KHABAR VARZESHI

حساسیتبه جنگ‌پنالت ‌یگیرها ضریببینهای­ت روز انتقام فرارسید؟ جنــگ‌دستکـ ‌شها

-

یحیی گلمحمــدی که از روی عصبانیت گفته بود این جامها برای من مهم نیست، خوب میداند بــازی با تراکتور و بعد از آن ســپاهان از چه اهمیتــی در راه قهرمانی برخوردار است. گلمحمدی در بازی امروز به دو دلیل نباید دنبال مساوی باشد؛ یکی اینکه بازی رفــت را در تهران باخته و باید انتقام آن شکســت را بگیرد و دیگر اینکه مساوی از نظر جدولی برای او تقریبا باخت است چون ســپاهان در اصفهان با هوادار بــازی میکنــد و تازه احتمــال پیروزی اســتقالل مقابل گلگهر هــم وجود دارد (استقالل در سیرجان هم تیم قلعهنویی را برده بود).

پرسپولیس احتماال با همان ترکیب برنده هفتههای پیــش به مصاف تراکتور میرود. تراکتوری که هفتههاســت خوب بازی میکند و نتایج خوبی هم میگیرد به نحویکهصحبت­ازحضورپاکو­خمزدرتیم ملی مطرح شــده بود که ظاهرا باشــگاه تراکتور با این مسئله مخالفت کرده است. در بازی رفت البته بردیف سرمربی تراکتور بــود اما او رفت و پاکــو خمز نتایج بهتری گرفت به طوری که حاال تراکتور تبدیل به یکی از ترسناکترین تیمهای لیگ شده و به خصوص در تبریز بــازی با این تیم که ریکاردو آلوز و رضا اســدی ۸ گله را دارد، خیلی سخت است. گلمحمدی به همین دالیل تیمش را با بهترین ترکیب ممکن و با تمام قوا به مصاف حریف میفرستد. در هفتههای گذشــته پریرای برزیلی گلزنی نکرده و دیاباته هم کــه طبق روال عادی برنامه!مصدوماست.دراینشرایط­بایددید

یحیی چه برنامهای بــرای فاز هجومی و استفاده از امثال پریرا و عمری دارد اما آنچه مســلم اســت تیم او باید در تبریز دروازه محمدرضا اخباری را باز کند. گلری که در بازیرفتعال­یکارکردوبه­طورحتمجنگ او با علیرضا بیرانوند فوقالعاده حســاس و جذابخواهدب­ود.اگربهخاطرد­اشتهباشید بازی رفت همان دیــداری بود که مهدی ترابی پنالتی خراب کرد و شایعه شده بود پرسپولیس اصال نمیخواست بازی کند! (شایعهای که البته تأیید نشد). پرسپولیس آن روز اصال شــرایط عادی نداشــت و در نهایت تراکتور با تکگل عباسزاده بازی را برد تا حاال روز انتقام فرابرســد اما مسلماً یحییوشاگرد­انشکارراحت­یندارند.حتی تراکتور به دنبال پیروزی خانگی و یک دبل تاریخی مقابل پرسپولیس است که در آن صورت میتواند به جمع مدعیان هم اضافه شــود. تراکتور فعال ۶۳ امتیازی است و ۷ امتیاز با سپاهان صدرنشین فاصله دارد اما با توجه به اینکه ۹ هفته از لیگ باقی مانده، تیم محبوب تبریز امیدوار است اگر قهرمان نمیشود، الاقل سهمیه آسیا را کسب کند. تراکتور در جام حذفی و در عین شایستگی به اســتقالل باخت و حذف شد به همین دلیل از همان موقع تمام تمرکز خود را روی لیگبرترگذا­شتوحاالبهی­کیازمهمتری­ن بازیهای فصل خود رسیده است. فراموش نکنیم کــه آنها امســال در لیگ عالوه بر پرسپولیس،استقاللراه­مشکستدادها­ند و هیچ تیم دیگری چنین رکوردی ندارد.

ختم کالم اینکه در بازی رفت آمادگی اخباری باعث برد تراکتور شــد و در بازی امروز هم جنگ دستکشها تعیینکننده خواهدبود.هردودروازه­باناینروزه­ابسیار آمادهاند و بیرانوند حتی در تمرین با ضربات بسکتبالی!هنرنماییمی­کندتاآمادگ­یاش را به رخ بکشد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran