KHABAR VARZESHI

حضرتپور:بهمنفحشنام­وسيدادند

-

تيمهاي واليبال لبنيات هراز آمل و شهداب يزد به فينال ليــگ برتر واليبال راه پيــدا كردند تا روز سهشنبه ۶۱ اسفند براي معرفي قهرمان فصل به مصاف هم بروند. ديدارهاي نيمهنهايي اين فصل به غير از جذابيتهاي فني كه داشــت همراه با حاشيههايي شــد كه فضاي خوب سالن واليبال آزادي را زير ســؤال برد. در ديدار دوم دو تيم هراز آمل و پيكان تهران هر دو تيم بازنده اخالق ورزشــي شدند. هواداران آملي بهواســطه بياحتراميه­ايي كه در دو بازي نيمهنهايي نسبت به بازيكنان پيكان داشتند و الفاظ زشتي را نسبت به خانوادههاي بازيكنان بر زبان آوردند، از يك سو و اعتراضات مداوم بازيكنان و مربيان به داوري بخش ديگري از اين حواشي بود. البته فرهاد شاهميري، ناظر بينالمللي واليبال در خصوص بحث قضاوت ســرداور ميدان در جايي اشارهداشته­كهاينداورن­توانستميدا­نراخوبكنتر­لكند.

اما زشتترين قســمت ماجرا حمله محمدرضا حضرتپور به هواداران تيم هراز بود. او بالفاصله پس از پايان بازي ســمت هواداران هراز حمله كرد و با آنها به كتككاري پرداخت. ضمن اينكه سرمربي و سرپرست پيكانوبرخي­بازيكناناي­نتيمباخبرن­گارانتنهاب­هاين دليلكهآنها­نبايدازحوا­شيبازيفيلم­برداريوعكا­سي كنند به مجادله پرداختند.

خودحضرتپور­ليبرويپيكا­نميگويد:«بهزبانونژا­د

فدراســيون شــطرنج به خاطــر اعالم استعفاي رئيس و برخي افشاگريهاي نايبرئيس براي برمــال كردن اقدامات رئيس، آشفته است اما اين فدراسيون در اينشرايطمي­زبانمسابقا­تآسياييشده است. در جريان انتخابات كنفدراسيون شطرنجآسياپ­يشنهادايرا­نبرايميزبا­ني مسابقات غرب آســيا (بانوان و آقايان) مطرحشدوبهت­صويبرسيد.اينرقابتها خرداد ســال آينده برگزار ميشــود و شطرنجبازان­ميتواننداز­طريقحضوردر آن صاحب سهميه جهاني شوند. اگرچه مقرر شــد امتياز برگزاري مســابقات نوجوانان آســيا يا مدارس آســيا هم به شطرنج ايران اختصاص پيدا كند.

بدين ترتيب ســال آينده فدراسيون شــطرنج ايران ميزبان دو رويداد آسيايي

منتوهينكرد­ند،بهمنوحمزهز­رينيفحشنام­وسيدادند. چهار ست هيچ واكنشي نشــان ندادم اما فحاشيها بعد از باختهمادام­هداشت.چندينشاهده­مدارم.رضاقراومبي­ن مظلوم هم به سمت من حمله كردند و مشت زدند.»

از طرف ديگر عوامل تيم پيكان هم با خبرنگاران خواهد بــود اين در حالي اســت كه اين فدراسيون اين روزها در آشفتهترين حالت ممكن به سر ميبرد به خصوص كه رئيس آنهمدرآستا­نهجابهجايي­قراردارد.حسن تأمينــي كه دو ســال پيــش متصدي فدراسيون شطرنج شد دو هفته پيش در گروهمربوطب­ههيأتهاياس­تانياينرشت­ه از تصميم خود براي كنارهگيري خبر داد و بعد از آن ضمن اعالم داليل استعفاي خود تأكيد داشــت كه تصميمش كامال جدي اســت و حتما بــه دوره مديريت خود در فدراسيون شطرنج پايان ميدهد.

اين تصميم يكباره رئيس فدراسيون شــطرنج در حالي مطرح شد كه چند روز پيش از آن، شــادي پريــدر نايبرئيس فدراسيون در سلسله استوریهايي كه در صفحه شخصي خود منتشــر كرده بود،

وارد بحث شدند و به فيلم گرفتن آنها اعتراض كردند كه خبرنگاران هم پاسخ آنها را دادند. همچنين بازيكنان آملبعدازپي­روزياميرحس­ينتوختهرار­ويدستخود بلند كردنــد و به هوا پرتاب كردند تا به نوعي مخالفت خود را با رأي محروميت او ابراز كنند.

فدراســيون و رياستش را محكوم به عدم شفافيت مالي كرد. همين افشاگريهاي نايبرئيس كه بازرســي از فدراسيون را موجب شد، اعتراض خانواده شطرنجبازان را به دنبال داشــت به خصوص كه پس از اتمام مسابقات هيچ مبلغي به آنها عودت داده نشد در حالي كه عنوان شده بود اين مبالغ به صورت عليالحساب دريافت شده و اضافه آن بازگردانده خواهد شد. همين برمــال كــردن اقدامات داخلــي و اعالم استعفاي رئيس كافي است براي اينكه يك رشته به چالش كشيده شود.

بهطورحتماي­نميزبانيها­هزينههايي براي فدراسيون دارد حال آنكه فدراسيون شــطرنج بابت آخرين ميزباني بزرگي كه داشت (مســابقات زنان جهان) با بدهي سنگينيبهفي­دهمواجهشدك­هبهخاطرآن بارهــا تا پاي تعليق پيش رفت و همچنان هم محكوم به پرداخت اقســاط آن است. عالوه بر اين، فدراســيون شــطرنج بابت پرونده مربوط به سال ۰۹ با بدهي مالياتي سنگيني مواجه اســت كه خود نيازمند اعتبار زيادي براي تسويه حساب است.

البته كه كســب امتياز ميزباني خود موفقيتي براي هر فدراســيون و رشته به حساب ميآيد اما اينكه فدراسيون شطرنج در چنين شرايط آشفته و بغرنجي اقدام به پيگيريبراي­آنداشته،بيشترازخرس­ندي جاي تعجب دارد و حتي نگراني كه مبادا برگزاري اين رقابتها هم باري به حواشي امروز اضافه كند.

عطايي بعد از پايان بازي نسبت به اتفاقات افتاده در بازي و رفتار حضرتپور كه بازيكن ملي است گفت: «خودشبايدجو­اببدهد.منوقتيجنجا­لاتفاقافتا­د را ديدم و آن لحظه كه ميگوييد را نديدم. نميدانم چه اتفاقــي رخ داد و خودش بايد درباره رفتارش توضيح دهد. بايد فدراسيون و كميته انضباطي اين موضوع را مديريت كنند. معتقدم اخالق بايد حفظ شود.»

قراكاپيتان­لبنياتهراز­آملاماحمله­خودشراانكا­ر ميكند: «در انتهاي مسابقه اتفاقاتي رخ داد كه قشنگ نيست. چه تماشاگران پيكان، چه لبنيات هراز همگي مردمايرانو­عاشقواليبا­لهستندواين­حركتهاقشنگ نيست.اينگونهرفت­ارهاازبازي­كنمليپوشقش­نگنيست و اميدوارم ديگر چنين حاشــيهها و برخوردهايي ايجاد نشود.بازيكنانلب­نياتحركتيا­نجامندادند.ازجوانيكه تازه ابتداي راهش است، اين رفتار قشنگ نيست.»

پوريــا فياضي، ديگر بازيكن پيكان هم ميگويد: «من مشــكلي با باب اسفنجي گفتن تماشــاگرا­ن ندارم ولي به خانواده توهين كردند. من رفتار رضا را تأييد نميكنم اما اگر بااينالفاظ­درطولبازيب­هبازيكنفشا­ربياوريعكس­العمل نشاننميدهد­ولياگربهخا­نوادهبازيك­نحملهكنيم،ازنقاط ضعفهمكهباخ­بريماستفاد­هكردهوازخط­قرمزيكشخص كهخانوادها­ستعبوركنيم،بايدحقبدهي­م.وقتيبهخانو­اده طرفحملهميك­نيبايدمنتظ­رعكسالعملب­ازيكنباشي.»

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran