول تا هشتم هم به مرحله پليآف صعود ميكنند.

ديدارهاي پليآف ليگ برتر بسكتبال ســال آينده و بعد از نــوروز 20۴۱ برگزار ميشــود اما اينكه اين ديدارها دقيقا از چه تاريخي آغــاز و پيگيري شــود به نتيجه عملكرد نماينــدگا­ن ايــران در ليگ وابا بستگي دارد. رقابتهاي ليگ وابا3 فروردين به پايان مرحله مقدماتي ميرسد. بعد از آن وضعيتگرگان­يهاواصفهان­يهادراينلي­گ و اينكه بايد با آن وداع داشته باشند يا وارد پليآف شوند، مشخص خواهد شد.

بعد از تعيين وضعيت دو تيم ايراني در ليگ غرب آسيا، برنامه پليآف ليگ برتر نهايي خواهد شــد اما آنچه مسلم است پليآف اول با حضور هشت تيم و به صورت 3 از ۵ برگزار ميشــود. در پايان اين مرحله از مســابقات چهار تيم وارد مرحلهدومپل­يآفيانيمهن­هاييميشوند تا ديدارهايشا­ن را باز هم به صورت 3 از ۵ دنبال كنند. قرار اســت ديدار فينال ليگ برتر بسكتبال هم به صورت ۴ از 7 برگزار شود.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran