KHABAR VARZESHI

ايران-ژاپن؛فرصتانتقام

-

تيم ملي فوتســال ايران كه مهر امسالدرفين­الجامملتها­يآسيا برابر ژاپن شكست خورده بود حاال يك بار ديگر فرصت بازي با اين تيم را اين بار در فينال تورنمنت تايلند پيدا كرده اســت. ديــدار فينال تورنمنت ۶ جانبه فوتسال تايلند امروز سهشنبه بين دو تيم ايران و ژاپن برگزار ميشــود. هرچند در ابتدا تصور ميشد تورنمنت تايلند سطح بااليي ندارد اما ژاپن و ايران با تمام قوا در اين رقابتها شركت كردند و پيشبينيها از فيناليست شدن دو قدرت ســنتي فوتسال آسيا محقق شد.

چرا بازي با ژاپن براي ايران مهم است؟ ايران در مهر امســال در مسابقات جام ملتهاي ۲۲۰۲ فوتسال آسيا با شكســت مقتدرانه حريفانش راهي فينال شد اما در بازي نهايي برابر ژاپن كم آورد و با نتيجه ‪۲ ۳-‬ بازنده شــد. به ايــن ترتيب ژاپن چهارمين قهرماني خــود در قاره كهن را جشــن گرفت و اجازه نداد ايرانبهسيز­دهمينقهرما­نيدست يابد. بازيكنان ايران در آن مسابقه اشتباهات عجيبي را مرتكب شدند و حتي گل سوم ژاپن توسط سعيد احمدعباسي وارد دروازه ايران شد.

فرصت انتقام براي شمسايي حتي اگر «ميدان دادن به بازيكنان جوان» مهمترين اولويت تيم ملي فوتسال ايران براي تورنمنت تايلند باشدامابره­يچكسپوشيده­نيست كــه وحيد شمســايي بــا انگيزه قهرماني در اين رقابتها به شــهر پاتايا رفته است؛ به ويژه اينكه ديدار بــا ژاپــن در تايلند تكــرار فينال آسياســت و فرصــت خوبي براي شمسايي و بازيكنان ايران به دست آمده است تا انتقام آخرين باخت به «ساموراييها» را بگيرند.

ژاپن با 4 لژيونر در تايلند تيم ملي فوتسال ژاپن قبل از اعزام به تايلند، اردوي يك روزهاي را در كشور خود و با حضور ۰۱ بازيكن از ليگ داخلي خود برگزار كرد. چهار لژيونر ژاپن كه در اســپانيا حضور دارند يعني «هنمــي»، «يامادا»، «موري» و «هارادا» از اســپانيا به تايلند سفر كردند تا ژاپنيها تمام قواي خود را براي تورنمنت تايلند كهميتواندآ­مادهسازيخو­بيبراي مسابقات مقدماتي قهرماني آسيا باشد، به كار بگيرند.

مصدوميت يكي از لژيونرهايا­يران تيم ملي ايران هم بعد از اردوي دو

روزه در تهران و با ۲۱ بازيكن راهي تايلند شد. بهروز عظيمي به دليل مشكات خروج از كشور نتوانست تيم ملي را در اين ســفر همراهي كند.مسلماوالدق­باد،حسينطيبي و ســعيد احمدعباسي سه لژيونر ايران كه در اسپانيا حضور دارند هم مستقيمبهتا­يلندسفركرد­ند.بااين حال اوالدقباد بعد از بازي دوم ايران مقابل مصر مصدوم شــد و مقابل تايلند در نيمهنهايــ­ي غايب بود. طبق اعام ســايت فدراســيون فوتبــال، اوالدقبــا­د كــه يكي از مهرههاي تعيينكننده ايران هم هست به ديدار فينال هم نميرسد.

خط و نشان سرمربي ژاپن براي شمسايي «كنيچيرو كوگوره» سرمربي تيم ملي ژاپن ميگويد كه قصد دارد با قهرمانــي اين تورنمنت را به پايان برســاند. كوگــوره گفــت: برابر عربستان بازي را ۰4 دقيقه كنترل كرديم و پيروز شديم. اينكه بتوانيم يك بار ديگر با ايران روبهرو شويم واقعا بزرگترين فايدهاي است كه از حضور در اين تورنمنت به دست ميآوريم. با آمادگي كامل براي اين امر ميخواهيم با شكســت دوباره ايران در فينــال، فعاليتهاي اين پنجره فيفا را به پايان برسانيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran