KHABAR VARZESHI

حيدري؛ از اسكيت تا ستارگي در پيست یخي و ازدواج هاکي روي یخ زنان آینده روشني دارد

-

هاكي روي يخ يكــي از ورزشهاي مهيجاستكهد­رسراسردنيا­طرفداران خــاص خود را دارد. ورزشــي كه در آمريكايشما­ليواروپابس­يارمحبوب است و هر ساله بسياري از بازيهاي اين رشته با استقبال پرشور هواداران مواجهميشود.درايرانهمك­موبيش طرفداران هاكي روي يخ وجود دارند و ايــن ورزش هيجانانگيز را دنبال ميكنند. حتي در ايران با راهاندازي اينرشتهبان­وانزياديرا­بهسمتخود كشــاند. «عســل حيدري» يكي از دخترانموفق­هاكيروييخا­ستكه از سال ۰8۳۱ اينالين هاكي را شروع كرد و با پاگرفتن رشته هاكي روي يخ به اين رشــته ملحق شد. او اكنون در هاكيروييخي­كستارهپرفر­وغاست ويكيازبازي­كنانباارزش­ليگامسال بود.شايدكمتركس­ينامشراشني­ده باشدوازجنگ­يدنهاوسختك­وشياش خبرداشتهبا­شد.حيدريسابقه­بازي در يكي از تيمهاي سوئد را هم دارد و درليگايران­درخشيدوبار­هابهعنوان بهترينبازي­كنوبرترينگ­لزندست يافت تا حاال يكي از اعضاي ثابت تيم ملي باشــد. حاال اين بازيكن همراه همتيميهايش در تمرينات ملي به سرميبردتاب­رايحضوردرم­سابقات قهرمانيآسي­ابهميزباني­تايلندآماد­ه شوند. در ايران پيست يخي وجود نداشت و هاكي روي يخ خيلي دير راهاندازي شد. چطور شــد به سمت اين رشته رفتيد؟ از سال ۰8 اينالين هاكي را شروع كردم. آن زمان ما پيست يخ نداشتيم. سالهادراين­الينهاكيفع­اليتكردم تا اينكه در سال ۹۹ به لطف آقاي صدقي ما توانستيم يك پيست يخ در ايرانمالدا­شتهباشيموا­زهمانسال، داستان هاكي روي يخ آغاز شد.

خيليها ميگويند ورزشكاران اين

رشته همانند رشتههاي شنا، تنيس و بسكتبالازق­شرمرفههستن­د! اين موضوع كامال اشتباه است. ما در همه جاي دنيا قشر باال و پايين داريم، دليل ندارد اگر از قشر ضعيف جامعه باشيد، دست از هدف و آرزوهايتان برداريد، بلكه تالش ميكنيد و به چيزي كه ميخواهيد ميرسيد. ما همين االن افرادي را در تيم داريم كه جزو بهترينها هستند و هميشه كار ميكنندوزحم­تميكشندتاب­توانند از پس مخارجشان برآيند و در كنارش رشته مورد عالقهشان را هم ادامه دهند.

شمادراسكيت­همفعاليتكر­ديداما سپسهاكيراا­نتخابكرديد­وحاالهم عضوتيممليه­اكيروييخهس­تيد. بله من اول اسكيت را شروع كردم و برادر و خواهرم هاكي را شروع كردند. آن زمان مسابقات برادرم را ميديدم و اين رشته برايم خيلي جذاب شد.

همان سال برادرم آقاي گل آسيا شد. همينبرايمن­يكهدفوانگي­زهشد كه به سمت اين مسير كشيده شوم چون من هم ميخواستم به آنجا برسم. من اسكيت ميكردم ولي حاال لوازم جديدي به من اضافه شده است. مثل چوب، لوازم ايمني ...و و چون هاكييكبازي­تيميبود،برايمخيلي جذابتر بود تا اينكه فقط اسكيت كنم.

شما بارها 093 صحبتميكنيد؟ سال ۷8 بود كه به مدت يك سال به يكيازتيمها­يباشگاهيسو­ئدملحق شدم و آنجا بازي كردم. در ايران هم از سال ۵۹ تا 8۹ در تمامي مسابقات ليگ و جام رمضان به عنوان بهترين بازيكن و برترين گلزن انتخاب شدم. يكي از ركوردهاي موفق من در سال ۷۹ بود كه با ۳۶ امتياز، شامل ۲۵ گل و ۱۱ پاس گل، به عنوان برترين

ليگ شدهايد. از آن

بازيكن ليگ اينالين هاكي انتخاب شدم.

هاكيروييخد­ختراندراين­دوسال پيشرفت بســيار زيادي كرده، چه آيندهاي براي دختــران ايران در اين رشتهميبيني­د؟ با روندي كه داريم، اين تيم آينده روشني دارد. ما بازيكنان جوان و خوبي داريم كه هاكي روي يخ را از سن پايه شروع كردهاند و راه روشني پيشروي آنهاست.

همسر شما هم اسكيتباز هستند. چطور با هم آشنا شديد و داشتن يك زندگيورزشي­چطوراست؟ بلههمسرمنآ­قايوحيدجعف­ريزاده، عضو سابق تيم ملي اسكيت سرعت بود و سال ۶۱۰۲ تيم ملي اينالين هاكي به مسابقات آسيايي چين اعزام شد كه همسر من به عنوان سرپرست امور اجرايي در چين حضور داشتند. ما آنجا با هم آشنا شديم. مسلما وقتي دو ورزشكار با هم زندگي ميكنند، خيليخوبميت­وانندشرايط­يكديگر را درك كنند و همين باعث شد من همچنان با حمايتهاي ايشان اين مسير را ادامه دهم.

مسابقاتقهر­مانيآسيادر­پيشاست. چقدربهموفق­يتدرآناميد­واريد؟ ما در حال حاضر در اردوي تيم ملي هستيم.فكرميكنمبت­وانيميكمدا­ل خوشرنگ بگيريم. تاكنون دو اعزام داشتيم كه خوشبختانه توانستيم در هر دو مسابقه نتايج خوبي كسب كنيم. اميدوارم از مسابقات پيشرو با قهرمانيبرگ­رديم.

حرف آخر؟ اجازه بدهيد از آقاي كاوه صدقي و خانم اعظم سنايي تشكر كنم. آنها براي اين رشته بسيار زحمت كشيدهاند. آنها با تالشهايشان خانواده هاكي روي يخ را به سمت بزرگتر شدن ميبرند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran