KHABAR VARZESHI

تبريزشهررؤ­ياييپرسپول­يس

-

بــازي در تبريــز يكي از ســختترين ديدارهــاي هر تيم در ليگ برتر اســت. تراكتور كه باســابقهت­رين نماينده تبريز است در خانه با حضور تماشاگران پرشور خود قدرت مضاعف پيدا ميكند. اين تيم كه در اين فصل در چندين بازي از وجود تماشاگرانخ­ودبيبهرهبو­دهتاپايانه­فته بيســتويكم به عنوان ميزبان شكستي نداشــت تا اينكــه در اين هفتــه برابر پرســپوليس مغلوب شد. آخرين باخت خانگــي تراكتــور فصل گذشــته برابر پرســپوليس با حكم كميته انضباطي شكل گرفت.

پرسپوليسمت­خصص پيروزي در تبريز برد پرسپوليس مقابل تراكتور، پنجمين پيــروزي پياپي اين تيــم در تبريز بود. پرسپوليس با اين نتيجه به سيزدهمين برد خود در اين شــهر دست يافت. اين بيشترين تعداد بردي است كه تيمي به عنوان مهمان در يك شهر در تاريخ ليگ برتر كسب كرده اســت. پرسپوليس تا پيش از ايــن در اين ركورد 2 شــريك داشــت. ذوبآهــن در اهــواز ركورد فوقالعــاد­هاي دارد و 12 بــار تيمهاي اهوازي نظير فوالد خوزستان، استقالل خوزستان و استقالل اهواز را در اين شهر شكست داده است. سايپا هم كه ديگر در

ليگ برتر حاضر نيست در زمان حضور در اين رقابتها شهر مورد عالقهاش اصفهان بود كه 12 مرتبه در اين شــهر سپاهان و ذوبآهن را مغلوب كرد.

پايانطلسمق­هرمان نشدن در تبريز پرســپوليس در تبريــز خاطرات خوب زيادي از خود به جاي گذاشته است. اين تيم سابقه پيروزي 5-صفر يا برد با 4 گل را هم در اين شهر دارد. پرسپوليس پس از قهرمانــي دراماتيك در ليگ هفتم، 8 دوره در قهرماني ناكام ماند كه اين طلسم در ليگ شــانزدهم با پيــروزي مقابل ماشينسازي در تبريز به پايان رسيد.

تراكتور با 6 شكست در تبريز مقابل پرسپوليس بيشترين سهم از بردهاي پرسپوليس در اين شهر را دارد. ماشينسازيد­رتبريزمقاب­لپرسپوليس ركورد صددرصد شكست از خود به جاي گذاشت و در هر 4 بازي خود باخت و گلي نزد. گســترشفوا­لد هم در 3 فصل آخر حضور خود در ليگ برتر در خانه مقابل پرســپوليس بازي را واگــذار كرد تا 13 پيروزيپرسپ­وليسدرليگب­رتردرتبريز شكل گيرد. پرسپوليس2 بار هم در تبريز با شــهرداري تبريز روبهرو شد كه هر 2 مسابقه بازي به تساوي انجاميد و اين تيم برابرپرسپو­ليسبدونشكس­تباقيماند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran