KHABAR VARZESHI

قايدي،مشكلميليون­دالريآبيها

-

ديــدار تيمهاي نســاجي و استقاللدرش­رايطيبرگزا­رشد كه بــاز هم اين مســابقه زير نظر تعداديازمد­يربرنامهها­يفوتبالي از حوزه خليج فارس بود. هر چه به پايان مهلت قرارداد قرضي مهدي قايــدي نزديك ميشــويم اين بازيكن بيش از پيــش مورد نظر باشگاههاي اماراتي قرار ميگيرد. با توجه به حضور فرهاد مجيدي در ليگبرتراما­راتونتايجي­كهباتيم اتحادكلباد­راينكشوركس­بكرده بار ديگر توجــه اهالي فوتبال اين كشور به ســتارههاي ايراني جلب شده است.

درخشش دوباره درخشــش مهــدي قايــدي در هفتههاي اخير فــارغ از گلزني و گرفتن پنالتي براي تيم استقالل، باعث شده توجه برخي از تيمهاي اماراتي كــه اغلب در نيمه پاييني جدولقراردا­رنددوبارهب­هسوياين بازيكن جلب شود. مهدي قايدي ابتداي فصل بيستويكم ليگ برتر با انتقال قرضي به باشــگاه شباب االهلي امــارات رفت امــا پس از ناكامي در اولين فصل قرارداد پنج سالهاش به صورت قرضي دوباره به استقالل برگشت. اين بازيكن كه از ابتدايدورب­رگشتمجدداب­ههمان بازيكن خطرناك، گلزن، گلساز و پنالتيگير تبديل شده، تا تير سال ۲۰۴۱ با استقالل قرارداد داشته و پس از آن بازيكن باشــگاه شباب االهلياست.ستارهاستقا­لليكهدر ديــدار با نســاجي هــم يكي از

مهرههــاي اصلــي در پايهريزي حمالت استقالل به شمار ميرفت بار ديگــر زير ذرهبين ايجنتهاي اماراتي بود.

كار دشوار استقالل با توجه به فاصله كم باقيمانده تا پايان ليگ برتر جاري و قرارداد اين بازيكن با استقالل به نظر ميرسد باشگاه استقالل كار سختي براي تمديد قرارداد قايدي داشته باشد. اين بازيكن در فصل جاري با رقم ۰۵۸ هزار يورو به استقالل برگشته كه با احتساب قيمت يورو در بازار ارز ايران مبلغ قراردادش براي اين باشگاهسربه­فلكميزند.بههمين خاطر و از آنجايي كه بعيد است اين بازيكنبخوا­هدنسبتبهقر­اردادش بااستقاللت­خفيفآنچنان­يبدهدو اگر قرار بــر افزايش ۰۲ درصدي قرارداد قايدي با استقالل هم باشد اين رقــم چيزي در حــدود يك ميليــون دالر بــراي فصل آينده خواهد شــد. رقمي كه بعيد است مديران باشگاه اســتقالل و از آن باالتــر اعضــاي مجمع باشــگاه استقاللنسب­تبهآنراضيب­اشند. مجموعــهاي كه همين حاال بابت پرداخــت نشــدن پــول آندرهآ استراماچون­ي به شدت به دردسر افتاده است.

ســتار همداني بازيكن اســبق استقاللدرگ­فتوگوباخبر­ورزشي، درباره ديدار اين تيم مقابل نســاجي مازندران و فرصتســوزي­هاي تيم استقاللصحب­تهاييانجام­دادكهآن را در ادامه ميخوانيد. ديــدار اســتقالل مقابل نساجيراچطو­رديديد؟ به نظرم استقالل در اين بازي كامال اليق پيروزي بــود و تســاوي نتيجه عادالنه اين بازي نبود اما گاهــي اوقــات نتيجــه برخالف آن شــرايطي رقم ميخوردكهيك­بازيفوتبال­درآن وضعيت برگزار شده است. تيم استقالل در اين ديدار از هر نظر تيم برتر و ســرتر ميدان بود.

دليل اين موضوع چه بود؟ استقالل در همان اوايل بازي ميتوانست بيشازدوبار­دروازهتيمن­ساجي را بــاز كند اما هــر دفعه با بدشانسيضرب­اتشبهتير دروازه خــورد يا اينكه عليرضا حقيقي مانع باز شدندروازهن­ساجيشد. شــايد بتوان گفت ستاره تيم نساجي عليرضا حقيقي بود كه در چند موقعيت حساس ضربات بازيكنان تيم استقالل را دفع كرد يابامهارتو­پ اش باز شود.

چرااستقالل­بعدازحمالت­ابتداييباز­ي يكمرتبهعقب­كشيد؟ عدم گلزني ســجاد شــهباززاد­ه در تيم استقالل به دغدغه اين روزهاي هواداران اينتيمتبدي­لشدهاست.سجادشهبازز­اده مهاجم ۳۳ ســاله اســتقالل متولد شهر اردبيل با۵۸۱ سانتيمتر قد و۹7 كيلوگرم وزن در ابتــداي فصل جاري از باشــگاه سپاهان جدا شد و پس از ۴ سال حضور در اين تيم به استقالل برگشت.

شــهباززاد­ه در ديدار آخر استقالل مقابل نســاجي مازندران از دقيقه 77 به جايسعيدمهر­يواردزمينش­دتادرخط حمله كمكحال اســتقالل باشــد. اين بازيكنكهپي­شازايندرطو­لفصلجاري ۴۱ بار به مــدت 7۹۳ دقيقه و ميانگين كمتــر از ۹۲ دقيقه در هر مســابقه براي استقالل به زمين رفته بود هنوز نتوانسته گلي براي اين تيم به ثمر برساند. در نهايت هــم فرصت مطلوبي كه ايــن بازيكن در دقايق پاياني بازي از دست داد باعث شد تا كاسه صبر هواداران اين تيم لبريز شود.

ذكر نكتهاي در رابطه با آخرين گل بهثمررسيده­توسطسجادشه­باززادهدر ليگ برتــر خالي از لطف نيســت. اين بازيكن فصل گذشــته در مصاف هفته بيستوهفتم مقابل پرسپوليس از ابتدا در تركيب سپاهان به ميدان رفت. سجاد شهباززاده در دقيقه ۸۴ آن ديدار زننده گل دوم تيمش بود تا سپاهان با نتيجه

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran