KHABAR VARZESHI

صدقي:بالتكليفي9­ماههعاملنا­کاميبود

-

اميرحسين شــاهينطبع، پسر سرمربيسابق­تيممليبسكت­بال مهران شاهينطبع اين روزها در اروپا مربيگري ميكند. از او كه به عنوانيكياز­استعدادهاي­ايراني اين حرفه ياد ميشود، به عنوان ســرمربي تيــم دانشــگاهي ســينتمري و تيم زير ۴۱ سال نايتز در ليــگ انگلســتان فعاليــت ميكند. شاهينطبع ضمن مربيگري، در رشته علــوم مربيگري ورزشــي دانشــگاه ســينتمري لندن مشغول به تحصيل اســت. در حال حاضر اين پدر و پسر در خارجازايرا­نمربيگريمي­كنند. شنيدهايم ســخت مشغول آموزش و مربيگريتيم­دانشگاهيهس­تيد؟ بله، من در ايران سه دانشگاه اينجا را اپالي كردم و درخصوص تيم بسكتبال و مربيان دانشگاهها تحقيق كردم. چراكه شرايط تيم آنها برايم خيلي مهم بود. باالخره دانشگاه سينتمري من را پذيرفت و با مربي اين دانشگاه نيز صحبت داشتم. البته تيم دانشگاهي را يكي از باشگاههاي ليگي حمايتميكند.

تاكنونچهنت­ايجيگرفتها­يد؟ روز اولي كه من سر تمرينات آمدم، هنوز مشخص نبود سرمربي خواهم شد. آن روز به تست اختصاص داشت و 0۴ تا ۲۴ نفر آمده بودند، خود من هم دست به توپ شدم كه از باشگاه زنگ زدند و گفتند هدايت كالس را برعهده بگيرم. بعد از دو هفته تمرين ۳۱ بازيكن را انتخاب و در ليگ و جامحذفي شركت كرديم. در ليگ منطقه دو، 9 برد پشتسر هم آورديم كه متأسفانه

بازيكن آمريكايي خوبي كه داشتم، فارغالتحصي­ل شد و به آمريكا برگشت. يك بازيكن ايتاليايي هم از دانشگاه رفت. بعد از آن بود كه تا حدودي تركيب خوبمان را از دست داديم و دو باخت نصيبمان شد. در جامحذفي از دور رقابتها حذف شديم ولي درليگتالشم­يكنيمتابهل­يگيكصعود كنيم. البته اكنون جايگاه دوم را داريم.

در باشگاهي هم فعاليت داريد؟ بله، اسم باشگاه شواليههاست كه در تمامي ردههاي سني تيمداري ميكند. با خيلي از مدارسمنطقه­همكاريدارد­وحتيبازيكن اين باشگاه در تيم ملي انگلستان عضويت داشت. به هر حال رئيس باشگاه با من وقت مصاحبهگذاش­تومنراسرتم­رينبرد.بعد از دو، سه هفته جيمز را مالقات كردم و يكبار هم با سرمربي كه 0۱ سال در آنجا

1

2

3

فعاليت ميكند. او به من گفت روي يك هدف برنامه بدهم و در مدت زمان خاص آن را به بازيكنان نشان دهم. من هم اين كار را انجام دادم و كار من را پسنديدند و تيم زير ۴۱ سال را به من سپردند.

جايگاه تيم شواليهها در ليگ كشوري كجاست؟ پارسال در رده سني زير ۴۱ سال قهرمان كشور شده بود. خيلي تيم خوبي بود ولي بازيكنانشا­مسالبهردهب­االترآمدند­ونفرات جديدي جايگزين و دو نفرشان هم لژيونر و راهي آمريكا و فرانسه شدند. اين مسئله كار رابرايمنسخ­تميكند.يكچالشياست كه بايد از آن سربلند بيرون بيايم.

ليگبسكتبال­انگلستاندر­چهسطحي است؟ منطقهبنديا­ست.بهصورترفتو­برگشت

4

بازي ميكنند. سپس ۴ تاي اول هر منطقه به منچستر ميروند و براي رسيدن به نيمهنهاييت­الشميكنند.

آيندهبسكتب­الاينكشورك­جاست؟ آيندهخوبيد­اردوليدربح­ثاسپانسرين­گ ضعيف است. خيلي از بازيكنان آنها به استرالياوآ­مريكاميرون­دوليآنچهبر­ايآنها مهم است، كار روي پايه است.

اميرحسين شاهينطبع چه هدفي را دنبالميكند؟ خيلي عادت ندارم راجع به آرزوها صحبت كنم. اهداف بزرگی براي خودم تعريف ميكنم و برايش انرژي كامل ميگذارم. من دوستدارممر­بيبينالملل­يباشم.اولشهم كه به اينجا آمدم، برايم سخت گذشت چراكه بهترين دقايق را كنار خانواده داشتم. همه چيز برايم فراهم بود ولي وقتي به تيم ملي هاكي روي يخ ايران مسابقات جهاني را با شكســت برابر ســنگاپور و ماندن در دويژن % به پايان رساند. اين تيم براي دومين ســال در مســابقات جهاني به ميزباني بوسني شركت كرد و با قبول چهار شكســت و كســب يك پيروزي نتوانست به سطح $ ديويژن ۳ صعود كند و ســال آينده را هم در اين سطح شــركت ميكند. تيم ملي ايران يكشــنبه در آخرين ديدار خود برابر سنگاپور به ميدان رفت و ۱۱-۲ شكست خورد. كاوه صدقي، ســرمربي تيم ملي ايران در پايان اين مسابقات درخصوص عملكردشاگر­دانشگفت:«تالشزيادي صورت گرفت كه بتوانيم به يك سطح باالتر صعود كنيم اما زورمان به رقيبان باتجربه اين رشته نرســيد و بايد سال آينده هم در اين ســطح حضور داشته باشــيم.» او در ادامــه جابهجايي بين فدراســيون­ها را يكي از عوامل ناكامي دانســت: «به خاطــر جابهجايي كه از فدراسيون اسكيت به فدراسيون اسكي داشتيم، 9 ماه بالتكليف بوديم. البته در

5

6

7

8

9 اين مدت بازيكنان تمرينات خودشان را داشتند اما ســازمانيا­فته نبود. با ۳ ماه تمرين تيم را به مسابقات بوسني اعزام كرديــم و بايــد اعتــراف كنــم اين قدرتمندتري­نتيممابودو­بازياولراه­م برنده شديم اما متأســفانه مصدومان زيادي براي ديدارهاي بعدي داشتيم كه محدوديتهاي­ــي را براي مــا به وجود آورد.» ســرمربي تيم ملي افزود:«البته حريفان ما تيمهاي باتجربهاي بودند كه

‪15 14 13 12 11 10‬ اهدافم نزديك ميشوم، احساس آرامش میكنم و مصممتر ميشوم. بايد بدانيم هر قدربخواهيح­رفهايترشوي،سختيهايت زيادتر ميشود ولي اميدوارم موفقيتهاي پدرم را ادامه دهم.

دوستداريزم­انيبهايران­برگرديودر تيممليمربي­شويد؟ عرق ايراني دارم و به اينكه سهمي در رشد و پيشرفت جوانان و آينده آنها داشته باشم، افتخار ميكنم. هميشه به آن فكر ميكردم و دوست دارم براي پرچم كشورم كار كنم.

صحبتپاياني؟ اول اينكه خوشحالم تيم ملي به جام جهاني رفت و اين مسئله عامل پيشرفت بهتر اين رشتهخواهدش­د.منهمآرزودا­رمبسكتبال كشورم پوياتر شود و همانند گذشته در سكوي اول آسيا قرار بگيريم.

سابقه زيادي در اين مسابقات داشتند. واقعيت اين اســت كه ما نميتوانستي­م برابــر اين تيمهــا برنده شــويم. براي مسابقات سال آينده زمان خوبي داريم و اميــدوارم با حمايــت وزارت ورزش و كميته ملي المپيك و تقويت كادر فني تيم ملی بــا مربيان خارجــي كه بايد حضورشاندرا­يرانبيشترش­ود،بهسطح باالتر صعــود كنيم و باعــث افتخار و سربلندي مردم ايران شويم.»

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran