KHABAR VARZESHI

حذفسپاهاند­راصفهان بهپرسپوليـ­ـسشخصيــتج­ديديداد

-

پرسپوليس در حساسترين بازي هفته بيستودوم فردا در تبريز بايد به مصاف تراكتور برود. شــاگردان يحييگلمحمد­يدوهفتهمتو­الي در جامحذفــي و ليگ برتر خوش درخشيده و به پيروزيهاي مهمي رسيدند. اين تيم ابتدا موفق شد با 4 گل سپاهان را درهم كوبيده و از جامحذفي كنار بگذارد، ســپس پرسپوليســ­يها با 3 گل تيم نفت مسجدسليمان را با شكست بدرقه كردند ...و

بهزاد داداشزاده بازيكــــن اسبق پرسپوليس در آستانه ديدار با تراكتورتبر­يزميگويد:بازيسختي پيش روي پرسپوليس است چراكه تراكتورتبر­يزپسازحضور­سرمربي اســپانياي­ي متحول شده و در ليگ بازيهاي زيبا و تماشايي به نمايش گذاشته است. اين تيم در هفتههاي اخير بسيار خوب هم نتيجه گرفته و تيــم خطرناكــي اســت. او ادامه ميدهد: البته شــنيدم اين ديدار بدون تماشــاگر برگزار ميشود كه ايــن موضــوع ميتواند به ســود پرســپوليس باشــد. در تبريــز تماشاگران فقط تراكتور را تشويق ميكننــد و فضايي در اســتاديوم ميسازند كه به سود ميزبان است، بنابراينشا­يدعدمحضورت­ماشاگران به نفع يحيي گلمحمدي و شــاگردانش باشــد هرچند تراكتور در بازي رفت پيروز شده و از اعتماد به نفــس بااليي براي ايــن ديدار برخوردار است.

داداشزاده تأكيــد ميكند:البتهنبايد­ازحقگذشتكه پرســپوليس پس از شكست دادن سپاهان و حذف اين تيم از مرحله يكهشــتم نهايي جــام حذفي، شخصيت جديدي پيدا كرده است. پرســپوليس با اعتمــاد به نفس بيشتري نســبت به قبل از ديدار با سپاهان در اصفهان بازي ميكند و به نفت مسجدسليمان هم3 گل زد. من فكر ميكنم پرســپوليس قادر است تيم خوب تراكتور را هم حتي در تبريز شكســت بدهد و اين كار شدني است به شرط آنكه بچههاي اين تيم با تمركز كامل و كم اشتباه ظاهر شوند.

هافبك اســبق پرسپوليس ضمن اشاره به 8 گل زده رضا اسدي بازيكن تيم تراكتــور تبريز، يادآور

ميشود: رضا اسدي در فصـــــل جاري به يك ســتاره بزرگ تبديل شــده اســت. او در پرســپوليس نتوانســت آنچنان كه بايد و شايد خودينشانبد­هدوبههمينخ­اطر قراردادش تمديد نشــد. حاال رضا اسدي ميخواهد ثابت كند لياقت توجه بيشتري داشــته و با انگيزه باالتري مقابل تيم ســابقش بازي خواهد كرد. او با وجود اينكه پست تخصصياش هافبك دفاعي است اما توانسته 8 گل بزند و صدرنشين جدول گلزنان ليگ شود. مدافعان و بــه ويــژه هافبكهــاي تدافعي پرســپوليس بايد به شدت از رضا اســدي مراقبت كننــد چراكه او خطرناكترين­بازيكنحريف­است. همچنين بچههاي پرســپوليس حتما به توصيه يحيي گلمحمدي خوب ميدانند نبايد به تراكتوريها ايستگاهي بدهند. تراكتوريها يك هافبــك چپپا و خالق به اســم ريكاردو آلوز دارند كه خيلي خوب ارسال ميكند و هر ضربه كاشتهاي كه بــه او و تيمش بدهيد ميتواند يك گل بالقوه باشد.

داداشزاده در خصوص امتياز از دست دادن ســپاهان در اراك و استقاللدرق­ائمشهرنيزخ­اطرنشان ميكنــد: امروز تيمهــاي فوتبال خيلي به هم نزديك شدهاند. همــه تيمهــا آناليزورها­يقويو فعــال دارنــد و مربيــان مرتب فيلم حريفان را تماشــا ميكنند، بنابراين راحتتر از سابق ميتوانند تيمهاي بزرگ را متوقف يا حتي شكســت بدهند. سپاهان اصفهان و استقالل هــم در اراك و قائمشــهر امتياز از دست دادند و اين اتفاق ممكن است براي پرسپوليس هم رخ بدهد. شما در چنين بازيهايي اول نبايد مغرور باشيد و حريف را دستكم بگيريد، دوم بايد خيلي زود گل بزنيد و سوم از موقعيتهــا­ي خود بــه خوبي اســتفاده كنيد. فرصتسوزي در بازيمقابلچ­نينحريفاني­ميتواند منجر به از دست دادن امتياز شود. پرسپوليسهم­ممكناستدرت­بريز به سرنوشت ســپاهان در اراك يا استقالل در قائمشهر مواجه شود، بنابراين بايد ششدانگ، باهوش و با تمركز كامل بازي كند. پرسپوليس ميتواند با 3 امتياز از تبريز به تهران برگردد و به اين پيــروزي هم نياز مبرم دارد اما به شــرطي كه مراقب مهرههاي خطرناك تراكتور باشد و كمتر اشتباه كند.

هافبك پيشين تيم ملي ايران در خصــوص انتخــاب جانشــين كارلوسكيرو­شنيزميگويد:اعالم ليســت كانديداهــ­اي ايرانــي ســرمربيگر­ي تيم ملي به نظر من جــدي نبود. شــايد فدراســيون ميخواست فقط موجوديت مربيان ايراني را به مردم نشان داده و سپس يك سرمربي خارجي انتخاب كند. البته به اعتقاد من ما مربيان ايراني خيلي خوبي داريم اما بعيد ميدانم برنامه فدراســيون استفاده از مربي ايراني باشد. با اين وجود به شخصه معتقدم كسي كه به عنوان سرمربي تيم ملي جانشين كارلوس كيروش ميشــود بايــد بتوانــد جلــوي بازيكنساال­ريرابگيرد.درچندسال اخيربرخيلژ­يونرهاوباز­يكنانبزرگ در تيم ملي و حتي انتخاب سرمربي دخالــت كردهاند كــه اين موضوع جالب نيست. اميدوارم فدراسيون يكسرمربيفن­يانتخابكند­كهدر كنار دانش خوب، مديريت هم بلد باشــد. تيم ملي ايــران نياز به يك سرمربي دارد كه با ديسيپلين باشد و بتوانــد لژيونرهــا و بازيكنــان سرشناس تيم ملي را كنترل كند.

اســــدي خطرناكترين بازيكنتراک­تور

است

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran