KHABAR VARZESHI

؛سومينپردها­لكالسيكوي3­202-2202

-

رئــال را غافلگير كرد اما خبر بد براي ژاوي اين اســت كه لواندوفســ­كي و پدري مهرههاي كليــدي تيمش به نبرد ســانتياگو برنابئو نخواهند رسيد. آيا غيبت اين دو بازيكن بارسا را به دردسر خواهد انداخت؟

آخرين جدال در فينال سوپرجام اسپانيا، ژانويه 2023 بارسلونا موفق شد با نتيجه 1-3 رئالمادريد را شكســت دهد و قهرمان شود. گاوي، لواندوفســ­كي و پدري براي بارسا و بنزما براي رئال در آن ديدار گلزني كردند. آمار بازي

در 285 الكالســيك­وي رســمي و دوســتانه، 285 رئالمادريد 105 بازي را برده، بارســلونا در 118 بازي برنده شده و 62 بازي هم مساوي شده است.

الكالسيكو به صورت رسمي 251 مرتبه برگزار 251 شــده كه رئاليها 102 برد و بارساييها 98 برد داشتهاند. 52 بازي هم با تساوي خاتمه يافته است.

حدود121 سال است كه الكالسيكو جريان دارد. 121 اولين الكالسيكوي تاريخ مي 1902 برگزار شد كه بارسلونا در آن همانند آخرين ديدارشان در سال ،2023 با نتيجه 1-3 پيروز شد.

در كوپادلري، الكالسيكو 35 مرتبه برگزار شده 35 كه21 برد براي رئال،51 برد براي بارسا و8 تساوي به ثبت رسيده است.

بــا 31 قهرمانــي بارســلونا پرافتخارتر­ين تيم 31 جامحذفياسپ­انيااست.رئالمادريد­با91قهرمان­ي تيم سوم است و پايينتر از بيلبائو قرار گرفته. در فينال كوپادلري، اين دو تيم6 مرتبه به مصاف هــم رفتهاند كه 4 قهرماني به رئال رســيده و 2

6 قهرماني به بارسا.

رئالمادريد چندي پيش به صدمين جام در تاريخ ‪120 100‬ ســالهاش دســت پيدا كرد. ايــن جام در رقابتهاي جام جهاني باشگاهها به دست آمد. در 8 الكالســيك­وي اخير، رئالمادريد 6 بازي را برده و 2 بازي هم به سود بارسلونا به پايان رسيده 8 است.

4 ســال پيــش در چنين روزهايــي دو تيم در 4 نيمهنهاييج­امحذفيبهمص­افهمرفتندك­هپس از تســاوي بدونگل در بازي رفت، بارســا بازي برگشت را 3-صفر برد و به فينال رســيد. كاتاالنها با شكست مقابل والنسيا آن جام را از دست دادند.

ليونل مســي با 26 گل زده برترين گلزن تاريخ 26 الكالســيك­و است اما جالب اســت بدانيد او در كوپادلري هيچوقت به رئالمادريد گل نزد. بين بازيكنان فعلي كريم بنزما با 13 گل برترين گلزن به شمار ميرود.

مصدومان و محرومان داويــد آالبا و فرالن مندي مصدومان رئالمادريد براي اين الكالسيكوه­ستندولوكام­ودريچهمبهد­ليلمحروميت­در ايننبردغاي­بخواهدبود.بدترينخبرب­رايژاويمصد­وميت روبرت لواندوفسكي بود و باعث شد الكالسيكو را از دست بدهد.عالوهبرستا­رهلهستاني،پدريوآنسوف­اتيهمبهدلي­ل مصدوميتغاي­بهستند.

تركيب احتمالي دو تيم رئالمادريد: كورتــوا، كارواخال، ميليتائو، روديگر، ناچو، كروس، شوامني، مودريچ، والورده، وينيسيوس و بنزما بارسلونا: تراشتگن، كونده، آرائوخو، كريستنسن، بالده، دييونگ، بوسكتس، روبرتو، رافينيا، گاوي و تورس

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran