KHABAR VARZESHI

درتبریزمرا­قباسديباشي­د

-

تيمهاي نســاجي مازنــدران و آلومينيــو­م اراك با امتياز گرفتن از استقالل و ســپاهان، به پرسپوليس كمــك كردنــد! شــاگردان يحيــي گلمحمدي هم موفق شدند با3 گل نفت مسجدسليمان­راشكستدهند.هرچند اين پيروزي باعث نشــد سرخپوشــان تهراني دوباره به صدر جدول برسند اما با توجه به نمايش خوب شاگردان مهدي رحمتيدرارا­كومتوقفكرد­نسپاهان، پرســپوليس به يك امتيــازي اين تيم رسيد. استقالل هم در قائمشهر 2 امتياز حساس از دست داد و حاال وحيد قليچ در اين رابطه ميگويد: «دم حميد مطهري گرم!منميدانستم­نساجييقهاس­تقالل را در قائمشــهر خواهد گرفت. مطهري مربي بادانش و صاحب سبكي است كه با بازيكنانبي­ادعايشكارب­زرگيمقابلت­يم كهكشاني استقالل انجام دادند. نساجي خيلي هوشمندانه بازي كرد و از اين تيم بزرگ امتياز گرفت.»

پيشكســوت پرســپوليس ادامه ميدهد: «پس از اين بازي استقالليها كليمصاحبهك­ردندعليهدا­وريدرحالي كه به نظر من هم مهدي قايدي شيرجه زد و آن صحنه اصال پنالتي نبود. داور در دوقدمي صحنه حضور داشت و همه چيز را ديد. البته با توجه به اينكه استقالليها چند هفته پشتسر هم برده بودند و روي 3 امتياز ديدار با نســاجي هم حســاب پيشــاپيش باز كرده بودند، طبيعي بود بابت اين نتيجه ناراحت باشند. آنها تيم پرمهرهاي هستند اما فوتبال همين است و اتفاقــا نســاجي يك گل خوشــگل و بيحرف و حديث هم به استقالل زد.»

او ضمن اشاره به بازي آلومينيوم و ســپاهان در اراك يــادآور ميشــود: «آلومينيومه­مبهنحويبرا­يپرسپوليس بــازي كرد و توانســت از اين تيم امتياز بگيرد. تيــم رحمتي هم تيــم خوب و سختكوشــي است كه به راحتي به هيچ تيمي باج نميدهد. ايــن امتيازاتي كه سپاهان و استقالل در اراك و قائمشهر از دســت دادنــد، از يكطرف به ســود پرسپوليسبو­دوازطرفديگ­رايندوتيم را دچار مشكل خواهد كرد.»

دروازهبان اســبق پرســپوليس به تعريــف و تمجيد از عليرضــا بيرانوند پرداخته و خاطرنشان ميكند: «بيرانوند يك گلر پنالتيگير و االن باتجربه است.

من به جرأت ميگويم اگر عليرضا سال گذشــته در پرســپوليس توپ ميزد، استقالل نميتوانست قهرمان ليگ برتر شود. ما فصل گذشته خأل غيبت بيرانوند را به شدت احســاس كرديم. در همين بازي هم تصور كنيد عليرضا داخل دروازه پرســپوليس نبود، چه اتفاقي ميافتاد؟ حتمبدانيدا­گرپنالتينف­تمسجدسليما­ن تبديلبهگلم­يشدكارپرسپ­وليسبراي پيروزي و كسب3 امتياز بسيار سخت بود. به نظر من بيرانوند در حال حاضر تبديل به يك ستون براي پرسپوليس شده و در ادامــه فصل هــم حضــور او خيلي به پرسپوليس كمك خواهد كرد.»

وحيد قليچ بازي سختي را در هفته آينده بــراي پرســپوليس پيشبيني ميكندوميگو­يد:«بازيكردندر­تبريز هميشــه براي پرسپوليس سخت بوده اســت. اين تيم با ســرمربي اسپانيايي خودش، بســيار بهتر از گذشــته بازي ميكند و امتيــازات خوبي جمعآوري كرده. پرســپوليس در ايــن بازي بايد ششدانگوكما­شتباهبازيك­ندتانتيجه بگيــرد. از آن گذشــته خــط دفــاع پرســپوليس بايد به شدت مراقب رضا اسدي باشد. او در تراكتور تبديل به يك بازيكن گلزن شده و تا به حال 8 گل در ليگ برتر زده است. اسدي ميخواهد به همــه ثابت كنــد حقــش جدايي از پرسپوليس نبوده و همين انگيزه اضافي شايد براي پرسپوليس دردسرساز شود. البته اين پرسپوليس تيم كامل و خوبي است و ميتواند تراكتور را حتي در تبريز شكستدهد.هدفپرسپولي­سقهرماني اســت و براي تيمي هم كه ميخواهد قهرمان شــود نبايد فرقي كند در خانه حريف بازي ميكند يا خانه خودش! به اعتقاد من پرسپوليس بايد با اين تفكر راهي تبريز شود.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran