KHABAR VARZESHI

پيروزيمقاب­لژاپنيها قبلازآسيای­ي3202قزاقس­تان

-

مسـابقات بينالمللـي كشـتي آزاد و فرنگـي جامهاي دانكلوف و نيـكالي پتـروف از روز پنجشـنبه در شـهر صوفيـه بلغارسـتان شـروع شـده و فردا (يكشـنبه) با معرفـي نفرات و تيمهـاي برتـر بـه پايـان ميرسـد. تيمهـاي منتخـب كشـتي آزاد و فرنگي كشورمان بـا ۹ آزادكار و ۶ فرنگـيكار در ايـن رقابتهـا حضـور دارند كه در خاتمـه روز نخسـت و ۳ وزن اول هـر دو رشـته، نماينـدگان كشـورمان موفق به حضور در ۳ ديـدار فينـال و يـك ردهبنـدي شـدند. در روز نخست ۳ آزادكار و يـك فرنگـيكار داشـتيم كـه مصطفـي قياسـي و ارشـك محبـي در ۹۷ و ۲۹ كيلـوي كشـتي آزاد بـه فينـال و اميرمحمـد يزدانـي نيـز در ۰۷ كيلـو بـه ردهبنـدي رسـيدند. شـاهين بوداغـي نيـز در ۲۷ كيلـوي كشـتي فرنگـي، راهي فينـال شـد. مصطفـي قياسـي بعـد اسـتراحت دور اول، مجارستان، اسـلوواكي و تركيه را شكسـت داد و در فينـال ۹۷ كيلـو بـا حريـف آمريكايـي كشـتي گرفـت. ارشـك محبي در مصـاف بـا دو كشـتيگير ميزبـان و حريـف ژاپنـي داراي طـالي اميدهاي جهـان، بدون اينكـه حتـي يـك امتيـاز بـه حريفـان بدهـد، آزادكاران ميزبـان را بـا نتيجـه مشـابه ۰۱-صفـر و قهرمـان اميدهاي جهـان را نيـز ۷- صفر شكسـت داد و در فينـال بـا يكـي ديگر از نمايندگان ميزبـان مبارزه كرد. اميرمحمـد يزدانـي ابتـدا كشـتيگيران ميزبـان و مولـداوي را ۰۱-صفـر و ۱۱-صفـر مغلـوب كـرد امـا در ديداري نزديـك و پرافت و خيز ۷-۶ مغلـوب رمضان رمضاناف از بلغارسـتان ميزبـان شـد و به ردهبنـدي ۰۷ كيلـو رفـت. شـاهين بوداغي تنها فرنگيكار كشـورمان در روز نخسـت نيـز بعـد از اسـتراحت دور اول، رومانـي و ژاپـن را بـه ترتيـب 8-صفر و ۰۱-يك شكسـت داد و ديشـب (جمعه) براي كسـب طـالي ۲۷ كيلـوي كشـتي فرنگـي، در فينـال بـا نماينـده ميزبان مبارزه كرد.

بـا توجه به اينكـه تعدادي از كشـتيگيران اعزامـي بـه بلغارسـتان، به عنوان نفرات اول اوزان خـود در رقابتهـاي قهرماني كشـور، مجوز شـركت در مسـابقات قهرمانـي آسـيا ۳۲۰۲ قزاقسـتان را كسـب كردهانـد، لـذا ديـدار و رويارويي آنهـا بـا حريفان آسـيايي بهويژه ژاپنيهـا قبـل از شـركت در پيكارهـاي قهرماني قـاره كهن، از اهميت و حساسـيت بيشتري برخـوردار بـوده و اگـر هميـن نفـرات بـا دوبنده تيـم ملي ژاپن در آسـيايي ۳۲۰۲ آسـتانه كشـتي بگيرنـد، پيـروزي امروز نماينـدگان كشـورمان مقابـل آنهـا در پيكارهـاي بينالمللـي بلغارسـتان، اهميـت و ارزشـي دوصد چندان مييابد.

در پيكارهـاي ۳ وزن دوم كشـتي آزاد مهـدي رحيمـي، اميرعلـي فريدي و عرفان الهي در اوزان ‪۵۶ ۷۵،‬ و ۴۷ كيلـو بـا حريفـان سرشـاخ شـدند. در كشـتي فرنگـي نيـز سـعيد كريمـيزاده، وحيـد دادخـواه و مرتضـي الغوثـي بـه مصـاف مدعيـان اوزان ‪۷۹ ۷8،‬ و ۰۳۱ كيلو رفتنـد. در پيكارهاي ۴ وزن پايانـي امـروز (شـنبه) و فـردا، سـجاد عباسـپور و عليرضا ارقش بـا فرنگـيكارا­ن ۰۶ و ۷۷ كيلوي حاضـر در جـام نيـكالي پتـروف كشـتي ميگيرند. در كشتي آزاد هـم هـادي وفاييپـور، دانيـال شـريعتينيا و مصطفي طغايي در اوزان ‪۷۹ ۶8،‬ و ۵۲۱ كيلـوي جام دانكلوف به ميدان ميروند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran