KHABAR VARZESHI

براي حضور قدرتمند در آسيا استقاللباي­ديامگا،محبيوقايدي­راحفظکند

-

استقالل در كوران رقابتهاي ليگ برتر و جامحذفــي قــرار دارد و هنوز از كســب هيچكدام از ايــن دو كاپ قهرماني نااميد نشده است. شاگردان ريكاردو ساپينتو پس ازشكستدرهف­تهشانزدهمم­قابلسپاهان به معناي واقعي كلمه متحول شدند و نتايج فوقالعاده ارزشــمندي كسب كردند. آنها ديروز هم به مصاف گلگهر سيرجان رفتند واتفاقاتيد­رورزشگاهآز­اديبهوقوعپ­يوست كه خود شما به طور دقيق در جريان متن و حاشيه كار قرار گرفتيد. جدا از ماجراهاي اين فصل، اســتقالل حاال به شدت دنبال فراهمكردنش­رايطياستتا­فصلآيندهدر ليگ قهرمانان آسيا هم حاضر شود و دوباره فضاي باالترين سطح فوتبال باشگاهي در قــاره كهن را حس كند. اينكه اســتقالل ميتواند شــرايط الزم جهت كسب مجوز حرفهاي را احراز كند يا خير مســئله كامال غير فني اســت كه بايــد در محيط اداري مشــكالت مرتبط با آن را مرتفع كند ولي عالوهبراين­موارد،يكسريدغدغه­هايفني هم وجود دارد كــه حتما بايد مد نظر قرار گرفته شــود دغدغههايي كه بدون شك مهمترين آن حفظ سرمايههاي كنوني تيم استبازيكنا­نيواقعاكلي­ديكهدراينف­صل تــا اينجاي كار هر كدام براي آبيپوشــان تهراني حكم يك وزنه بسيار مؤثر در جهت رسيدن به موفقيت را داشتهاند.

خارجيها، مردان مؤثر اسفند سال گذشته وقتي رافائل سيلوا به اســتقالل پيوســت كمتر كسي تصور ميكرد اين بازيكن بتواند به يكي از اركان فوقالعاده مؤثر خــط دفاعي تيم فرهاد مجيدي تبديل شــود اما مدافع برزيلي استقالل نمايش بسيار خوبي ارائه كرد و كادر مديريتي باشگاه به هر طريق ممكن او را براي فصل جاري نگه داشــت. رافائل قطعا ميتواند در ليگ قهرمانان آسيا هم كمكحال آبيپوشان باشد و قطعا بايد او را حفظ كنند. البته جدا از ســيلوا، كوين يامگا هم ديگر بازيكن خارجي استقالل اســت كه واقعا حيف اســت آبيها اين بازيكن را از دست بدهد. بازيكن فوقالعاده حرفهاي و بيحاشيهاي كه جدا از حضور مؤثردرتركي­بثابت،خيالهمهطرف­داران را از بابت در اختيار داشتن يك پنالتيزن قهار راحت كرده و هرگاه استقالل صاحب ضربه پنالتي ميشــود هواداران با خيال آســوده يامــگا را صدا ميزننــد. قطعاً اســتقاللي­ها براي فصل بعد كوين را هم بايد نگه دارند چون در مصاف با تيمهاي آسيايي كمك بســزايي براي اين تيم به حساب ميآيد.

محبي و بازي مؤثر هنگامي كــه ريكاردو ســاپينتو به عنوان سرمربي استقالل انتخاب شد روي محمد محبي دست گذاشت و تأكيد كرد تحت هر شــرايطي بايد زمينه براي بازگرداندن او به فوتبــال ايــران و آبيپــوش كــردن اين

فوتباليســ­ت تكنيكي فراهم شود چون با سبكبازيمحب­يدراروپاآش­نابود.سرمربي پرتغالي استقالل خودش براي حل مشكل با مديران باشگاه سانتاكالرا هم مذاكره كرد. محبی هفته به هفته در استقالل بهتر شد و حاال يكي از مهمترين عناصر تهاجمي تيم محسوب ميشود. مردي كه حتي نرفتن به جام جهاني هم روحيهاش را تخريب نكرد و حاال در هر مســابقه هواداران به او چشــم ميدوزند تا ببينند چه ســورپرايز­ي براي ايشان تدارك ديده است.

باشو و روزهاي طاليي در كنار ســه بازيكني كه از آنها نام برديم، نميتوان از كنار اسم مهدي قايدي نيز با بيتفاوتيعب­وركرد.بازيكنتكني­كيكهدر مقطعي از فصل دچار افت شد اما مشكالت خودراپشتسر­گذاشتوبههم­انبازيكني تبديل شد كه اســتقاللي­ها انتظارش را داشتند. باشــو ميخواهد كاري كند تا به يكي از چهرههاي ماندگار استقالل تبديل شود و بدون شــك اگر در ليگ قهرمانان آســيا با اين تيم به ميدان برود خاطراتي فراموش نشدني از خود بر جا ميگذارد.

دردسر بزرگ استقالل براي نگه داشتن اين چهار بازيكن و استفاده از آنها در ليگ قهرمانان آسيا با يك دردسربسيار­بزرگدستوپن­جهنرمميكند. آبيپوشــان در پايان اين فصل طبق قرارداد بايد محمــد محبي و مهدي قايــدي را به تيمهايقبلي­خودبازگردا­نندوقراردا­درافائل سيلوا و كوين يامگا نيز بايد تمديد شود البته قطعا نميتوان دو مهره خارجي را نگه داشت ولي در رابطه با محبي و قايدي بايد از همين حــاال مذاكرات را آغاز كرد تا در نهايت آنچه كه استقالليها ميخواهند، محقق شود.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran