KHABAR VARZESHI

فاصلهپيراه­نقرمزوحماس­هسازملبورن­فقطيكامضاب­ود!

-

پوشيدن لباس پرسپوليس يا استقالل براي هر بازيكني يك افتخار بزرگ محسوب ميشود اما برخيبازيكن­انبدونپوشي­دنپيراهناي­ندوتيم محبوب شدهاند. خداداد عزيزي، از نوادر فوتبال ايران، جزو همين گروه محســوب ميشــود. ســتارهاي كه فوتبال حرفهاي را با تيم ابومسلم آغاز كرد، در سال 1372 براي گذراندن سربازي به فتح تهران پيوســت. از سال 1374 به بهمن پيوست، در سال 1375 به عنوان بازيكن كمكي براي پرسپوليس در جام باشگاههاي آسيا بازي كرد و پس از درخشش در تركيب قرمزها براي تيم ملي فوتبال ايران در جام ملتهاي آســيا 6۹۹1 انتخاب و در پايان همين تورنمنت عنوان مردسالآسيا­راكسبوچندي­بعدبهتيمفو­تبال كلن در دسته اول بوندسليگا آلمان پيوست.

او در جام باشگاههاي آسيا 6۹۹1 طي سه بازي5گلبرا­يپرسپوليسز­دوهميندرخش­ش محمــد مايليكهن را مجاب كــرد او را به جام ملتها ببرد. در همان مقطع و در بازگشت تيم از آسيا، خداداد عزيزي فرصت داشت كه به صورت رســمي با پرســپوليس قرارداد بسته و يكي از اسطورههاي اين باشگاه شود اما...

پس از درخشــش در جام ملتهاي 6۹۹1 آسيا به تيم كلن آلمان پيوست و در بوندسليگا نيزعملكردق­ابلقبوليدا­شت.اوپسازچندس­ال توپ زدن در آلمان، آمريكا (سنخوزه) و امارات (النصر) به ايران برگشــت و همراه با پاس تهران قهرمان ليگ برتر شد.

خداداد عزيزي كاپيتان پاس بود و ســتاره ليگ كه در پاس به مشكل خورد و جدا شد تا بار ديگراينفرص­تراپيداكند­كهپرسپوليس­يشود. خــودش در اين رابطه ميگويد: «راســتش را بخواهيد سال3۸-4۸ بود كه به دفتر خود عليآقا پروين رفتم. خاطرم هست با عليآقا به توافق هم رسيديم، ولي همان لحظه اكبر يداللهي كه در پاس با هم بوديم زنگ زد. تماس گرفت و گفت تيم عقاب ميخواهد در ليگ دسته اول فعاليت كند و من و مهدي هاشمينســب و دو، سه تا از دوســتان ديگر هم آمديم اينجا و فقط تو را كم داريم. من همانجا از آقــاي پروين عذرخواهي كردم.اواخرفوتبا­لمبودوبيشت­رميخواستمب­راي دل خودم بازي كنم. ميخواستم كنار دوستانم باشم و با اجازه عليآقا آن تصميم را گرفتم. البته قبول دارم اشــتباه كردم. پيشنهاد پرسپوليس خيلي خوب بود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran