KHABAR VARZESHI

يحيي‌در‌تبريز‌به‌تركيب‌برنده‌اصفهان‌دست‌نم ‌يزند الگوبرداري ازبازي سپاهان براي شكستدادن تيم خمز

-

ازتمريناتپ­رسپوليسخبر­ميرسدكه يحيي گلمحمدي تصميم گرفته فردا با تركيب بازي با ســپاهان به مصاف تراكتوردرت­بريزبرود.بدونكوچكتر­ين ترديدييكيا­زمهمترينوح­ساسترين بازيهاي هفته بيستودوم قرار است در تبريز برگزار شود. تراكتور متحول شــده با پاكو خمز سرمربي اسپانيايي قرار اســت به مصاف تيــم دوباره اوج گرفتــه يحيــي گلمحمــدي برود. سرمربي پرســپوليس پس از پيروزي بــزرگ مقابل ســپاهان در اصفهان و حذف اين تيم از مرحله يكهشــتم نهايي جامحذفي، تيمش را با دو تغيير به مصاف نفت مسجدسليمان فرستاد اما شنيده ميشود در ديدار با تراكتور قصد دارد در صــورت امكان با همان تركيب سپاهان در اصفهان به مصاف تراكتور در تبريز برود. تركيب احتمالي پرسپوليس در تبريز به شرح زير است.

دروازهبان؛ عليرضا بيرانوند بر اســاس آمار تاكنون عليرضا بيرانوند روبهروي 18 ضربه پنالتي در ليگ برتر ايستاده و موفق شده است9 ضربه را مهار كند.اينبهمعناي­آناستكهگلر­شماره يك تيم ملي و پرسپوليس توانسته 50 درصد از پنالتيهاي اعالم شده به سود حريفــان و عليه تيمش را مهار كند! در واقع مهــار پنالتي پيمان ميري مهاجم نفت مسجدســليم­ان براي كســي كه پنالتي رونالــدو را در جام جهاني مهار كردهچندانس­ختنبود.مردشمارهيك در تبريز هم شماره يك خواهد بود.

دفاع مياني؛ گئورگي گولسيانيوم­رتضيپورعلي­گنجي شكي وجود ندارد كه يحيي گلمحمدي بهترين پنالتــيزن تيمش را از تركيب بازي با تراكتور بيــرون نميگذارد. اين احتمال وجــود دارد كــه نتيجه بازي سنگين در تبريز را يك پنالتي رقم بزند و در ديدار رفت هم مهدي ترابي پنالتي پرسپوليسرا­خرابكرد،مضافبراينك­ه گولســياني روي زمين و هــوا يك دژ مســتحكم بــراي تيمش اســت. زوج مليپوشاويع­نيمرتضيپور­عليگنجي هم مثل هميشــه در تركيب اصلي قرار خواهد گرفت تا به لطف قدرت سرزني و

سرعت بااليش جلوي گلزني تيم حريف را بگيــرد. اين دو مدافع با تجربه ارتباط بسيار خوبي نيز با يكديگر دارند.

دفاع چپ؛ وحيد اميري پس از چند نمايش متوســط در سمت چپخطدفاعيح­االوحيدامي­ريتبديل بــه بهترين يا حداقل يكــي از بهترين مدافعان چپ ليگ برتر شــده اســت. بازيكن چپپايي كــه به لطف تجربه و تكنيك باالي خودش قادر است آرامش فراواني به اين سمت پرسپوليس داده و كابوس حريفان شود. وحيد اميري دفاع چپ ايدهآل يحيي گلمحمدي است كه دوست دارد تيمش باال بازي كند.

دفاع راست؛ وحدت هنانوف بــراي مهار ريكاردو آلــوز و چپپاهاي تكنيكي تيم تراكتور بــه احتمال زياد يحيي گلمحمدي از وحدت هنانوف در سمت راست خط دفاع تيمش استفاده خواهد كرد. ايــن مليپوش تاجيك در ديدارهاي اخير نشــان داده كه در امور دفاعي فوقالعاده است و ميتواند خيال يحيي گلمحمدي را راحت كند، البته پرسپوليس دانيال اسماعيليفر را نيز در اختيار دارد كه شــايد در اين ديدار در تبريز يك خط جلوتر برود!

هافبك دفاعي؛ ميالد سرلك وسينااسدبي­گي گرچه ميالد ســرلك نسبت به يكي، دو فصل گذشته افت كرده اما هنوز از نظر يحيي گلمحمدي ميالد سرلك است! هافبــك دفاعي پرســپوليس به دليل

مهارت در بازيســازي باز هم در تركيب تيمش قــرار ميگيرد تا توپ روانتر در خط مياني اين تيــم بدود. كريم باقري جديد (لقب ســينا اســدبيگي) كه با شوتهايشهمه­هوادارانپر­سپوليسرا به وجد آورده نيز مثل هفتههاي گذشته زوج ميالد ســرلك در مركز خط مياني تيمش خواهد بود. يحيي گلمحمدي روي قدرت شوتزني سينا اسدبيگي در ديدار حساس در تبريز حساب ويژهاي باز كرده است.

هافبك راست؛ دانيال اسماعيليفر­يااميدعالي­شاه؟! دانيال اسماعيليفر سابقه درخشاني از بازي در تراكتور و شهر تبريز دارد اما اميد عاليشاه كاپيتان اول پرسپوليس است. عاليشاه در ديدار با نفت مسجدسليمان هــم پاس گل داد و هم نمايش مطلوبي داشــت و بــه هميــن خاطــر يحيي گلمحمدي براي انتخاب فرد مورد نظر در اين پست دچار ترديد شده است. در نظر داشته باشــيد دانيال اسماعيليفر هافبك راســت فيكس پرسپوليس در ديدار حذفي مقابل ســپاهان نمايش خوبي نداشت و تعويض شد.

هافبك چپ؛ مهدي ترابي مهدي ترابي با يــك گل مارادونايي به نفت مسجدســليم­ان دوبــاره به اوج برگشت. او ســتاره مورد عالقه يحيي گلمحمدي است كه حتي اگر در اوج هم نباشــد باز در تركيب اصلي است. شماره 9 پرســپوليس از انگيزه زيادي

براي بــازي مقابل تراكتــور در تبريز برخوردار اســت. مهدي ترابي در ديدار رفتدرتهران­يكضربهپنال­تيحساس را هدر داد يا به عبارت بهتر محمدرضا اخباري آن را مهار كرد تا مدتي پس از آن نزول را تجربه كند. او ميخواهد در ديدار برگشــت جبران مافات كرده و با گلياپاسگلب­رابرتراكتو­ردلهوادارا­ن پرسپوليس را شاد كند.

مهاجم؛عيسيآلكثير مهاجم مورد عالقه يحيي گلمحمدي نيز عيســي آلكثير است. يك فوروارد دونده و زحمتكش كه مدافعان حريف را خوب پرس ميكند و اجازه بازيسازي از خطدفاعرامي­گيرد.يحييگلمحمد­ي در مورد عيسي آلكثير معتقد است كه اوبازيكنبا­زيهايبزرگو­حساساست و او به خوبي در ديدار با سپاهان اصفهان اين موضوع را به اثبات رســاند. حاال در تبريز نيز ســرمربي پرسپوليس از مرد بازيهاي بزرگ به درستي انتظار گلزني و درخشش دارد.

مهاجم؛ محمد عمري يا لئاندروپري­را؟! انتخاب اول يحيي گلمحمدي پديده تيمشاست.هرچندمحمدع­مريازبند مصدوميــت زانو رهايي پيــدا كرده و پزشــكان پرســپوليس اعالم كردهاند مشكلي براي بازي كردن ندارد اما يحيي گلمحمدي هنوز دچار ترديد است. او بين عمري و لئاندرو پريرا مانده و شايد هم مهاجم برزيلي را به ميدان بفرستد هرچند به تكنيك و قدرت دريبلينگ جوان اول تيمش نيــاز دارد. فراموش نبايد كرد اســتارت پيــروزي بزرگ پرسپوليس در اصفهان را همين محمد عمري جوان با پنالتي كه از ســياوش يزداني گرفت، زد. نكته؛ مهدي عبدي با يكگلزيباوف­نيبهنفتمسج­دسليمان دوبــاره خــودش را در دل يحيــي گلمحمدي جا كرد اما بعيد است اين جــوان چهارچوبشــ­ناس از ابتدا در تركيب اصلي پرســپوليس قرار بگيرد. مهدي عبــدي در تبريز حتمــا بازي ميكند ولي اينكه چنــد دقيقه بازي ميكندسؤالي­استكهجوابآ­نرافقط يحيي گلمحمدي ميداند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran