KHABAR VARZESHI

عبدي‌بداند‌ مهاجم‌پرسپوليس‌ نبايد‌از‌گل‌زدن ‌سير‌شود

-

تمرين روز پنجشــنبه گذشته پرسپوليس دو مهمان ويژه داشت كه هر دو هم ســتاره اين تيم بودهاند. فرشــاد پيوس آقاي گل سابق فوتبال ايران به همــراه مرتضي كرمانيمقدم ديگر ستاره پرسپوليس در دهه06 راهي محل تمرين پرسپوليس شده و ديداري با يحيي گلمحمدي و شاگردانش تازه كردند. به همين بهانه بد نديديم سراغ فرشاد پيوس برويم كه در اين رابطه در گفتوگو با خبرورزشي اظهار داشت: «با مرتضيهمينج­ورييكدفعهه­ماهنگ كرديم كه دلي سر تمرين پرسپوليس برويم. كرمانيمقدم همبازي و دوست قديمي من در تيم ملي و پرســپوليس است كه خاطرات بسيار خوبي از دوران بازي با يكديگر داريم. واقعا فوتباليست فني و فوقالعادها­ي بود.»

به پيوس گفتيم كرمانيمقدم به ما گفته اگر االن هم بازي ميكرد، با وجود قراردادهاي 25 ميليارد توماني باز براي پرسپوليس مفتي و مجاني بازي ميكرد كه به ما گفت: «نســل همبازيان ما به شــدت متعصــب و عاشــق پيراهن پرســپوليس بودنــد. مرتضــي يك فوتباليست تاپ بود كه همان زمان هم ميتوانست به تيمهاي پولدار برود اما به عشق پرســپوليس در اين تيم توپ زد. خــود من هم اولين بار ســال 1364 با قرارداد 20 هزار توماني با پرســپوليس قرارداد بستم.»

وي ادامه داد: «عليآقا پروين بازي من را جلــوي نيرويزميني ديده بود و سفارش كرده بود مرا به دفترش ببرند. وقتي رفتيم پيــش عليآقا، باور كنيد آنقدر ابهت او من را گرفته بود كه حتي نتوانستم خيلي حرف بزنم. به من گفت به همه 20 هزار تومان ميدهيم و به تو هم 20 هزار تومان و من هيچي نگفتم و فقط تشكر كردم. آنقدر خوشحال بودم كه نگو و نپرس! زمــان مـــــا پيراهنپرسپ­وليس خيلي ارزشمند بود و هر بازيكني نميتوانست راحت به آن برســد. البته امروز هم من مخالفتــي با پولي كه فوتباليســ­تها ميگيرند، ندارم. فوتبال در همه دنيا با بقيه ورزشها از لحاظ مالي فرق ميكند و فوتباليســ­تها دســتمزد بيشتري ميگيرند. هر چند يك بازيكن كه پول حرفهاي ميگيرد، بايــد حرفهاي هم زندگي و بازي كند.»

پيــوس درخصوص ديدار با يحيي گلمحمدي در تمرين پرسپوليس نيز خاطرنشانكر­د:«منهميشهگفت­موباز هم ميگويم وظيفه ما پيشكســوتا­ن حمايت از ســرمربي پرسپوليس است. يحيي يك مربي كاربلد است كه در اين سالها توانمندي خودش را نشان داده است. به نظر من يحيي همين االن هم ميتواند سرمربي تيم ملي ايران باشد. او در فصل جــاري هم در پرســپوليس عملكردخوبي­داشتهواشتب­اهاتداوري كمي عليــه تيمش بوده اســت. او در جامحذفي و جلوي سپاهان عالي عمل كرد. تاكتيكــي كه مقابل ســرمربي پرتغالي سپاهان چيد، به خوبي جواب داد و بــا 4 گل اين تيــم را در خانهاش شكســت داد كه كار هر تيمي نيست. ضمنآنكهديد­اريهمباافش­ينپيرواني وكريمباقري­همبازيانقد­يميخودمان داشتيموخاط­راتقديميزن­دهشد.واقعاً ديــدن ايــن عزيــزان كه بــه همراه گلمحمدي براي پرســپوليس بازي كردهوتعصبا­ينتيمراكشي­دهاند،براي من خوشحالكنند­ه است.»

آقاي گل اســبق فوتبــال ايران و پرسپوليس در مورد عملكرد مهاجمان اين تيم نيز عنوان كرد: «شيخ دياباته

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran