KHABAR VARZESHI

ساپينتو از قلعهنويي و منصوريان 6 امتياز میخواهد صفآرايیاست­قاللیهامقا­بلاستقالل

-

شرايط باالي جدول و مدعيان كسب عنوان قهرماني همچنان پيچيده است. تساوي استقالل و سپاهانباپي­روزيپرسپول­يسدر اين هفته توأم شد تا در روزهاي پاياني سال ماجراهاي عجيب و غريبي را ميان مدعيان كســب عنوان قهرماني شــاهد باشيم و البته اين روند قطعا در فروردين و ارديبهشت به اوج خود خواهد رســيد. اســتقالل تا قبل از خاتمه امسال دو مسابقه بسيار مهم پيش روخودخواهد­داشتكهنتيج­ههردوبازي بدون هيچ شــك و ترديــدي در تعيين تكليف قهرمان نقشآفريني خواهد كرد. مسابقهباتي­مهاييكهازق­ضاسرمربيان­آنها در زمره چهرههاي ماندگار تاريخ استقالل محسوب ميشوند و هواداران آبي با هر دو نفرخاطراتي­فراموشنشدن­يدارنداماح­اال به حكم قاعده بيرحم فوتبال حرفهاي هر دوسرمربيمذ­كوربايدبهخ­اطرشرايطتي­م خودشــان از استقالل تحت هر شرايطي امتياز بگيرند و اين امتياز گرفتن ميتواند نقش مهمي در قهرمان نشــدن ريكاردو ساپينتو و شاگردانش ايفا كند.

جدال با مرد پرافتخار اگــر چه فرهاد مجيدي فصل گذشــته افتخار بيبديلي را رقم زد و استقالل را به اولين تيم تاريــخ رقابتهاي ليگ برتر تبديل كرد كه بدون حتي يك شكست عنوانقهرما­نياينمسابق­اتراكسبكرد وليهنوزهما­ميرقلعهنوي­يپرافتخارت­رين سرمربيتاري­خاستقاللدر­تمامدورهها­ي برگــزاري پيكارهــاي ليــگ حرفهاي محسوب ميشــود مردي كه توانست با آبيپوشان سه بار قهرماني در اين عرصه را جشــن بگيرد و روزهاي خوشي را در مقاطــع مختلــف بــراي اســتقالل و طرفدارانش رقم بزند. البته قلعهنويي طی چند سال اخير دستش از رسيدن به جام كوتاه مانده و با وجود اينكه گلگهر را به يك تيم باالنشين تبديل كرده است اما هنوز نتوانســته با اين تيم جامي كسب كند.اميردوشنبه­هفتهآيندهد­رورزشگاه آزادي مهمان استقالل خواهد بود و براي اينكه همچنان اميــد اندك خود جهت رسيدن به صدر جدول و البته اميد فراوان ماندن در ميان چهار تيم باالي جدول را حفظكند،هيچچارهايج­زامتيازگرف­تن از اســتقالل ندارد و همين مســئله كار آبيپوشان را دشوار ميكند. البته نبايد فراموش كنيم كه گلگهر در چند سال اخير همــواره با قلعهنويــي قافيه را به استقالل باخته است و همين فصل نيز در جدال رفت مغلوب تيم ريكاردو ساپينتو شد. مسئلهاي كه در بازي آتي ميتواند از نظر رواني كمكحال آبيها شود.

احيا با فوالد عليرضا منصوريان چند روز قبل دوباره به ليگ برتر برگشــت و به جاي جواد نكونام روي نيمكت فوالد خوزســتان نشست تا سرخپوشــان جنوبي يــك آبيپوش را جانشينچهره­آبيپوشديگر­يدرنيمكت خود كنند. حــاال منصوريان قطعا انگيزه بســيار زيادي براي موفقيت دارد چون به خوبي ميداند اگر چه نام بزرگي در فوتبال ايران دارد ولي براي مربيگري و ماندن در چرخهمربيان،عالوهبراسم­بزرگ،نيازمند كارنامه موفق هم هســت و عدم موفقيت همراهبافوا­لداوراتاحد­زياديازاين­چرخه برايفصولآي­ندهدورخواه­دكرد.سرمربي استقاللی اتفاقا ۰۱ روز ديگر در اهواز بايد تيمش را به مصاف استقالل بفرستد و اين يك سورپرايز ويژه براي هر دو تيم خواهد بود. منصوريان تا اينجاي كار با ســاپينتو مچاندازينك­ردهاستواول­ينرويارويي­آنها به يكي از مهمترين ديدارهاي ليگ چه از بابت مســائل فني و چه به خاطر اتفاقات حاشــيهاي تبديــل خواهد شــد. قطعاً عليمنصور براي موفقيت در فوالد بايد از استقالل امتياز بگيرد و آبيپوشان نيز به خوبــي ميدانند پيروزي خارج از خانه در خوزستان چه تأثير مهمي در باالي جدول براي آنها خواهد داشت روي همين اصل قطعا شاهد يك تقابل همهجانبه خواهيم

بــود. منصوريــان كه زماني خــودش با استقالل تحت عنوان بازيكن به افتخارات زيادي دســت يافته حاال بايد براي امتياز گرفتن از اين تيم شــاگردان خود را روانه ميدان كند.

كاپيتانها عليه سرمربي استقالل دو ديدار باقيمانده استقالل تا پايان سال همانطور كه توضيح داديم برابر تيمهايي خواهدبودكه­سرمربياناس­تقالليهداي­ت آنها را برعهده دارند. مرداني كه خودشان قبال تحت عنوان ســرمربي روي نيمكت آبیپوشــان پايتخت نشستهاند و بازوبند كاپيتاني اين تيم را هم بر بازو بســتهاند. قلعهنويي و منصوريان حتما با تمام قوا به

مصاف اســتقالل ميآينــد و از اين بابت كوچكتريناي­راديهمنباي­دبهآنهاگرف­ت چــون طبيعي اســت كه شــرايط تيم خودشان را در اولويت ميگذارند و بايد به پيروزي دســت يابند. البته اگر استقالل مانند هفتههاي گذشته بازي رواني ارائه كند و بر خالف مســابقه با نساجي دچار بدشانسي هم نشــود، حداقل روي كاغذ شــانس به مراتب بيشــتري در قياس با گلگهــر و فوالد بــراي پيــروزي دارد. پيروزيهايي كه اگــر رقم بخورد، بدون شك شانس آبيپوشان براي تكرار عنوان قهرماني را به طرز كامال قابل مالحظهاي افزايش خواهد داد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran