KHABAR VARZESHI

تحقير‌تما‌معيار

-

هفتــه بيستوششــم ليگ برتــر انگليس بــا برگزاري هيجانانگيز­ترين ديدار اين ليگ در ورزشگاه آنفيلد ادامه پيدا كــرد، ديــداري كه در پايــان آن ليورپــول مقابل منچستريونا­يتد با نتيجه خيرهكننده -7 صفر پيروز شد. در حالي كه شــياطين ســرخ روزهاي خوبي را ســپري ميكردند،دراينديدار­بيشترمقهور­قدرتنماييس­تارههاي خط حمله ســرخهاي مرسيسايد شــدند. نيمه نخست ليورپول از حمالتش يك مرتبه توسط كودي خاكپو به گل رسيد. ضربه دقيق ســتاره هلندي در دقيقه 43 به گوشه دروازهرفت.چيزيازنيمه­دومنگذشتهب­ودكهازسراس­يمگي خط دفاعي يونايتد باز هم ليورپول استفاده كرد و پاس آخر هاروياليوت­رادارويننو­نيسبهقعردر­وازهفرستاد.سومين گل هم در دقيقه 50 به ثمر رسيد، وقتي كه در ضد حملهاي ســريع محمد صالح براي كودي خاكپو ســاخت و ستاره هلندي به زيبايي از زاويه بسته دروازه داويد دخئا را باز كرد. دقيقه 66 نوبت به خود محمد صالح رســيد كه با شــوتي تماشايي طاق دروازه يونايتد را به لرزه دربياورد. گل پنجم را هم داروين نونيس در دقيقه 76 با ارسال تماشايي جردن هندرسون زد. دقيقه 83 باز هم خط دفاعي يونايتد به هم ريخت تا محمد صالح هم در اين ديدار 2 گله شود. شكست منچستريونا­يتد در دقيقه 88 با گلي كه روبرتو فيرمينو زد افتضاحتر هم شــد! ليورپول با اين برد 42 امتيازي شد و به رده پنجم صعود كرد. منچستريونا­يتد هم ۹4 امتيازي و در رده سوم باقي ماند. يورگن كلوپ، سرمربي ليورپول، بعد از پيروزي تاريخي مقابل يونايتد از شــاگردانش خواست تا فروتن باشــند. كلوپ كه در اين فصل عملكرد پرنوساني داشته و به تازگي نيز با نتيجه ‪2 -5‬ مغلوب رئالمادريد شده بودند با كسب اين برد دوباره هواداران خود را اميدوار و تا رده پنجم باال آمدند.

كلوپ: همه چيز عالي بود اين مربي در يكي از شــادترين روزهــاي عمر خود مقابل خبرنگاران حاضر شــده و به ســؤاالت آنها پاســخ داد. او صحبتهايش را اينگونه شروع كرد: «حرف خاصي نيست! يك بازي زيبا و فوقالعاده انجام داديم. مقابل يك تيم آماده، فوتبالي زيبا و چشمنواز ارائه كرديم. نيمه دوم را خوب شروع كرده و خوب هم به پايانش رســانديم. به هر حال فوتبال همين اســت و هر اتفاقي در آن ممكن است رخ بدهد. اين همان محركي بود كه نياز داشتيم تيم را به جلو هل بدهد. برد امشب ما را در مسير درستي قرار ميدهد البته ما هنوز بافرمايدهآ­لخودفاصلهد­اريم.» سرمربيليور­پولباتحسين شاگردانش كه نمايي از ليورپول واقعي را بعد از مدتها به نمايش گذاشــتند تأكيد كرد: «همه بازيكنان امروز خوب بودند و اين از اهميت بسيار زيادي براي ما برخوردار است. امشب همه چيز عالي بود و حاال 13 بازي و امتيازات دست نخورده آن را پيشرو داريم.» كلوپ در مورد ركوردشكني محمد صالح و تبديل شدنش به بهترين گلزن ليورپول در تاريخ ليگ برتر گفت: 12۹« گل! شــگفتانگي­ز است. يك عدد باورنكردني از يــك بازيكن خاص. ما از محمد صالح متشكريم.مردمدرآيند­هبهاينروزه­انگاهميكنن­دومتوجه ميشوند كه ما شاهد چه اتفاق باشكوه و خاصي بودهايم.»

تنهاخ: عصباني هستم، غير حرفهاي بوديم اريك تنهاخ، سرمربي منچستريونا­يتد، بعد از شكست ســنگين مقابل ليورپول، عملكرد شــاگردانش را غير حرفهاي دانســت. منچســتريو­نايتد در يكي از بهترين فرمهاياينچ­ندسالاخيرخ­ودمتحملشكس­تناباورانه -7 صفر مقابل رقيب ديرينه خود ليورپول شد؛ نتيجهاي كه باورش خيلي سخت اســت و بايد ديد اريك تنهاخ چگونه شاگردانش را از شوك آن خارج خواهد كرد. اين مربيهلنديد­رپايانبازي­تأكيدكردكه­بازيكنانيو­نايتد وظايف خود را در زمين درســت انجام ندادند تا چنين نتيجهاي رقم بخــورد. او در رابطه با 45 دقيقه جهنمي يكشنبه شب گفت: «شما ميتوانيد يك بازي را ببازيد اما نه به اين شكل! در نيمه دوم غير حرفهاي ظاهر شديم. خودماننبود­يموفاصلهزي­اديبااستان­داردهايواق­عيمان بهعنوانيكت­يمداشتيم.ايناتفاقنب­ايدرخميداد­وبابت آن عصباني هستم.» مربي هلندي درپاسخبهاي­نسؤالكهآيا­ازعملكرد شاگردانش در نيمه دوم عصباني است تأكيد كرد: «بله مطمئنا، خيلي غافلگير شدمچونطيهف­تههاوماهها­ياخيرتيمي را ديده بودم كه خوب واكنش نشان ميداد و برايپيروزش­دنمصممبود.امشبامابرن­امههاي خــود را در زمين اجرا نكرديــم و بازيكنان كامال تمركز خود را از دست دادند تا نتوانيم كار خود را به درســتي انجام دهيم. نيمه اول خوبي داشتيم و اصال عجيب نبود كه پيش بيفتيم اما با يك اشتباه ساختاري در دفاع گل خورديم.»

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran