KHABAR VARZESHI

خداراشکرکی­روشمارامحک­ومنکرد

اختر:‌ایران‌بازار‌کار‌کارلوس‌را‌داغ‌کرد

-

ادمونـد اختـر، بازیکـن اسـبق تیـم ملـي فوتبـال کشـورمان در گفتوگـو بـا خبرورزشـي، دربـاره پرسـشهاي اغلـب کارشناسـان در ایـن باره که چـرا کارلوس کـيروش بـدون ارائـه توضیحـات دربـاره علت حـذف تیم ایران در مرحلـه گروهـي، کشـورمان را تـرك کرد، اظهـار داشـت: «کدام توضیـح! همـان انتظـاري کـه از حضور کـيروش در کادر فنـي تیـم ملـي ميرفـت، اتفـاق افتـاد. کـيروش به ناحـق مربي تیم ایران شـد و تا ابد یک سـال حضور در جام جهاني را مدیون کشور ایران است.»

وي افـزود: «او در طول ۰۱ سـالي که در فوتبـال ایـران حضـور داشـت هیـچ خدمتـي به ایـن فوتبال نکـرد و هیچ جام و عنوانـي براي ما به دسـت نیاورد. سـؤال مـن این اسـت؛ آیـا بـا اسـکوچیچ بدتر از این نتیجـه ميگرفتیم؟ حتي شـاید خدا به اسـکوچیچ کمـک ميکرد و شـرایط بهتر هم ميشد.»

بازیکـن قدیمـي تیـم ملـي در ایـن بـاره کـه کـيروش بـدون بیـان دالیـل شکسـت ایـران را تـرك کـرد، گفـت: «قطعاً بـراي خـودش توجیـه و توضیح داشـت و قطعـا ميگفت مـن تیم را دیر تحویل گرفتـم و آن وقت یـک منتي هم سـر مـا ميگذاشـت! خدا پـدرش را بیامـرزد کـه توضیحـي نـداد! وگرنـه حتما ما را محکـوم میکرد و متهم ميشـدیم به اینکه سـابقه کارياش را در

جام جهاني خراب کردیم!»

وي خاطرنشـان کـرد: «قبـال هـم گفتهام ما یک حق طبیعي را از اسـکوچیچ گرفتیـم. مـن از ابتـدا با آمدن اسـکوچیچ مخالف بودم اما وقتي او را کنار گذاشـتند، گفتـم ایـن اشـتباه بزرگتـر از اشـتباه آوردنش بود.»

اختـر درباره حضـور دوبـاره کيروش همـراه ایـران در جـام جهانـي یادآور شـد: «در واقـع ایران بـه کارلوس کیروش لطف کـرد و دوبـاره او را بـه بـازار کار در عرصـه مربیگـري برگردانـد. در حالـي کـه او هیچ کار بزرگي براي ایران انجام نداده است.»

وي بـا اشـاره به عملکـرد دیگر تیمها بـا اتـکا بـه بازیکنـان بزرگشـان گفـت: «بازیکنـان بـزرگ تیمهـاي ملـي در جام جهانـي بـراي تیمهایشـان درخشـیدند. سـون اسـتارت ۰۸ متـري را در دقیقه ۴۹

ميزنـد و آن پـاس را ميدهـد که منجر به صعود کره ميشـود. انگلیـس با رابي کین و فرانسـه با امباپه بزرگي ميکنند. مسـي یکتنـه تیمـش را بـه مرحله یکهشـتم مـيآورد امـا بازیکنان بـزرگ تیم ما کارایـي الزم را براي تیم ملي نداشتند.»

اختـر در اینبـاره که اگـر کـيروش دوبـاره سـرمربي تیـم ایـران بشـود چـه اتفاقـي ميافتـد، توضیـح داد: «اگـر کـيروش دوبـاره سـرمربي مـا شـود مـا ۰۱ سـال عقبگـرد ميکنیـم. ایـن در حالي اسـت کـه رقبـاي ایـران در آسـیا مثـل کـره، اسـترالیا، ژاپـن و عربسـتان به سـرعت در حـال پیشـرفت هسـتند آن وقـت مـا بـه

سـرعت پسـرفت ميکنیم و بـه نقطه ۰۱ سال پیشمان برميگردیم.»

پیشکسـوت فوتبال ملي کشورمان با انتقـاد از بازیکنان پا به سـن گذشـته تیم ملـي گفـت: «امـروز بازیکنان پا به سـن گذاشـته از کارلـوس کـیروش حمایـت ميکننـد بـه ایـن خاطـر که بـا وجـود او آنها بـاز هـم در تیـم ملـي ميماننـد و بـه پـول و شـهرت بیشـتر ميرسند و حضورشـان هـم در تیـم ملـي تضمیـن ميشـود. در حالـي کـه تیـم ملـي نیـاز بـه خون تـازه دارد و بایـد به فکر جوانان باشـیم. ما هـواداران و پیشکسـوتان بـه فکـر بزرگي ایـران هسـتیم امـا بازیکنـان پـا بـه سـن گذاشته به فکر خودشان هستند.»

با این مربي 10 سالبهعقب برميگردیم

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran