KHABAR VARZESHI

دبير:یكجبهه01نف­رهدروزارتو­رزش عليهبودجهک­شتيهستند

-

در روزهاي پاياني ســال ۱0۴۱ رئيس فدراسيون كشتي مهمان يك برنامه تلويزيوني بود. عليرضا دبير به عنوان متولي اين ورزش، دفاع از حق كشتي را وظيفه خود دانست. گاليهها و سخناني گفت كه حاال بايد منتظــر بازتاب اين سخنان از سوي افرادي باشيم كه دبير آنها را «جبهه 0۱ نفره در وزارت ورزش عليه بودجه كشــتي» ناميد و معاون وزير ورزش را نيز سخنگوي اين جبهه خواند.

عليرضا دبير در بخشي از سخنانش گفت: آن دنيا عالوه بر اينكه ميگويند چرا اين حرف را زدي، از آدم ميپرسند چرا آن حرف را نزدي. من

ســكاندار كشتي هستم و بايد از آن دفاع كنم و حق كشــتي را بگيرم. صحبت مــا با معاونت قهرماني وزارت ورزش همين بود. آن حادثه هم در مجمع اتفاق افتاد و او به نوعي سخنگوي آن جبهه شد. در اين جبهه كه عليه بودجه كشتي هستند،0۱ نفر حضور دارند، از رئيس فدراسيون گرفته تا مشاور، معاون وزير و مديركل در بين آنها هستند. بعضيها بازنشسته شده و رفتند اما راهوتفكرشا­نهست.آنهاراميشن­اسموميدانم كجا جلوي بودجه كشتي را ميگيرند.

رئيس فدراسيون كشتي تأكيد كرد: 82/۵ درصد مدالهــاي المپيــك و جهاني ورزش مملكت را كشــتي گرفته ولي آيا بايد ســهم بودجهاش اينقدر باشــد؟! كشتي زير 3 درصد

بودجهميگير­دوحداكثردر­ورزشقهرمان­ي0۱ درصد ميگيرد. نميگويــم 80 درصد بودجه ورزش را به ما بدهيد ولي مثال يك و نيم ميليارد تومــان به كشــتي دادهاند و ســر ما منت هم گذاشتهاند كه 3 فدراسيون مطرح ما هر كدام 800 ميليون تومان گرفتهاند ولي به كشتي يك و نيم ميليارد تومان دادهايم. سؤال من از آنها اين بود، مالك و شــاخص شــما براي اين توزيع چيست؟! اين 3 رشته با هم ۵ سهميه گرفتند ولي فقط كشــتي فرنگي ما ۵ سهميه المپيك گرفته است. آنها يك نقره گرفتند ولي ما فقط در يك رشــتهمان يك طال و يك برنز المپيك گرفتيم، آن وقت ســهم هر يك از رشتههاي ما بايــد 0۵7 ميليون تومان باشــد؟ با اين روش بودجه دادن، من صدايم درميآيد. آيا اين حرف ما زيادهخواهي است؟!

مــن ميگويم هر كس به اندازه افتخارش بودجه بگيــرد و براســاس آوردهاي كه دارد، برداشتكند.كشتيرقيبهي­چرشتهاينيس­ت، اشــتباه نكنيد. شــما هم بياييد از خودتان و داشتههايتا­ن بگوييد. من هميشه از دالوري كشتي دفاع كردم. مسئله اين است كه كشتي به اندازه آوردهاش نگرفته و اين جريان هميشه در وزارت ورزش وجود داشته، يك روز طالقاني و يك روز امير خادم را فراري دادند. هر چند من اهل استعفا نيستم، تا تير و پايان مدت ۴ ساله رياســت فدراسيون كشتي قطعا هستم و براي بعد از آن هم هنوز هيچ تصميمي نگرفتهام.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran