KHABAR VARZESHI

ليورپول-منچستريونا­يـتد؛دشـــمنـــ­ـي!

-

امشب هيجان در ليگ برتر انگليس به نقطه اوج خــودش خواهد رســيد. در ديــداري از هفته بيستوششــم ليــگ برتــر، ليورپــول و منچستريونا­يتد دشمنهاي ديرينه در ورزشگاه آنفيلد به مصاف هم خواهند رفت.

ليورپول؛ اگر ليگ قهرمانان ميخواهي... اگر ميخواهند به ليگ قهرمانان اروپا و به جمع «تاپفور» برسند، بايد اين بازيهاي بزرگ را ببرند و ديگر مثل گذشته به هر تيمي نبازند. اين مسئله چيزي است كه خود يورگن كلوپ هم به آن اعتراف ميكند. ليورپول اين فصل فرســنگها از تيمي كه كلوپ بهسختي آن را ساخت و به جامهاي رنگارنگ رساند، فاصله داشته. كار به جاييرسيدكه­حتياحتمالج­داييكلوپهم­مطرحشد. اين تيم واقعا نه خوب بازي ميكرد و نه نتيجه ميگرفت اما ماه فوريه كمي وضع عوض شد و ليورپول سواي باخت سنگين مقابل رئالمادريد در ليگ قهرمانان، نتايج خوبي گرفت. بعيد اســت كه در ليگ قهرمانــان بمانند و اصال شانسيبرايق­هرمانيداشت­هباشند.تنهاهدفليو­رپولدر ادامهفصلگر­فتننتيجهخو­بمقابلتيمه­ايبيگسيكس و در بازيهــاي حيثيتــي مثــل بازي امشــب مقابل منچســتريو­نايتد اســت. كلوپ بايد تيمش را به ليگ قهرمانان اروپاي فصل بعد برساند تا دوباره نظر هواداران و اعتمادشان را جلب كند.

منچستريونا­يتد؛ اولين نبرد با .23 در اولدترافور­د مأموريت اريك تنهاخ موفقيتآميز بود و حاال بايد مقابل تيفوســيها­ي KOP تيمش را به ميدان بفرستد.سرمربيهلند­يمنچستريون­ايتدپيشازا­ينبازي بزرگگفتازح­ساسيتودشمن­يدرپشتپرده­اينديدار آگاه است و ميخواهد بردي متفاوت به هواداران تيمش هديه بدهد. منچستريونا­يتد پيشرفت قابل مالحظهاي داشته و تنهاخ سرانجام بعد از يك دهه هواداران را اميدوار كرده است. اولين جام را كه در جام اتحاديه كسب كردند و شانس قهرماني در ليگ اروپا را هم دارند. يونايتد حتي اميدوار است دستكم جاي سيتي را در رده دوم بگيرد. به نظر ميآيد اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، شياطين سرخ يكي از مدعيان قهرماني فصل بعد باشــند. فعال بعد از مدتها هوادارانشـ­ـان برد در آنفيلد و دبل كردن مقابل دشمن قديميراميخ­واهند.تنهاخهمنشا­ندادهميدان­دچقدر اين بازي و نتيجهاش براي هواداران اهميت دارد.

آخرين جدال آگوســت 2022 در ديدار رفت فصل جــاري ليگ برتر انگليس،منچستريونا­يتددرورزشگ­اهاولدتراف­وردبانتيجه 2-يك ليورپول را شكســت داد. سانچو و رشفورد براي يونايتد و صالح براي ليورپول در آن ديدار گل زدند.

آمار بازي

210 از ســال 1894 به بعد يعني حدود 129 ســال پيش، ايــن دو تيم 210 مرتبه به مصــاف هم رفتهاند. ليورپول در 70 بازي برنده شده، منچستريونا­يتد 83 بازي را برده و 58 بازي هم مساوي شده است.

61 در 61 جــدال ليــگ برتري بيــن ليورپول و منچستريونا­يتد، قرمزهاي مرسيسايد81 برد و شياطين سرخ 29 برد داشتهاند. 14 بازي هم مساوي شده است.

8 منچســتريو­نايتد در حالي نخستين بازياش مقابــل ليورپول با هدايت اريك تنهاخ را برد كه پيش از آن در 8 بازي متوالي ليگ برتري مقابل اين حريف پيروز نشده بود و در اين 8 بازي 5 بازي را واگذار كرد.

7

آخرين مرتبهاي كه منچستريونا­يتد در نبرد با

ليورپول دبل كرد به7 سال قبل برميگردد. اين اتفاق فصل 2015-2016 با هدايت لوئي فانخال رخ داد.

1 ليورپول با وجود عملكرد ضعيف در فصل جاري و تحمل6 شكست خارج از خانه، در آنفيلد فقط يك باخت داشته كه مقابل ليدزيونايت­د بوده است.

4 قرمزهاي مرسيسايد كمي از روزهاي بحراني فاصله گرفتهاند. اين تيم در 4 بازي اخير شكست نخورده و گلــي دريافت نكرده، در حالي كه در 3 بازي پيش از آن يك گل هم نزده بود.

25 ماركــوس رشــفورد همچنــان در تركيب منچستريونا­يتد ميدرخشد و در اكثر بازيها هم گل ميزند. شماره01 شياطين سرخ52 گل زده كه برترين آمار كل دوران بازياش در تركيب اين تيم است.

مصدومان و محرومان تياگوآلكان­تارا،لوئيسدياسو­كالوينرمزي­قطعابهاين بازي نخواهند رســيد. ليورپول به احتمــال زياد در تركيبــش از نبي كيتا، جو گومــز و آرتور هم بهرهاي نخواهدبرد.كريستيناري­كسن،آنتونيمارس­يالودوني فانديبيك هم مصدومان منچستريونا­يتد هستند. جيدن سانچو هم كه مريض بوده احتماال در اين ديدار غايب خواهد بود. كادر پزشكي در تالش است لوك شاو را به اين نبرد مهم برساند.

تركيب احتمالي دو تيم ليورپول:آليسون،آرنولد،ماتيپ،فاندايك،رابرتسون، هندرسون، بايچتيچ، صالح، فابينيو، ژوتا و خاكپو منچستريونا­يتد: دخئا، دالو، واران، مارتينس، شاو، كاسميرو، فرد، آنتوني، فرناندش، رشفورد و وخورست

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran