KHABAR VARZESHI

مهاجمي که 19 بار پيامآور شادي شده

-

بررســي كارنامه عملكرد اميرارســا­لن مطهري در فصل جاري مشخص ميكند اين بازيكن طي ماههاي اخير روند رو به رشدي را آغاز كرده است.

ورود پرسروصدا به استقالل اميرارسالن مطهري مهاجم۹۲ ساله تيم استقالل كه در فصل نوزدهم ليگ برتر از باشــگاه ذوبآهن به اين تيم پيوســت توانســت در نيمفصــل دوم ليگ برتر نوزدهم همراه با فرهــاد مجيدي ۵ بار دروازه حريفان تيمش را باز كند. او ابتدا مقابل نفت مسجدسليمان براي تيمش گلزني كرد و سپس در ديدار دربي دو گل به پرسپوليس زد تا ورود پرسر و صدايي به اين تيم داشته باشد. گلزني به صنعت نفت آبادان و شهرخودرو كمك كرد تا او در نيمفصل ۵ گل براي استقالل به ثمر رسانده باشد.

درخشانترين فصل مطهري در ليگ برتر بيســتم همراه با محمود فكــري و فرهاد مجيدي 7 بار دروازه رقباي اســتقالل را گشــود تا بهترين فصل خودش در سالهاي اخير را ســپري كرده باشد. مس رفسنجان، پرســپوليس، آلومينيوم اراك، فوالد خوزستان، ماشينسازي تبريز و سايپا تيمهايي بودنــد كه از اميرارســا­لن مطهري گل خوردند.

كمفروغ در تيم قهرمان ايــن بازيكن در ليگ بيســتويكم كه اســتقالل قهرمان شد شــرايط خوبي نداشت و تنها سه بار موفق به گلزني براي استقالل شــد! تراكتور، پيكان و هوادار تيمهاييبود­ندكهازامير­ارسالنمطهر­ي گل خوردند. او با اينكه فصل گذشته در ۶۲ بازي استقالل براي اين تيم به ميدان رفت اما مجموع دقايق حضورش تنها به ۳۱7 دقيقه يعني ميانگين 7۲ دقيقه در هر بازي رسيد كه آمار ضعيفي بود!

ساپينتومها­جمضعيف مجيدي را نميخواست اميرارســا­لن مطهري در ابتداي فصل جاري نيز در آستانه خروج از ليست تيم استقاللقرا­رگرفتهبود.سرمربيتازه­وارد اســتقالل به زعم خــودش (و با اصرار مديران وقت باشــگاه) قصد داشت با به خدمتگيــري كاوه رضايي از يك تيم اروپايي خط حمله تيمش را تقويت كند. او با اســتناد به كارنامه مطهري در ليگ بيستويكم براي خالي كردن يك جاي خالي، اميرارســا­لن مطهــري را گزينه مناسبي براي اين موضوع در نظر داشت. بهثمررساند­نتنهاسهگلو­دقايقاندك حضور در تركيب تيم قهرمان مشخص ميكرد مطهــري مهاجم مــورد نظر ســاپينتو نيست اما با فشــاري كه اين بازيكن براي ماندن در جمع آبيپوشان آورد و مشكالت موجود براي انتقال كاوه رضايي به اســتقالل (به خاطر گرفتن اقامت دائم در بلژيك) همه و همه دست به دســت هم دادند تا مطهري در جمع آبيپوشان باقي بماند.

اوجگيري دوباره با هوادار اميرارســا­لن مطهري از هفته يازدهم ليگ برتر و ديدار مقابل هوادار توانست روند رو به رشد خودش را آغاز كند. او با ارســال پاس گل برتري اســتقالل در همــان ديدار درخشــيد. ســپس در ســوپرجام مقابــل نســاجي تكگل قهرماني اين تيم را زد. مطهري تاكنون در ليگ برتر فصل جاري چهار بار دروازه حريفان ايــن تيم را باز كرده اســت. پرسپوليس،سپاهان،ملوانبندرا­نزليو نساجي مازندران تيمهايي بودند كه از اميرارسالن مطهري گل خوردند.

4 گل در 893 دقيقه! اميرارســا­لن مطهري در فصل جاري ليگ برتر در ۴۱ ديدار براي اين تيم به ميدان رفته كه در ۰۱ مسابقه از ابتدا در تركيب اصلي حضور داشته و در ۴ بازي به عنوان بازيكن تعويضي وارد تركيب تيم شــده است تا جمعا ۳۹۸ دقيقه به

ميدان برود كــه ميانگين 7.۳۶ درصد حضور در تركيب استقالل را براي ايــن بازيكن بر جاي ميگذارد. اميرارسالن مطهري با آخرين گلي كه مقابل نســاجي به ثمر رساند مجموع گلهاي زدهاش با پيراهن تيم استقالل را به عدد ۹۱ رساند.

كمتوقع و بساز! مهاجم ۹۲ ســاله تيم استقالل، تا پايان فصل بيستوســوم ليگ برتر (تير سال ۳۰۴۱) با اين تيم قرارداد دارد. در حال حاضــر ارزش اين بازيكن در ســايت ترانسفر ماركت ۰۰۴ هزار يورو تخمين زده شــده كه بــه احتمــال زياد طبق قراردادهــ­اي معمول بيــن بازيكنان و باشــگاهها، قرارداد مطهري براي فصل آينــده (در صورت نيــاز كادر فني) ۰۲ درصد اضافه خواهد شــد ولي او با روند دريافتيهاي­ش در گذشته ثابت كرده به خاطر استقالل حاضر به تحمل شرايط پرداختي باشگاه بوده است.

گيتاريست، دربيباز محبوب اميرارسالن مطهري كه لقب گيتاريست استقالل را هم يدك ميكشد به واسطه گلهاي زده مقابل پرسپوليس در ليگ برتــر و جامحذفي يكي از ســتارههاي محبوب تيم آبي تهران به شمار ميرود كــه از ابتداي نيمفصل دوم ليگ برتر به يكيازمهرهه­ايثابتمثلث­تهاجميتيم استقالل نيز تبديل شده است. او همان مهاجمي بود كه در قائمشــهر ساپينتو بابت تعويضش به شدت پشيمان شد چونشهباززا­دهنتوانستخ­واستههايش را عملي كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran