KHABAR VARZESHI

با آن همه هزينه بايدهمقهرم­انميشدند!

-

باشروعجنگل­فظيبرسرهزي­نههايمنچست­ريونايتد،ولخرجيمنچس­تريونايتدو­منچسترسيتي دربازارنقل­وانتقاالتم­شخصشد.منچستريونا­يتددرچندسا­لگذشتهازنظ­رهزينهازهم­سايگان خودسبقتگرف­تهوپپگوارد­يوالمشتاقا­ستبهاينواق­عيتاشارهكن­د.سرمربيمنچس­ترسيتي پس از موفقيت شياطين سرخ در جام اتحاديه، نتوانست در مقابل طعنه زدن به آنها مقاومت كند. يونايتد موفق به شكست دادن نيوكاسل در ومبلي شد و اولين جام خود را از سال 2017 به دست آورد و گوارديوال گفت كه آنها با توجه به هزينههايي كه كردند بايد هم به رقابت برميگشتند. از زماني كه گوارديوال در ســال 2016 هدايت سيتي را برعهده گرفت، يونايتد 1.077 ميليارد پوند خرج كرده، كمي بيشتر از سيتي كه 1.074 ميليارد پوند خرج كرده است اما هزينه خالص سيتي به لطف فروش بازيكناني مانند رحيم استرلينگ، گابريل ژسوس و الكساندر زينچنكو در تابستان گذشــته به طور قابل توجهي كمتر است و 478 ميليون پوند است. هزينه خالص يونايتد در هفت سال گذشته رقم نجومي 835 ميليون پوند است كه نشان ميدهد آنها در تالش براي كسب جام پول هنگفتي هزينه كردهاند. گوارديوال به خوبي از تفاوت بين دو باشگاه در هزينه خالص آگاه است، بنابراين پس از پيروزي يونايتد در ومبلي در روز يكشــنبه به اين موضوع اشاره كرد. او گفت: «به يونايتد بــراي جام اتحاديه تبريك ميگويم. دير يا زود بايد اين اتفاق ميافتاد، اينطور نيســت؟ خوشامديد.يونايتدباي­دبينقهرمان­هاباشد.آنهادرموقع­يتيهستندكه­قاعدتابايد­باشند.»گوارديوال در پاسخ به اين سؤال كه آيا يونايتد اكنون به عنوان يك رقيب اصلي بازگشته است، با لبخند گفت: «شايد.اگركميبيشت­رخرجكنند،چونزيادخرج­نكردند،نه؟زمانيكهبها­ينجارسيدمف­كرميكردم يونايتد هميشه مدعي قهرماني اســت، به خاطر تاريخش، به خاطر همه چيز، و اريك تنهاخ كار

العادهايان­جامميدهد.وبازيكنان...ميبينيدكهچ­قدرمتعهدهس­تند،چطوربعدازگ­ذشت پنج يا شش سال بدون كسب يك عنوان همه با هم براي پيروزي تالش ميكنند.»

خريدهاي بزرگ منچستريونا­يتد در تابستان هزينه زيادي كرد و بيش از 200 ميليون پوند براي آوردن آنتوني، ليساندرو مارتينز و كاسميرو به باشگاه خرج كرد. ديگر خريدهاي گرانقيمتي كه از سال 2016 وارد باشــگاه شدند عبارتند از: جيدون سانچو، هري مگواير و روملو لوكاكو كه همگي حدود 80 ميليون پوند هزينه داشتند. پل پوگبا كه پيش از فصل 2016-2017 با مبلغ 89 ميليون پوند به منچستريونا­يتدپيوست،همچنانگران­ترينانتقال­تاريخمنچست­ريونايتداس­ت.گرانترينخر­يد منســيتي جك گريليش است كه با انتقال از اســتونويا­ل در سال 2021 به اولين بازيكن 100 ميليون پوندي ليگ برتر تبديل شد. ارلينگ هالند، روبن دياس، ژوائو كانسلو و رياض محرز تنها تعدادي از معامالت بزرگتري هستند كه از زمان ورود گوارديوال در باشگاه اتحاد ديده شدهاند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran