KHABAR VARZESHI

سپاهان‌و‌بهاي‌ بازي‌با‌زنيت

-

سپاهان در روزي كه براي برنده شدن، هر چيز الزمي را با دقت و ريزبينــي فراهــم آورده بود، با خودخواستگي مغلوب حوادثي شد كه شيريني فوتبال و پيش آمدن اتفاقات تلخ و شــيريني ميداننــدش! ســود بــردن از تكتك حوادث!

و پرســپوليس كه گويا چشم به راه همينحوادثد­رتيمسپاهان­بوددركمال اقتــدار از آنچــه پيــش آمــد و نيــز از پيشنيامدهه­اي چند، بهره بردي كامل به عمل آورد! پرسپوليس منتظر اشتباهات چندي از اين قبيل بود! ركاب كشيده!

حتي در بازي سپاهان و آلومينيوم اراك بازيكنان كم بازي كردهاي دوباره به ميدان فرستاده شدند و گل هم زدند! ولي بــه چه بهايي! ســپاهان به هــدف و به وســيلهاي كه باورش كــرده، وفادارانه متعهد مانده بود!

يك تيم نوپديد ســپاهان كاري به كار اتفاقــات ندارد و

ميكوشد كنار بيايد با هر آنچه كه از جمله نتايجريزود­رشتوضروروغ­يرضرورديدا­ر دو بزرگ محسوب ميشــود! بيشترين حجم گفتوگو را درگيرانده و استقالليون را به استدالليون بدل كرده است!

براي اســتقالل تعداد تماشاگران و شيوه تماشــاي بازيها، خود يك برتري است و مزيتي كه سپاهان به شكل واقعيت عيني از آن برخوردارند! تيمي كه اينك به عنوان سپاهان عادات مخصوص به خودي دارد، تا همين چندي پيش نه تماشــايي بازي ميكرد، نه تماشــا ميشــد و نه در مقايسهباحر­يفانحرفيدا­شتبرايديده شدن! سپاهان كوشيد و اين شد كه شد، با گلزني محمد آقايي و علي مرادي!

نوعي ريسك، نوعي فشار از كجا بايد و با چه اســتداللي بايد وارد بحث حتي دراز و مطول كالمي شــد؟ ســپاهان با تن دادن بــه بازي بيمحل مقابل زنيت ســنپترزبو­رگ در چرخه ليگ برتر، ضرري آشــكار و زياني كامال معلوم را به جان خريد يا نه؟

فائقآمدنبر­زنيتوسپسكم­آوردن در ليگ برتــر، آيا نتيجه قهــري و قابل پيشبينيتحم­يلكردنخواه­رخواندگي سپاهان از يك سو و زنيت از سوي ديگر، نبود و نيست؟

آيا سپاهان مجبور نشده به اين بازي مزيد بر علت، امكان قهريتر مسابقه دادن را به ســود خود جور كند؟ آيا سپاهان در يك ريسك ناذيري عاقالنه، هماينك در

صدر جدول نبود؟

ساپينتو تيمش را رها ميكند تك نبايد افتاد! جا نبايد زد! عقب ماندن در حكم قال ماندن است و قيل و قال هم به راه انداختن! هر فردي چنين بود و هر فردي يــا زوجي هم چنيــن نبود، بايد هوايش را پاييد! كلكتان تمامشده تلقي ميشــود، شــما را كه دچار بيوقتي و بدوقتيميان­گارند!

پرسپوليس از كج و معوج اتفاقات خودش را بيــرون كشــيد! بايد ديد استقالل كه در بازي آخرش فاصلهاي داشت- ناخواسته- با مردي كه به ســروصداي او و نحوه دخالتش عادت كردهاند چگونه اين 8-9 بازي را سپري ميكنند! ساپينتو با جدا افتادن، تيمش را رها ميكند!

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran