KHABAR VARZESHI

فقطبهيكلمس­توپنيازداش­تم

-

پرسپوليس در ديداري پرحاشيه با نتيجه3-2 از سد تراكتور گذشــت. شاگردان گلمحمدي با اين برد فاصله خود با سپاهان صدرنشين را حفظ كردند تا حساسيت ديدار رودرروي هفته آينده دو تيم به اوج برسد.يكيازحواشي­اصلياينمسا­بقه،حذفستاره از لوگوي پرسپوليس بود كه پيش از سوت آغاز بازي اتفاقافتاد.مسئوالنتبر­يزينمادبيس­تارهوپيشين سرخها را در ليست نفرات و اسكوربورد قرار دادند.

جالــب آنكه ليســت ابتدايي را طبــق قانون بايد مسئوالنهيأ­تفوتبالآذر­بايجانشرقي­مينوشتند و ســر زدن چنين حركتي از سوي نهادي رسمي، جاي سؤال داشــت. البته مسئوالن هيأت فوتبال استان آذربايجان شرقي، ليست را اصالح كردند كه باتوجه به تكرار شــدن اين اتفاق در تابلوي نتايج، سخت است سهوي بودن حذف ستاره را باور كنيم. ستارهاي كه پرسپوليسيه­ا به بهانه رسيدن به ۰1

قهرمانيدرا­دوارليگهاي­كشوري،چندسالياست به نمادشان اضافه كردهاند، به نظر در تبريز و البته اصفهان مقبوليت ندارد و به رســميت شــناخته نميشود.بالييكهپيش­تردراصفهان­وهمينتبريز بر سر لوگوی سرخابيها آمده بود، همچنان ادامه دارد و بعيد است به اين زوديها تمام شود. احتماالً تبريزيها براي آغاز جنگ رواني به سراغ تحريف در لوگوي رســمي حريف رفتند تــا تمركز يحيي و

شاگردانش را بههم بريزند. حربهاي كه البته جوابگو نبود و در نهايت تراكتور نهتنها نتوانست با تساوي از زمين خارج شود، بلكه بازي را به پرسپوليس باخت. در بين تيمهاي ليگ برتر، اســتقالل 2 ستاره دارد كه به نشانه 2 قهرماني اين تيم در جام باشگاههاي آسيا در سالهاي 134۹ و ۰۷31 است. پرسپوليس هم به نشــانه ۰1 قهرماني در ادوار ليگ آزادگان و ليگ برتر، يك ستاره روي لوگويش گذاشت.

مهــدي عبدي، مهاجــم ناآماده پرسپوليسدر­اينفصلموفق­شد در صدميــن بازي خود با پيراهن اين تيم در ليگ برتر دروازه نفت مسجدســليم­ان را براي سومين مرتبه باز كند. عبدي آنقدر در اين فصلنمايشبد­يداشتكهيحي­ي در برخي از هفتهها ترجيح ميداد ازبازيكنان­درپستغيراص­ليبهره ببرد تــا اينكه او را در درون زمين قرار دهــد. اين بازيكــن كه در ســالهاي اخير گلهاي بسيار مهمي براي پرســپوليس به ثمر رسانده، در اين فصل دور از انتظار ظاهر شده و به جز دو بازي نخست ليگ مقابل ذوبآهن و فوالد، در ســاير بازيها جايي در تركيب اصلي پرسپوليس نداشته است.

عبــدي بعد از گلزني به نفت مسجدسليمان و شكستن طلسم گلنزدنهايش، در دقايق پاياني بازي مقابل تراكتور هم توســط يحيي گلمحمدي به بازي گرفته شد و به زمين آمد. از قضا روي گل سوم و پيروزيبخش تيمش هم تأثير داشت. توپ ارسالي سروش رفيعــي از روي يــك ضربــه ايســتگاهي، با ضربه ســر ناقص اســماعيلي­فر به عبدي رسيد و ضربــه عبــدي ابتــدا توســط تراكتوريها­برگرداندهش­دوهمان توپ زير پاي پورعليگنجي افتاد تا ضربه محكم مدافع پرسپوليس به هنانوف برســد و او كار را تمام كند. هرچند عبــدي گلي نزد يا پاس گلي به نامش ثبت نشد، ولي توانست تأثير جزئي روي گل سوم تيمشداشتهب­اشد.همينموضوع بهانه يك ادعاي عجيب از ســوي اين مهاجم مازني شد. عبدي كه بعد از ســوت پايان بازي بســيار خوشحال بود، افشين پيرواني را محكــم در آغــوش گرفــت تا خوشــحاليا­ش را بــا مدير تيم پرسپوليس تقسيم كند. مهاجم قرمزها در همين لحظه خطاب به پيروانــي گفت: «افشــينخان ديدي؟! فقط يك لمس توپ الزم داشتم تا به نوعي كار را دربياورم و به تيم كمك كنم تــا 3 امتياز را بگيرد.» حرفهاي جالب عبدي درحالــي مطرح شــد كه نفراتي مثل پورعليگنجي و هنانوف به مراتــب تأثيرگذازي بيشــتري از او روي گل ســوم پرسپوليس به تراكتور داشتند. با اين وجود عبدي نشان داد در حال تغيير است و ميخواهد روزهاي تلخ اين فصل را با ارائه بازيهاي خوب در هفتههاي باقيمانده به دست فراموشي بسپارد و البته به تيمش كمــك كند تــا عنوان قهرماني در اين فصــل را هم به دست بياورد. البته عبدي ميتواند اميدوار باشــد با تالش بيشتر و تمركز باالتر روي فوتبال و با توجه به نمايشهــاي نهچندان خوب آلكثير و پريرا، به تركيب اصلي پرسپوليس هم راه پيدا كند و باز هم براي تيمش گل بزند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran