KHABAR VARZESHI

ایرانبهدنب­التابستاني­داغ

-

تيم ملي بســكتبال به جام جهاني بسكتبال 2023 كه حدود 6 ماه ديگر برگزار ميشود، راه يافتامابات­وجهبهتيمها­يحاضر،ازهمينحاال نميتوانيــ­م اميدوار به كســب حتی يك برد باشيم. رقابتهاي مقدماتي جام جهاني، بعد از 6 پنجره پرهياهو و پرهيجان به اتمام رسيد و صربستان، بعد از پيروزي در جدال حساس با انگليس،توانستبهعن­وانسيودومي­نوآخرين تيم به مرحله پايانــي بازيها صعود كند. اين بازيها، انتهاي آگوســت و ابتداي سپتامبر در ژاپن، فيليپيــن و اندونزي برگزار ميشــود. برگــزاري ايــن رقابتها در 3 كشــور، براي نخستين بار در تاريخ روي ميدهد اما اين تنها تاريخسازي جام جهاني 2023 نيست؛ 3 كشور گرجستان، كيپورد و ســودان جنوبي براي نخســتين بار در تاريخ، خود را به اين رقابتها رســاندهان­د. كاري كه آنها كردهاند، آن هم در حضور غولهاي منطقهاي، واقعا شگفتانگيز استوهيچبعي­دنيستهمينت­يمها،درمرحله پاياني بازيها هم يقه تيمهاي مدعي را بگيرند.

سودان جنوبي براي صعود، سنگال را شكست داد و كيپورد، ديگر نماينــده آفريقا، از پس ساحلعاج برآمد. گرجستان هم در اروپا دست بــه كار بزرگــي زد و به لطف شــمارش گل و وضعيت جدول، موفق شــد براي نخستين بار صعودكند.صعوداينتيم­ها،نشانهايازا­فزايش رقابت در ســطح ملي در سراسر جهان است و زنگ خطر را براي تيم ملي كشــورمان به صدا درميآورد. ايران در تجربههاي پيشين خود در جام جهاني، اميــدوار بود حداقل در يك بازي مرحلهگروهي،يكيازتيمها­ينهچندانمط­رح را شكســت بدهد اما حضور اين تازهواردها­ي پرانگيزه و سطح بســكتبالي كه از خود نشان دادهاند، ميتواند حتي اميدواري به همان يك برد را هم از ما بگيرد. كافي است بدانيم تيمهايي چون آرژانتين (رنكينگ: 4)، جمهوري چك ،)12( لهســتان ،)14( تركيــه ،)16( نيجريه ،)19( تونــس )22( و كرواســي .)23( صعود نكردند. رفتن به جام جهاني، قطعا دســتاورد بزرگياستوا­يرانهمميتو­انداميدوار­باشددر زمان باقيمانده، با برنامهريزي­هاي درســت و اســتفاده از نســل جديد بازيكنان، تابستان بسكتبالي داغي داشته باشد.

جامعــه هندبال ايران براي چهار ســال ديگر به عليرضا پاكدل رأي دادند تا او همچنان بر مسند رياست باقي بماند. اين مجمع براي تعيين رئيس و اعضاي هيأترئيســ­ه ديروز در ســالن استاد ميرابوالقا­سم فارســي محل آكادمي المپيك و پارالمپيك و با حضور مســئوالن ســيدمحمد پوالدگر معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفهاي وزارتورزشو­جوانان،سيدمنافهاش­ميدبيركل كميتهمليال­مپيك،آرشفرهاديا­نمديركلدفت­ر امور مشترك فدراســيون­هاي ورزشي و اعضاي مجمع تشكيل شد. براي تصدي كرسي رياست 3 كانديدا به نامهاي مسعود الماسي، عليرضا پاكدل و عليرضا موســويان تأييد صالحيت شــدند كه موســويان از حضور در انتخابات انصراف داده و نيك گيري كرده بود، بنابراين رقابت ميان پاكدل و مســعود الماسي انجام گرفت و عليرضا پاكدل با كسب 59 رأي از 61 رأي اعضاي حاضر براي چهار سال ديگر

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran