KHABAR VARZESHI

آبیترينباز­يسال

-

استقالل±

جذابيت ليگ در همه جاي دنيا به برخي المانها بســتگي دارد كه يكي از آنها بازيهاي قبلي دو تيم است. در مسابقه رفت اين دو تيم مهمان ۲-يك پيروز شد. بازي تا دقيقه نود يك-يك مساوي بود و ناگهان يك ســتاره مرتكب يك پنالتــي عجيب و غريب شــد تا مهمان با ۳ امتياز به خانه برگردد. آن بــازي كليد آغاز يكســري مشــكالت براي سرمربي مهمان شــد، مردي كه در ادامه يكسوم بازيهاي فصل را محروم و از روي سكوهانظاره­گربوده،براياولينب­ار در همين مســابقه مــورد اتهام «توهين به زبــان پرتغالي» قرار گرفت! از ســوي يكــي از مربيان ميزبان و حاال مرد پرتغالي كماكان محروم اســت و نوبت بــه ديدار برگشت رسيده...

اما بازيهاي قبلي دو تيم هم در حساســيت يك مسابقه تأثير دارد. در تمــام اين ســالها كه گلگهر در ليگ برتر بوده مقابل استقالل هيچ وقت نتيجه نگرفته اســت. تيمي كه در هفته قبل در قائمشــهر پس از چنــد پيروزي

متواليباال­خرهمتوقفشد­وامتياز از دست داد اما گلگهر پس از چند ناكامي، باالخره پيروز شد و دوباره به نــوار موفقيت برگشــت. اگر ميخواهيمبد­انيمازكدام­موفقيت حرفميزنيمك­افياستبهرق­ابت در صدر جدول نگاه كنيم.

استقاللدرح­الحاضربا۰۴ امتياز تيم سوم جدول است و به ترتيب با تيمهاي اول و دوم ۳ و ۲ امتيــاز فاصله دارد. اين يعني بايد ببــرد و اميــدوار به توقف سپاهان و پرسپوليس بماند- كه خود بازيهاي بســيار سختي پيش رو دارند- تا به صدر جدول برسد و از عنوان قهرماني فصل قبل از دفاع كند.

اما گلگهر با ۷۳ امتياز در پله چهارم درست پشت سر استقالل است و درست اندازه۳ امتياز همين مســابقه بــا آبيها فاصلــه دارد! حساسيتازاي­نبيشترمگرم­مكن است؟ ديداري كه نتيجهاش براي پرسپوليس، سپاهان و تراكتور هم اهميت بســزايي دارد و جالبتر اينكه پرسپوليس و تراكتور هم اين هفته با هم بازي كردند!

اما اگر فكر ميكنيد تنها دليل اهميت اين مسابقه آنچه كه تا االن گفتهشداست،سختدراشتبا­هيد! كافي اســت به نيمكت و اسامي بازيكنان مهمان امروز اســتقالل نگاه كنيد، جايي كه امير قلعهنويي و ستارههاي نامدار سابق استقالل براي اثبات شايســتگيه­اي خود انگيزههاي بسياري دارند!

قلعهنويــي پرافتخارتر­ين مربيليگبرت­ر،جديترينمدع­ي هميشــگي نيمكــت رهبري آبيهاست و بازيكناني چون امين قاســمينژا­د، مرتضي تبريزي يا آرمين ســهرابيان كه به شــكل نامطلوب از استقالل جدا شدند، هميشــه بــراي اثبــات شايســتگيه­اي خــود انگيزه بسياري دارند. در واقع اين بازي براي آنها خيلي فراتر از يك جدال عــادي و بحث برســر «اميري» سرزمين آبي فوتبال است!

اســتقالل هم كــه نيازي به توضيح واضحات ندارد، يك مدعي با انبوهي ســتاره گرانقيمت در تمــام خطــوط در يــك كورس تماشايي براي صدرنشيني ....

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran