KHABAR VARZESHI

دردسر007مي­ليارديپيشپ­ايفتحا...زاده

-

مـروري بـر اتفاقـات مالـي حـول و حوش باشگاه اسـتقالل مشخص ميکند شرایط این مجموعه در آسـتانه برگزاري مسـابقه حساس هفته دوازدهم مقابل پرسپولیس بـه هیـچ عنـوان روبـه راه نیسـت. علـي فتـحا...زاده بـه تازگـي در مصاحبـهاي تلویزیونـي مدعـي شـد پیـش از ورود بـه باشـگاه اسـتقالل در رابطـه بـا موضـوع برداشـت از سـپرده باشـگاه در بـورس، همچنیـن اندوخته مالـي این مجموعه در حسـاب باشـگاه اطالعـات درسـتي بـه او داده نشـده است. مدیرعامل جدید باشگاه اسـتقالل که به جاي مصطفـي آجورلو در اواخـر مهـر سـال جـاري این سـمت را به دسـت گرفت اعالم کرد، بـه او گفته بودند ۰۰3 میلیـارد تومـان در حسـاب باشـگاه موجـودي وجـود دارد امـا هرگـز چنیـن پولي در حسـاب باشـگاه نبوده! بلکه عالوه بـر آن بدهيهـاي بیشـتري هـم از دوران گذشته در باشگاه وجود داشته است.

بررسي شـرایط فعلي و صحبت با افراد دور و نزدیـک به باشـگاه اسـتقالل مواردي را مشـخص ميکنـد که در ادامـه در همین گزارش به آن پرداخته شده است:

تعهدات مالي بازيكنان 1 طبـق قراردادهـا­ي بازیکنـان باشگاه استقالل که تعدادي از آنها از فصل

پیـش بـا ایـن باشـگاه قـرارداد داشـتند و تعـدادي دیگـر در ابتـداي فصـل جدیـد قراردادهای­شـان را بـه روز کردهانـد (کـه اغلـب بـا افزایـش بیـش از ۰۴ درصـدي همراه بود) باشـگاه اسـتقالل تا پایان آبان بایـد مبلـغ ۰۰۲ میلیـارد تومـان تعهـد مالـياش نسـبت بـه بازیکنـان تیـم را پرداخـت ميکرده که هنـوز در این زمینه اقدامي صورت نگرفته است.

مشـكالت بورس و حسـاب 2 بلوكهشده ظاهـرا فتـحا...زاده بـا ایـن تصـور کـه ميتواند از حسـاب سـپرده اسـتقالل در بـورس برداشـت کنـد، امیـدوار بـوده تا بخشـي از مشـکالت را از ایـن طریق حل و فصـل کنـد امـا وقتـي متوجـه شـده چنین امکاني برایش نیسـت، یکي دیگر از راههـاي موردنظرش به در بسـته خورد و فعـال شـرایط بـراي ایـن موضـوع هـم مهیـا نیسـت. نکتـه جالـب توجـه ایـن اسـت کـه از مبلـغ ۰۰3 میلیـارد تومـان سـپرده قبلي اسـتقالل در بـورس، ۰6۱ میلیـارد تومـان برداشـت شـده کـه مسـئوالن بورس هم مدعي هسـتند این مبلـغ بـدون اطـالع آنهـا از حسـاب برداشـت شـده اسـت! در حالـي کـه این حسـاب بلوکه شـده تا کسـي دیگر از آن

پول برداشت نکند.

وام بانكي با بهره سنگين 3 ظاهـرا یکـي از بدهيهـاي دیگر انباشـته اسـتقالل وامي بوده که از یکي از بانکهـاي خصوصـي بـه مبلـغ ۰۵۱ میلیـارد تومـان اخـذ شـده تـا در مـدت زمانـي کوتـاه بـه حسـاب بانک برگـردد. قـرار بـوده بـه ازاي ایـن ۰۵۱ میلیـارد تومـان، ماهانـه 6 میلیـارد تومـان ضـرر و زیـان به بانک بابـت تأخیر پرداخت شـود کـه بـا توجـه بـه گذشـت چندیـن مـاه از زمـان برداشـته شـدن ایـن مبلـغ و عـدم بازپرداخـت اصـل مبلـغ، ایـن مبلـغ بـه شـدت افزایـش یافتـه و یکـي دیگـر از مشـکالت فعلـي باشـگاه اسـتقالل را رقم زده است.

سـپرده بـورس ضمانت وام 4 باشگاه یکـي دیگـر از مشـکالت ایـن روزهـاي باشـگاه اسـتقالل کـه باعـث ناراحتـي فتـحا...زاده، مسـئوالن باشـگاه و البتـه هـواداران اسـتقالل اسـت، ایـن بـوده که ظاهرا ضمانـت وامي که از بانک خصوصي به مبلـغ ۰۵۱ میلیارد تومان گرفته شـده همـان پولـي بـوده کـه در بـورس بـراي اسـتقالل از طریـق فـروش سـهام بـه هـواداران سـپردهگذار­ي شـده اسـت! بـه همیـن خاطـر بانـک مربوطـه براسـاس مدارك ارائه شـده از طرف باشگاه استقالل ایـن مبلغ را به عنـوان ضمانت بلوکه کرده و تحـت هیچ شـرایطي باشـگاه اسـتقالل قـادر به برداشـت پـول بورس خـود از این حسـاب نیسـت. حتي اگر سـازمان بورس هـم اجـازه برداشـت اسـتقالل را بدهـد، باشـگاه قادر به دریافت ایـن مبلغ نخواهد بود.

بيرغبتـي اسپانسـرها­ي 5 اينترنتي یکـي از اسپانسـرها­ي خوشحسـاب باشـگاه اسـتقالل در فصول اخیـر به ویژه فصـل گذشـته (کـه ایـن تیـم بـه عنوان قهرمانـي دسـت یافـت) شـرکتهاي اینترنتـي وب و همـراه اول بودنـد کـه بـا باشـگاه استقالل همکاري متقابل داشتند و همزمان هم سـود خوبي بابت اسپانسري به باشـگاه اسـتقالل پرداخت ميکردند و هم خودشـان بابت همراهـي تیم قهرمان اسـتقالل به خواسـتههاي تبلیغاتيشـ­ان دسـت پیـدا ميکردنـد امـا بـا توجـه بـه شـرایط فعلي قطع و وصلـي اینترنت، این دو اسپانسـر تمایلـي بـراي کمـک بـه اسـتقالل ندارند و شرایط را براي همراهي با اسـتقالل و پرداخت مبالغ سنگین چند صد میلیاردي نميپذیرند.

بدهي ۰۰۷ ميليارد توماني 6 جمـع اعـداد و ارقـام مبالـغ مربـوط بـه بدهـي باشـگاه اسـتقالل بـه بانـک، مبلـغ برداشـت شـده از بـورس، تعهـدات مالـي بازیکنان، بهـره وام بانکي و غیبـت اسپانسـرها بـراي کمـک به این مجموعـه، عـددي در حـدود منفي ۰۰۷ میلیـارد تومـان بدهـي را روي دسـت باشـگاه اسـتقالل گذاشـته اسـت. رقـم هنگفتي که در شـرایط فعلي و مشکالت مالـي دولـت، وزارت ورزش قادر به کمک بـه فتـحا...زاده نیسـت و از طرفـي اسپانسـرها­ي خصوصـي و دوسـتان و نزدیکان مدیریت باشـگاه هم در شـرایط فعلـي اقتصـادي کشـور تمایلـي بـراي همراهـي بـا ایـن مجموعه بـراي رفع این مشکل سنگین را ندارند.

شـایان ذکـر اسـت در روزهـاي اخیر جمعي از مدیران سـابق باشـگاه استقالل بـا اشـاره بـه مشـکالت فعلـي اقـدام علي فتـحا...زاده براي پذیرش مدیریت باشـگاه اسـتقالل پـس از مصطفـي آجورلـو و اتفاقاتـي کـه طـي ایـن سـالها رخ داده اسـت را اشـتباه تلقي کرده و به او پیشنهاد دادند از این سـمت اسـتعفا کنـد گرچه از باشگاه اسـتقالل خبر ميرسد مدیرعامل باشـگاه همچنان امیدوار اسـت تا بتواند از طریـق ارتباطاتـي کـه دارد، الاقـل بخشهایـي از ایـن بدهيهـا را بپـردازد و مشکل را رفع کند.

رســتوران علی دایی در منطقه نیاوران و در جوار منزل مسکونی اوست. دیروز خبرگزاری فارس مدعی شد رستوران دایی و مغازهاش پلمب شده که ماجرا به اتفاقات اخیر مربوط میشــود. جالب است بدانید علی دایی یکسریفروشگ­اههایزنجیر­هایهمداردک­همربوطبهفر­وشکفشولواز­م ورزشیاستام­ارستورانگر­انقیمتاودر­نیاوراندرم­نطقهالهیهو­درست جنب منزل مســکونی اوست. همسر دایی هم یک گالری طال در منطقه الهیه دارد که اعالم شده بود 3 روز تعطیل است ...و

شــجاع خلیلزاده گفته مــن هرگز نگفتم اگر کــیروش بماند، خداحافظیمی­کنم!صرفنظرازدر­ستیاغلطبود­ناینحرفبای­د گفت حتما شجاع از منبع موثق شنیده کیروش میماند که چنین واکنشی نشان داده است. طی روزهای گذشته این شایعه مطرح شد که فدراسیون فوتبال بیمیل نیست کیروش را برای جام ملتهای آسیا هم حفظ کند.

بعد از حســن کامرانیفر و داوود پرهیزکاری حاال خبر رســیده هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال میشود. قرار است حکم او طی امروز و فردا صادر شود و گفته میشود تاج هم با حضور ممبینی در فدراسیون فوتبال موافق است.

مهدی طارمی پس از پایان حضور ایــران در جام جهانی ۲۲۰۲ قطر، به تمرینات تیم پورتو بازگشــت تا خود را برای ادامه فصل فوتبال پرتغال و رقابتهای اروپایی آماده کند. پورتو دیروز از بازگشت طارمی به تمرینات این تیم خبر داد و نوشت: خوش بازگشتی.

تیممليکشور­ماندردیدار­هايجامجهان­يقطربدنتیج­هگرفتتاجاي خالي برخي بازیکنان در ترکیب به چشم بیاید. رقیبان ما با شناسایي نقــاط ضعف ایران ضربات زیادي به تیم ما زدند و بازیکناني که قبال در این مناطق بازي ميکردند و کيروش روي نامشان قلم کشید، ورد زبان کارشناســا­ن هستند. پس از اتمام جام جهاني ۲۲۰۲ قطر براي ایران، عدهاي گمانهزنــي کردند که این بازیکنان علیــه کارلوس کيروش مصاحبهخواه­ندکرد.یکيازایننف­راتستارهجو­انياستکهبر­ايخود حق حضور در جام جهاني را قایل بود. ستارهاي که ميتوانست با بازي در ترکیب تیم ملي ایران در جام جهاني و با توجه به ســن و سالش به لیگهاي معتبر اروپایي ترانســفر شود اما کيروش این فرصت را از او گرفت. در همین راستا شنیدیم او منتظر روشن شدن تکلیف کيروش اســت تا درصورت عدم تمدید قــرارداد این مربي با انجام مصاحبهاي توفاني، حسابي از خجالت او درآید!

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran