KHABAR VARZESHI

آزمونباهمت­يميسابقروب­هروميشود

-

«آرتم زيوبا» مهاجم سابق تيم ملي روســيه گفت: «اگر بــراي بازي تداركاتي با ايران به تيم ملي دعوت بشــوم با كمــال ميل بــه تهران ميروم!»تيمهايمليف­وتبالايران و روسيه در ديداري تداركاتي روز سوم فروردين در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم خواهند رفت. روسيهكهبات­صميمفيفاوي­وفاوپس از حمله نظامي به اوكراين از حضور در مســابقات بينالمللي محروم شده، به ديدار با ايران به چشم يك محك جدي و شــانس بزرگ نگاه ميكند. روسها پيش از اين حضور در جام جهاني 2022 قطر را هم به خاطر محروميت از ســوي فيفا از دســت دادند و در ماههاي گذشته تنها چند بازي تداركاتي ضعيف با كشورهاي ازبكستان، تاجيكستان و قرقيزستان انجام دادند.

«والري كارپين» ســرمربي روســيه از اينكه تيمش شــرايط ايدهآلي براي آمادهســاز­ي ندارد گاليه كرده اما بازي با ايران و سپس عراق ميتواند بخشي از مشكالت روسهــا را در فيفــادي فروردين برطرف كند. هنوز مشخص نيست كارپيــن چه كســاني را به اردوي بعدي تيــم ملي روســيه دعوت ميكنــد اما در روزهاي گذشــته چالشــي براي دعوت از آرتم زيوبا مهاجم ســابق تيم ملي روسيه و باشگاه زنيت شــكل گرفته است. كارپين قصــد ندارد زيوبا را به تيم ملي دعوت كند. ظاهرا بين اين دو در سالهاي گذشته و در تيمهاي ديگر درگيريهاي لفظي صورت گرفتهبودوك­ارپينازكاپ­يتانسابق روسيه دلخور است.

البته دوري زيوبا از شــرايط ايدهآل پس از جدايي از زنيت هم مزيد بر علت است. اين مهاجم كه با ســردار آزمــون در تيــم زنيت تشــكيلدهن­ده يــك خط حمله زهردار و خطرناك بود، پس از زنيت به تيم آرســنال توندال روســيه و ســپس آدانا تركيه رفت و از مسير آمادگي دور شــد. زيوبا اين فصل مجددا به روســيه بازگشت و براي لوكوموتيو مسكو بازي ميكند به اين اميد كه بتواند بار ديگر پيراهن تيم ملي روســيه را بر تن كند. اين چيــزي اســت كــه زيوبــا در گفتوگوهاي خود با رســانههاي روسي بر آن تأكيد كرده است. اين مهاجمدرمصا­حبهاخيرخود­همبه صراحت بر عالقهاش براي بازگشت به تيم ملي اشاره كرد و گفت: «اگر آنها تماس بگيرند و مرا براي بازي با ايران دعوت كنند، با كمال ميل به تهران خواهم رفت. اگر با بنگالدش همبازيداشت­يمهمينطورب­ود.من ميخواهم دوباره سرود كشورم را بخوانم.»زيوباهمچني­نافزود:«من دشــمن كارپين نيستم. يك تيم ملي روسيه وجود دارد كه همه بايد براي آن تالش كنند.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran