KHABAR VARZESHI

تصميمگارنا­چوبرايبازي­درتيممليآر­ژانتينيااس­پانيا

-

مدتهاستاسپ­انياوآرژان­تينبرايبهخ­دمت گرفتــن الخانــدرو گارناچــو، ســتاره منچستريونا­يتد،درحالمبارز­ههستندوحاا­ل به نظر ميرسد كه اين ستاره تصميم خود را گرفته اســت. الخانــدرو گارناچــو، وينگر منچستريونا­يتد عليرغم تالشهاي اسپانيا براي جذب او، به آينده بينالمللي با آرژانتين رضايت داده اســت. گارناچوي 18 ساله از مادري آرژانتيني در اسپانيا به دنيا آمد و براي بازي در تيم ملي هر دو كشــور واجد شرايط بود. او نماينده اسپانيا در سطح زير81 سالهها و تيم زير 20 سالههاي آرژانتين بوده است و اولين فراخوان حضور در تيم ملي بزرگساالن را براي تيم ملي آمريكاي جنوبي در ســال 2022 به دســت آورد اما او در آن اردو بازي نكــرد و از تركيــب ليونل اســكالوني براي قهرماني در جام جهاني كنار گذاشته شد. با اين حال، عليرغم اينكه اسپانيا اميدوار است او را بــه تيم خود برگردانــد، اين نوجوان در جديدترين فهرســت تيم اسكالوني حضور دارد، و به نظر ميرســد اين موضوع پيامي روشن درباره آينده او باشد.

اسكالوني، سرمربي آرژانتين، فهرستي 35 نفره براي ديدار مقابل پاناما و كوراســائو اعالم كرد. گارناچو يكي از ســتارههاي ليگ برتر است كه به همراه امي مارتينس، برنده دستكشطاليج­امجهاني،وانسوفرنان­دس، بازيكن جوان تورنمنت، در اين ليست حضور دارد. الكســيس مــك آليســتر و فاكوندو بوونانوت،دوبازيكنبر­ايتون،بههمراهخول­يان آلوارس و ماكسيمو پرونه از منچسترسيتي نيز در اين ليست حضور دارند. اعضاي ليگ برتربااميب­وئنديا،كريستينروم­رووهمتيمي گارناچو،ليساندروما­رتينس،تكميلميشود.

آرژانتيــن قرار اســت در 23 مارس به مصافپاناما­برودوبازيك­وراسائوپنج­روزبعد از آن برگزار ميشود. ليونل مسي نيز در كنار ستارگانانگ­ليسيحضوردا­رد.گفتهميشود گارناچو پس از كنار گذاشته شدن از تيم ملي برايجامجها­نيبامقامات­اسپانياييص­حبت كــرده بود. طبق گزارشهــا لوئيس انريكه طرفدار او بود اما او در ماه دسامبر از تيم ملي كنار گذاشته شد و لوئيس د ال فوئنته هدايت اين تيم را برعهده گرفت. اين بازيكن جوان

پسازنشاندا­دنفرمباشگا­هيچشمگيرش، ميتواند در عرض چند هفته در تركيب تيم ملي آرژانتين قرار بگيرد. گارناچو چهارمين گل فصل خود را در اواسط هفته به ثمر رساند تا به منچســتريو­نايتد در حذف وستهم از جامحذفي كمك كند.

اريــك تنهاخ پس از بازي با چكشها گفــت: «بــه او گفتم هر زمــان وارد بازي ميشويتأثير­خودراميگذا­ريامااالنب­ايد به عنوان شــروعكنند­ه تأثيرگذار باشي. به نظرم او قادر به انجام اين كار است و اين قدم بعدي است كه او بايد بردارد. وقتي نترس و شجاع باشي مهارت فوقالعادها­ي داري. او يكيازبازيك­نانياستكهب­هنظرمنمهار­تي بسيار خاص دارد. بازيكنان زيادي در جهان فوتبال وجــود ندارند كه بتوانند ديگران را كنترل كننــد و توانايي رفتن به ســمت بازيكنان را داشــته باشند و با دريبل كردن آنها را دور كنند. او مهارتهاي بيشتري هم دارد، ماننــد تمــام كنندگــي. او موتور قدرتمندي دارد. سريع است، ميتواند براي 90 يا حتي 120 دقيقه بدود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran