KHABAR VARZESHI

سيانكي: علي چشمانش را باز کرد و من را ديد اما...

- ‌‌ ‌‌ ‌‌

محمد ســيانكي اگرچه به عنوان يك گزارشگر در فوتبال ما شناخته ميشود امــا مدرك معتبــر مربيگــري دارد و سالهاســت در عرصه فوتبال پايه كار ميكند.سيانكيكهسر­مربيتيماحس­ان ري اســت و همين چند روز قبل علي نوبخت شاگرد ۷1 ساله خود را در زمين فوتبال از دســت داد، چند روز قبل در حالي كه هنوز پيراهن سياه را از تن خود درنياورده بود مهمان خبر ورزشي شد و توضيحات كامل و البته تلخي پيرامون آن سانحه و شرايط فوتبال پايه به ما داد.

از ۶ ســالگي دنبال تــوپ بودم و با فوتبال زندگي كردم اما واقعا اين روزها به خاطر حاشــيههاي­ي كه ميبينم، زده شدهام. خود فوتبال خيلي زيبا و قشنگ استامامتأس­فانهبرخياف­رادبرايمنا­فع خود حاشيههايي درست ميكنند كه..

وقتي اين اتفاق تلخ به وقوع پيوست با تيم مقاومت بازي داشتيم و در دقيقه 1۷ گل زديــم و جلو بوديــم اما در يك صحنه توپ كمانه كــرد و بازيكن تيم حريفدرحالت­يكامالسهوي­بهسرعلي نوبخت ضربــه زد. بالفاصله پس از اين ضربه از گوش علي خون آمد. پزشــك مسابقات ســريع به داخل زمين رفت و داور مسابقه هم انصافا خيلي كمك كرد علي چشمش را باز كرد. من به او گفتم عليجان من را ميشناسي؟ سري تكان داد كه باعث خوشــحالي ما شد. او را با اورژانس به ســمت بيمارستان حركت دادند اما در مسير خبر آمد كه متأسفانه

از متن بازي استقالل در روزي كه شــرايطي كامال متفاوت را تجربه كرد و البته در قياس با هفتههاي قبل حداقل تا دقايق پاياني مسابقه نمايش ضعيفتري را ارائه داد، توانســت پيروزي فوقالعاده ارزشمندي را به دســت آورد و همچنان در كورس مدعيان جدي قهرماني باقي بماند. آبيپوشان در نيمه اول با يك

گل عقب افتادند و اين روند تا وقتهاي

فوتكردهاست.اتفاقيبسيا­رتلخكهبايد يك بار ديگر به خانواده علي عزيز و البته مديرانباشگ­اهخودمان،شاگردانموه­مه جامعه فوتبال تسليت بگويم.

دلــم ميخواهد در عرصه فوتبال به جوانــان اين مملكت خدمــت كنم اما متأسفانه در فوتبال پاي همه چيز بر پايه نتيجهگرايي ميچرخد و اگر شما بازي را ببري، يك مربي ارزشمند هستي و اگر ببازي، فردي ضعيف محسوب ميشوي. نكته تلخ اينجاســت كه اين مسئله به بازيكنان هم ســرايت ميكند و آنها را از همان بچگي نتيجهگــرا بار ميآورد. در حاليكهدرفو­تبالپايهبا­يداصولدرست فوتبال بازي كردن و همچنين جوانمرد بودن را ملكه ذهن بازيكنان كرد. تلف شده هم ادامه يافت اما ابتدا رضا ميرزايي كار را به تســاوي كشــاند و پس از آن هم يامگا يكي از جنجاليترين پنالتيهاي اين فصل را به گل تبديل كرد تا آبيپوشان ورزشگاه را روي سر خود بگذارند و فاتح اين جدال ۶ امتيازي شوند.

شرحگلها ‌دقيقه۴۲: پاس فرصتطلبانه رضا شكاري به داخل محوطه جريمه اســتقالل با اشتباه رافائل

همين جا از طريق خبر ورزشــي به مردمهشدارم­يدهمتحتتأث­يرتبليغات كاذبدرفضاي­مجازيقرارن­گيرند.براي مثال يك مربي به من گفت شاگردانش با يك مربي بدنســاز آشنا شدهاند كه به آنهــا گفته براي بدنســازي حرفهاي و شــخصي بين 5 تا 10 ميليــون از آنها دستمزد ميگيرد! جالب اينجاست كه اين مربي مدعي شده به خاطر عيد نوروز حاضر اســت 50 درصد تخفيف بدهد! چطور به هميــن راحتي مردم را فريب ميدهند. چه كســي بايــد به چنين تخلفاترسيد­گيكند؟بهنظرماينج­ور آدمها با زندگي بچههاي مردم كارهايي ميكنندكهحت­يمفسديناقت­صاديهم انجامنميده­ند.

ســيلوا در يارگيري و ضعف حسيني در زاويهبندي براي شيرجه زدن مواجه شد تا توپ در دهانه دروازه آرمين سهرابيان برسد و اين بازيكن اسبق استقالل دروازه آبيپوشان را باز كند.

‌‌دقيقه: ۱+۰۹: خيمه استقالل روي دروازه گلگهر موجب شــد تا آرمان رمضاني به هر طريق ممكن توپ را به رضا ميرزايي در جناح چپ برساند و اين بازيكن تازهوارد هم با ضربهاي زيبا استقالل را از شكست رها كرده و كار را به تساوي بكشاند.

‌‌دقيقه: 3۱+۰۹: رضــا ميرزايي در درون محوطه جريمه گلگهر ســرنگون شــد و موعود بنياديفــر نقطه پنالتي را نشــان داد تــا يكي از جنجاليترين صحنههاي نيمفصل دوم رقم بخورد. سرانجامكوي­نيامگاپنال­تيزنهميشگي­آبيپوشان اين توپ را به گل تبديل كرد تا استقالل بازي بسيار مهمي را به سود خود تمام كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran