KHABAR VARZESHI

كالنتري:دیگر فوتباليستم­ثل آقاكریمباق­ري متولدنميشو­د

-

زيباترينگل­هفتهبيستوي­كمراايوبكا­لنتري درقائمشهرب­هاستقاللته­رانزدوباهم­ينگل باارزش و متوقف كردن استقالل خود به عنوان ستاره هفته از طرف خبرورزشي انتخاب شد. هافبك بااخالق، تكنيكي و شيرازي نساجي مازندران يد طواليي در زدن گل از روي ضربه ايستگاهيوش­وتهايتماشا­ييدارد.اودرديدار رفتبرابرپر­سپوليسنيزب­هزيباييهرچ­هتمامتر ازروييكضرب­هايستگاهيب­هعليرضابير­انوند گلراولتيمم­ليايرانگلز­د.ايوبكالنتر­يدر قائمشهرنيز­دروازهگلرد­ومتيمملي(سيدحسين حسيني)رابازكردام­اشاديخاصيا­نجامنداد. در تيم نســاجي مازنــدران و همبازيان ايوب كالنتري بــه او خرده ميگيرند كه چرا پس از گلهاي زيبايش شادي نميكند اما ستاره سر بهزيرنساجي­مازندراناص­الدوستندار­دشادي گل خاصــي انجام دهد. ايــوب كالنتري يك هافبك شوتزن و بيادعاست كه اهل حاشيه نيســت و شــايد به همين دليل هم به حق واقعياش در فوتبال ايران نرسيده است. شايد هر كس ديگــري جاي كالنتري بــود بعد از گشودن دروازه گلرهاي اول و دوم تيم ملي در جام جهاني، زمين را به آسمان ميدوخت و به تبليغخودشم­يپرداختاما­اينيكيظاهر­ابا همهفرقميكن­د!بههمينبهان­هفرصتيدست دادكهدقايق­يبازنندهسو­پرگلهفتهبه­استقالل همكالمشويم­كهخيلياهلم­صاحبهنيستو اصوالبازيك­نكمحرفيمحس­وبميشود. بدون مقدمه ميخواهم بپرسم كه چرا ايوب كالنتري كه گلهاي 40 متري و زيبا ميزند، اهل شاديگلنيست؟ فكــر نميكنم بــراي يك فوتباليســ­ت چيزي لذتبخشتر از گلزني باشــد. براي هر بازيكني آن لحظه، لحظه خاصي اســت و خــود من معموالً شــادي گلم را تقديم ميكنم به همسرم و بيشتر سعي ميكنم با بچههاي تيم باشم در آن لحظه ...و

ولي البد ميداني گلهاي زيبا با شــادي گل ماندگارتر ميشــوند. تو كــه گلهاي كريس رونالدويي ميزني چــرا دنبال پيدا كردن يك شادي گل خاص نيستي يا به سبك فوقستاره پرتغاليشاد­ينميكني؟! از آنجايي كه خيلي اهل حاشيه و جنجال نيستم و بيشتردوستد­ارمآرامباش­مبعدازگلزن­يهمسعي ميكنم همان شخصيت را حفظ كرده و آرام باشم. بعد گل زدن خيلي از خود بيخود نميشــوم يا زيادي شــادي نميكنم و سعي ميكنم خودم را كنترلكنم.

اما تو دروازه گلري را از فاصله 35 متري و ضربه ايستگاهيبا­زكرديكهكري­ستيانورونا­لدوازروي نقطه پنالتي نتوانســت باز كند. متوجه هستي منظورمانچي­ست؟ عليرضا بيرانوند گلر تــاپ و درجه يك تيم ملي كشورمان اســت و در جام جهاني روسيه كاری بزرگ و تاريخي انجام داد. من هرگز اينجوري به آن گل نــگاه نكردم ...و من فوتبالــي به آن نگاه ميكنم.

ايوب كالنتري دروازه گلرهاي اول و دوم تيم ملي ايران در جام جهاني 2022 قطر را باز كرده است. تو در بازي رفت از روي ضربه ايستگاهي به عليرضابيرا­نوندگلزديو­درديداربرگ­شتمقابل اســتقالل از فاصله 40 متري دروازه حســين حسيني را گشودي اما خيلي نديديم با رسانهها مصاحبهكني.چرا؟ خيلي اهل مصاحبه و اين حرفها نبوده و نيستم. برايهمهرسا­نههاوخبرنگ­اراناحترام­خاصيقائل هستم اما دوست دارم بيشتر در آرامش و سكوت كار خودم را پيش ببرم.

پسازبازيبا­استقاللوسو­پرگليكهزدي­چند خبرنگاربات­وتماسگرفتن­د؟ دوســتان زيادي لطف كردند و تماس گرفتند اما عذرخواهي كردم. مصاحبه نكردم اما شــايد اين ايراد من باشد اما خيلي اهل هياهو نيستم و همين كه كادر فنــي، همبازيانم و هواداران نســاجي مازندران از عملكرد من راضي باشند برايم كافي اســت. البته باز هــم تكرار ميكنــم اين لطف رسانههاست و باز هم از همه آنها تشكر ميكنم.

همبازيانتپ­سازگليكهبه­استقاللزدي­روي سر و كول تو پريدند و حتي شايد بيشتر از ايوب كالنتريشاد­يكردند.درستاست؟ ما يك تيم همدل هستيم و همه بچهها در فضايي خوبودوستان­هباهمكارمي­كنيم.فرقينميكند منگلبزنميا­محمدعباسيك­هجوانترينب­ازيكن تيم ماست. مهم موفقيت نساجي مازندران است و آن لحظه همه به تيم و هواداران روي سكوها فكر ميكرديمكهب­اغموغصهسكو­هارابهمقصد­منزل خود ترك نكنند. همين براي من ايوب كالنتري كافي بود.

عليرضا حقيقي هم پس از آن درون دروازه تو را بغل كرد و پيشانيات را بوسيد. به تو آن لحظه چهگفت؟ بعدازگلبها­ستقاللبودو­باعليرضاحق­يقيخوش و بش كرديم. عليآقا بزرگ تيم است و هميشه به من لطف دارد. خودش هم انصافا جلوي استقالل عالي كار كرد و اجازه نداد اســتقالل با 3 امتياز به تهران برگردد.

استقالليها پس از بازي با نساجي مازندران به شدترويصحنه­زمينخوردنم­هديقايديدر محوطه جريمه نساجي مازندران، اعتراض كرده و معتقد بودند در دقيقه 88 داور مســابقه يك خطايپنالتي­رابهسودآنه­انگرفتهاست.نظرتو دراينرابطه­چيست؟ روي صحنه پنالتي مهدي قايدي بايد بگويم نظر كارشناســا­ن داوري مهم است. آقاي عرببراقي نزديك صحنه بود و پنالتي تشــخيص نداد كه به

نظر من درست هم بود. اغلب كارشناسان داوري هم چنين نظري داشــتند ولي آقاي عرببراقي يكي از كماشــتباه­ترين و بهتريــن داوران ايران هستند. هميشه محكم و بااقتدار سوت ميزنند.

آنهايــي كه ايــوب كالنتــري را از نزديك ميشناسند، ميگويند متخصص زدن گلهاي زيبا هستي. زيباترين گلي كه در دوران بازيات زدي كدام گل بوده است؟ به خاطر داري؟ (باتواضعفرا­وان)واقعانميدا­نمچهبگويم؟دوستان ميگوينــد گل زيبا زيــاد زدي و همه گلهايم را دوســت دارم و االن گل خاصي در نظرم نيست. چيز خاصي توي ذهنم نيست.

ايوب كالنتــري همين امروز حسرت چه چيزي را در زندگي ورزشياشميخ­ورد؟ در زندگي ورزشــي شايد خيلي چيزها را به دست آوردم و خيلي چيزها را هم از دست دادم. هرگز در طول زندگي حســرت چيزي را نخورده و نخواهم خورد. تمام تالشــم را ميكنم آنچه ميتوانم را به دســت بياورم كه بعدا حسرت آن را نخورم.

اگر كمي بيشتر توي چشم بودي، شادي گل ميكردي يا اهل مصاحبه و تبليغات براي خودت بودي، با اين ســطح فوتبال پيراهن استقالل يا پرسپوليسرا­نپوشيدهبود­ييااينكهبه­تيمملي دعوتنميشدي؟ شــايد اما اخالق من هميشه همين طوري بوده و عوض هم نخواهم شد. آرامش را به هر چيز ديگــري در زندگي ترجيح ميدهم.

در اين سالها هرگز از اين دو تيم اســتقالل و پرسپوليس پيشنهادداش­تي؟ بله، زمان آقاي حميد درخشان از تيم پرسپوليس پيشنهاد داشتم كه قسمتنشد.

الگوي فوتبالــي ايوب كالنتري كدام بازيكن است؟ بنويسيد آقاكريم باقري! هم فني و هم اخالقي او براي من يك الگوي بزرگ اســت اما واقعا ديگر فوتباليست كاملي مثل آقاكريم در فوتبال ايران متولد نخواهد شد.

با علياصغر كالنتري ســرمربي شيرازي چه نسبتيداري؟ آقاي كالنتري قبال ســرمربي برق و فجرسپاسي شــيراز بودند كه من هم شاگرد او بودم اما نسبت فاميلي نداريم و اين فقط تشابه اسمي است.

ايوبكالنتر­ياهلفيلمدي­دنياكتابخو­اندن اســت؟ آخرين فيلمي كه ديدي يا كتابي كه خواندي كدام بوده است؟ متأســفانه خيلي فرصت كتاب خواندن ندارم اما مرتب فيلم و سريال نگاه ميكنم. سريال جيران را هم اين اواخر ديدم.

نظرت به عنوان يك فوتباليســ­ت راجع به اينستاگرام­چيست؟ افــراط و تفريط در هر عرصهاي زيانآور اســت. اينستاگرام هم اسمش روي خودش است و فضاي مجازي است. فضاي مجازي هم نبايد روي زندگي حقيقي ما چه به عنوان فوتباليست يا در هر شغل ديگري سايه بيندازد. برگرديم به نســاجي مازندران و ميخواهيــم از تو در خصوص كار كردن زير نظــر حميد مطهري بپرسيم؟حميدمطهرير­اچطور تعريفميكني؟ كار كردن بــا آقاحميد مطهري لذتبخــش اســت. او يــك مربي بااخالق، مهربان و به شدت فني است. به نظر من فوتبال روز را ارائه ميدهد و شايد به خاطر زمينهاي نامناســب در ايران نميتوان فوتبال مورد نظر آقاحميد را ارائه داد اما كار كردن بااينمربيب­ادانشبرايم­نبسيارخوشح­الكننده و عالي است.

5 گل و 4 پاس گل براي يك هافبك آمار خوبي به شمار ميرود. ايوب كالنتري در فصل جاري از 20 نمره به خودش چه نمرهاي ميدهد؟ بــراي يك هافبك فكــر نميكنم آمار بدي نباشــد. با اين وجود از خودم راضي نيســتم و معتقدم بايد بهتر باشم چون اگر يك فوتباليست بخواهد به آمارش اكتفا كند درجا خواهد زد. دوست دارم به نساجي خيلي بيشتركمككن­م.

آيا ايوب كالنتري به اندازه آمار خوبش در نســاجي مازنــدران در برنامههايت­لويزيونييا­رسانههاديد­هشدهاست؟ راســتش را بخواهيد با همــه احترامي كه براي دوســتان قائلم بايد بگويم من براي تلويزيون يا برنامههاي تلويزيوني بازي نميكنم. من براي تيم نساجي مازندران بازي ميكنم و دوست دارم تمام توانم را براي اين تيم بگذارم.

عملكردنساج­يمازندراند­رفصلجاريچگ­ونه بودهاست؟ بيتعارف بگويــم به اندازه فوتبالــي كه بازي ميكنيم امتياز جمع نكرديم. در نيمفصل اول يك مقــدار اشــتباهات داوري روي نتايج ما تأثيرگذار بود و اگر آن اشــتباهات نبود چه بسا جايگاه ما االن بين شش تيم باالي جدول بود. نساجيباهدا­يتآقايمطهر­يدنبالضدفو­تبال

نيســت و همواره ســعي ميكنيــم فوتبــال تماشاگرپسن­دي ارائه دهيم و اميدوارم در پايان فصل به جايگاه واقعيخودبر­اساسفوتبال­يكهارائه ميدهيم،برسيم.

فصلگذشتهقه­رمانجامحذف­يشديد واالنهمباح­ذفآلومينيو­ماراكفينال­يست فصل قبل، در جمع هشــت تيم پاياني اين رقابتهاقرا­رداريد.فكرميكنيدب­توانيدقهرم­اني خودراتكرار­كنيد؟ درجامحذفيه­يچچيزبعيدن­يست.اسماينجام، جام شگفتيهاست. شما فصل گذشته هم ديديد در نيمهنهايي يك تيم ليگ دسته دومي بود و يك تيم ليگ دســته اولي و دو تيــم ليگ برتري! هر چيزي امكانپذير است.

هدف نساجي مازندران در ليگ برتر چيست؟ چه جايگاهي را مد نظر قرار دادهايد؟ هدف ما ايستادن در جايگاهي آبرومندانه است اما هواداران بدانند كه ما تمام تالش خود را ميكنيم كهازاعتبار­فوتبالقائم­شهرواستانم­ازندراندفا­ع كنيم و يك درصد هم كم نگذاشــته و نخواهيم گذاشــت. براي رســيدن به جايگاهي مناسب و آبرومندانه به شدت به حمايت هواداران نساجي مازندران نياز داريم.

در پايان اســم چند نفــر را ميآوريم و از تو ميخواهيم در يك كلمه يا جمله آن شخص را توصيفكني؟

رضا حداديان؟ مرد بزرگ، بامعرفت و عاشق استان مازندران.

ايزد سيفا...پور؟ مديرعاملكا­ربلد.

حميدمطهري؟ جنتلمن. حامد شيري؟ كاپيتانباا­خالق. عليرضاحقيق­ي؟ گلرمطمئن.

محمدمهدينظ­ري؟ دوست قديمي و بامعرفت.

كريم اسالمي؟ گلزن بااخالق و كاردرست.

مهرداد عبدي؟ بنويسيد جامحذفي و خودش ميداند!

احمد عبدا...زاده؟ هماتاقيشوخ­طبع!

فجرسپاسيشي­راز؟ خاطرهبازي.

نساجي مازندران؟ عشق.

کار کردن با مطهريجنتلم­ن لذتبخشاست

منبرايتيمم بازيميکنم نهبرایتلوی­زیون

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran