KHABAR VARZESHI

افق‌روشن‌پي‌شروي‌آزمون‌

-

مجلــه آلمانــي كيكر پــس از درخشــش ســردار آزمــون در هفتههاي اخير بــه تمجيد از او پرداخت. كيكر نوشــت: ســردار آزمون تا حدی نااميدكنند­ه بوده اما اين بازيكن ايراني در تســاوي يــك- يك بايرلوركــ­وزن مقابل فرايبورگ اولين گل فصلش را به ثمر رســاند. اين گل براي آزمون يك پايان هفته مثبت بود كه به او و تيمش اعتماد به نفس داد. ضربه آزمون يك گل كامل بود. ميچل واكر توپ را به تير دوم ارسال كرد و توپ بين مدافــع فرايبورگ به آزمون رسيد و او با يك ضربه فني توپ را در گوشه دروازه قرار داد.

ســردار پــس از ايــن گل متواضعانــ­ه صحبت كرد و گفت: اين يك پاس عالي بود و اميدوارم يك گل عالي هم باشــد. اين گل براي لوركوزن حداقل يك امتياز را در فرايبورگ به دســت آورد، جايي كه او پــس از يك عملكرد خوب شايستگي بيشتري داشت. اولين گل آزمون در فصل ميتواند نقطه عطف دوران نااميدكنند­ه او در لوركوزن باشد. سردار آزمون در هفته اخير در سه بازي درخشيده است، يك هفته پيش در پيروزي 2-3 مقابل ماينتس، براي اولين بار در تركيب اصلي لوركوزن قرار داشــت. يك پــاس گل داد، يك پنالتي گرفت، او در بازي پيروزي ۵-3 در ضربات پنالتي برابر موناكو در ليگ اروپا، او اولين ضربه پنالتي تيمش را با خيال راحت زد و اين هفته هم در فرايبورگ گل زد.

آلونسودربا­رهسردارميگ­ويد: در حــال حاضــر ميبينيد كه او احساسسبكيو­سرعتبيشتري ميكند. او اين را هر روز در تمرين نشــان ميدهد. او از شانس خود استفاده كرد و خيلي خوب بازي كرد. همچنيــن مقابل ماينتس خوب عمل كرد. مهاجمان با گل زدن زندگي ميكننــد و براي او گلزني مهــم بود. ژابي آلونســو ترديدهاي اساسي در مورد آزمون را كنار گذاشت و گفت از كيفيت او اطــالع دارد و به همين خاطر مانع فروش اين بازيكن 28 ساله به المپيك مارسي در پايان ژانويه شد.فرانسويهاآ­مادهپرداخت­01 ميليون يوروي درخواســتي باير بودند. معاملــه با باير فقط به اين دليل شكســت خورد كه مارسي توانست در آخرين روزهاي نقل و انتقاالت ويتينيا را با 32 ميليون يــورو از براگا بخرد. آزمون در اين باره گفت خيلي به تغيير تيمش نزديك شــده بود. حتي شماره

پيراهن آزمون در مارسي تعيين شــده بود و او ميخواست در اين تيم فرانسوي شماره 11 بپوشد. با اينحالآزمو­ندرانتظاري­كپايان خوش در اولين سال حضورش در لوركوزن بود، فصلي كه او بخش زيادي از آن را به دليل مصدوميت از دست داد. درخشش در سه بازي اخير اما به آزمون كه به فكر تغيير تيم بود، اعتماد به نفس بيشتري داده است.

لوركوزن و آلونسو ميتوانند انتظار پيشرفت چشمگيرتري از بازيكن ايرانيشــا­ن پس از دو نمايش خوب مقابــل موناكو و فرايبورگ داشته باشند. آزمون برخالفبازي­هايقبليدرد­يدار بــا فرايبــورگ تعــداد زيادي موقعيــت گل را با مالكيت خود ايجاد كــرد. اينها نشــانههاي روشني است كه نشان ميدهد پس از هفتهها ركود، اكنون يك افق روشــن پيش روي آزمون تحت نظر آلونسو باشد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran