KHABAR VARZESHI

نصفجهاندرد­ستاننيلسون

-

6۱ اسفند ۱۹۳۱

برتري يك- صفر تيم فوتبال پرسپوليس مقابل ذوبآهن در اصفهان تيتر اصلي روزنامه خبرورزشي بود و ما نوشتيم پرسپوليس به جام نزديك شد و نصف جهان در دستان نيلسون چراكه سنگربان برزيلي پرسپوليس يك ضربه پنالتي را مهار كرد. رويانيان: بردن استقالل و فتحا...زاده در جامحذفي شيرينتر است محمد رويانيان مديرعامل وقت پرسپوليس پس از برتري اين تيم مقابل ذوبآهن در ليگ برتر گفته بود حاال نوبت استقال است و در جامحذفي بردن اين تيم و فتحا...زاده شيريني خاصي دارد و شك نكنيد كه استقال را شكست ميدهيم. ژابي آلونسو به اين باور رسيده وقتي سردار آزمون را در تركيب ميگذارد، در پايان بازي نــام او را به عنوان گلزن روي تابلو ميبيند و همين اتفاق هم موجب شــده در سه بازي پياپي بوندسليگا آلمان، او از ســتاره ايراني خوداستفاده­ميكندوبهعن­وانپنالتيز­ندر جدال حساس مرحله حذفي ليگ اروپا او را بهزمينميفر­ستدتاپنالت­ياولمقابلم­وناكو را به تور بچســباند. دو شكست در سه هفته متوالــي بوندسليگا و يك باخت خانگي در ديدار رفت مرحله يكشانزدهم نهايي ليگ اروپا كه در هيچكدام از آنها سردار آزمون در تركيب بايرلوركوز­ن حضور نداشت، كاري كرد تا ژابي آلونسو پس از ماهها ستاره ايراني خود را به عنوان يار اصلي به زمين بفرستد و برابر ماينتس استفاده كند.

بايرلوركــ­وزن با اينكه ديــدار مقابل ماينتس در هفته بيستويكم بوندسليگا را با نتيجه ‪۲ ۳-‬ واگذار كرد اما سردار آزمون بهترين نمايش خود پس از پيوستن به اين باشــگاه را ارائه داد و توانست يك گل بزند، يك گل با شــوت ريباند شدهاش به تيرك براي پاتريك شيك بسازد و يك پنالتي هم بگيــرد و با ايــن نمايــش در رقابتهاي بوندسليگا جايگاه ثابتي به دست بياورد و خودنمايي خود در آلمان را آغاز كند. سردار آزمون پــس از پنالتي منجر به گل مقابل موناكو فرانســه در جريان صعودشــان به مرحله يكهشتم نهايي ليگ اروپا، در دو ديدار پياپي بوندسليگا مقابل فرايبورگ و هرتابرلين گلزني كرد كه گلش برابر يكي از تيمهاي دوران بازي علي دايي، پرسر و صدا بود تا در كنار عملكردش، براي نخستين بار به تيم منتخب هفته نيز برسد.

در گذشته علي دايي با پيراهن هرتابرليــ­ن گلهــاي خاطرهانگيـ­ـزي در ليگ قهرمانــان اروپــا مقابل چلســي و ميــان و در بوندسليــگ­ا برابــر بايرنمونيـ­ـخ بــه ثمر رسانده بود و عملكردش در اين تيم موجب شده بود بارها به عنوان بازيكــن برتر تيمش از نگاه مجله كيكر معرفي شود و در تيم منتخب هفته قرار بگيرد اما حاال پس از گذشت دو دههسردارآز­موناينمسير­رابابايرلو­ركوزن آغاز كرده اســت. سردار كه بهترين گلزن حــال حاضر تيم ملــي فوتبــال ايران و

نزديكترينت­عقيبكنندهر­كورداستثنا­يي علي دايي است، در عرصه باشگاهي نيز راه شماره ۰۱ پيشين ايران را در بوندسليگا دنبال ميكند و عملكردش در بايرلوركوز­ن بيشازهميشه­موردتوجهقر­ارگرفتهاست. آزمــون با گلي كــه روي پــاس جرمي فريمپونگ در دقيقــه ۲۱ ديدار مقابل هرتابرلين به ثمر رساند، آغازگرپيرو­زيپرگلتيمش شد و عاوه بر اين گل، بارها با فرارهاي سريع و پاسهاي درعمقخودخط­رناكنشان داد كه نمايش درخشــان او كاري كرد براي نخســتين بار در دوران حضورش در بوندسليگا، در تيم منتخب هفته از نگاه كيكر قرار بگيرد. سردار آزمون كه در ديدار مقابل هرتابرلين حضور ۹۶ دقيقهاي در زمين بازي داشت و يك گل زد، در سيســتم ۳-۳-۱-۳ كه مجله كيكر براي هفته بيستوسوم بوندسليگا انتخاب كرده، در رأس خط حمله قرار گرفته كه روي دســت او، موسي ديابي و فلورين ويرتز ديده ميشوند و پشتســر آنها، فريمپونگ ديگر بازيكن اين تيم حضور دارد و البته بايد اشاره كــرد كه ديابي با يــك گل و يك پاس گل، بازيكن هفته شده است.

آزمون: اجازه ندهيد لحظات بد شما را از پا دربياورد آزمون بعد از اين درخشش با نشريه «بيلد» آلمــان مصاحبــه كــرد و از درخشــش ديرهنگامش در لوركــوزن بعد از انتقال از زنيت به اين تيم، گفت: من از ليگ ديگري آمدم، ليگ روسيه آنقدرها هم قوي نيست و يك تفاوت كلي با بوندسليگا دارد. بايد به آن عادت ميكردم اما اكنون همه چيز خوب است و من بسيار خوشــحالم. خوشحالي آزمون ورزشــي نيســت، بلكه در زندگي خصوصي هم خوشحال است. همانطور كه ژست تشــويقي او در برابر هرتا نشان داد، آزمون براي اولين بار پدر ميشود. او شهريور

سال گذشــته با شريك زندگياش آناهيتا ازدواج كرد. او با افتخار اين خبر را تأييد كرد و گفت: همسرم باردار است. عملكرد خوب بايرلوركــ­وزن در بازيهاي اخير به موازات پيشرفت شــخصي آزمون در عملكردش است، ستاره ايراني در اين زمينه، گفت: ما بسيار خوشــحاليم، سه امتياز قبل از بازي مقابل ليگ اروپا واقعا مهم بود. براي ما اين بــرد در جايگاه جدول و باال بردن اعتماد به نفس اهميت داشــت. اگر هميشــه بازي نكنيد، به عنوان يك مهاجم آسان نيست، براي ۰۱ يا ۰۲ دقيقه وارد زمين شويد. شما فقطزمانيوا­ردريتمميشو­يدكهبرايمد­ت طوالني بازي كرده باشــيد. آزمون خيالش راحت شده پس از بيماري و مصدوميت، او در راه تبديل شدن به مهره كليدي لوركوزن اســت و درباره اين موضوع گفت: من هرگز تسليم نميشوم. اين فوتبال است و ممكن اســت يك يا دو ماه بهترين روزهاي خود را نداشته باشيد. پس بايد زنده بمانيد و اجازه

ندهيد لحظات بد شما را از پا دربياورند.

گلزني سردار مورد توجه روسها سايت «اسپورتس» روسيه نوشت: مهاجم سابق تيمهاي زنيت، روســتوف و روبينكازان روسيه موفق شد در دومين هفته متوالي براي لوركوزن گلزني كند و حاال آزمون در ســه بازي گذشته ركــورد دو گل و يك پاس گل را از خود بر جاي گذاشته است. ســايت »WXUNPHQSRU­WDO« نيز نوشــت: آزمــون در دومين بــازي پياپي براي بايرلوركوز­ن گلزني كرد. شــبكه 0DWFK تيوي روســيه نيز با انتشــار تابلو نتايج بازيهاي روز يكشنبه فوتبال اروپا، از عكس آزمون استفاده و به گلزني او در سطح اول فوتبال آلمان اشاره كرد.

آزمون در تيم منتخب بوندسليگا از نگاه كيكر نشــريه «كيكر» در پايان ديدارهاي هفته بيستوســوم بوندسليــگ­ا، تيم منتخب ديدارهاي اين هفته را از نگاه كارشناســا­ن خود معرفي كرد كه نام سردار آزمون هم در اين فهرست به چشم ميخورد.

آزمون:اجازه ندهيدلحظات­بد شما را از پا درآورد

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran