KHABAR VARZESHI

خودتانرابا­قلعهنوييمق­ايسهنكنيد

-

اظهــارات اخير ســاكت الهامي در ارتباطبابر­خيازكانديد­اهايانتخاب شــده بــراي هدايت تيــم ملي با واكنشهايي از سوي پيشكسوتان فوتبال همراه شــد. بهروز سلطاني پيشكسوت باشــگاه پرسپوليس و دروازهبانا­سبقتيممليد­رگفتوگو بــا خبرورزشــي، در ارتبــاط بــا صحبتهاي اخير ســاكت الهامي (ســرمربي تيم هــوادار) در برنامه تلويزيوني كه عنوان كرد خودش را بــراي هدايت تيم ملي بهتر از ديگر گزينههاي انتخاب شــده از سوي فدراســيون ميداند، اظهار داشت: متأسفانهوض­عيتفوتبالم­ابهسمتي ميرود كه هر كسي از جاي خودش بلند ميشود اين اجازه را به خودش ميدهدكهدرر­ابطهبابزرگ­انفوتبال اين مملكت اظهار نظر كند.

پيشكسوتپرس­پوليساضافه كرد: كســي كه معتقد اســت كه فركي، قلعهنويي و تارتار در اندازه تيمملينيست­ندواقعاباي­دنگاهيبه شرايط خودش بيندازد. اينها اصال در حدي نيستند كه در اين ارتباط صحبت كنند. جالب است افرادي كه اين مسائل را به زبان ميآورند هيچ ســابقه ذهني بــراي اهالي فوتبالازخو­دشانباقينگ­ذاشتهاند كه مثال يك مســابقه بــا لباس و شــورت ورزشــي در كارنامهشان داشته باشند.

دروازهبــا­ن اســبق تيم ملي خاطرنشان كرد: كاش آنهايي كه مدعيهدايتت­يممليفوتبا­لايران هســتند يك عكــس فوتبالي از خودشــان را نشان بدهند تا ما هم بدانيمكهاي­نافرادكجاف­وتبالبازي كردهاند كه اينطور خودشان را در حديميدانند­كهژاپنرادر­توكيو، كره را در ســئول و عربستان را در رياض شكســت بدهند. عجيب اســت كه چنيــن ادعاهايي در تلويزيون كشــور مطرح ميشــود و كســي نيســت كه جواب درســتي به اين افراد بدهد.

سلطاني در ادامهافزود:حسين فركي جــام جهاني رفته و در سه مسابقه جام جهاني آرژانتين به ميدان رفته و در كســوت مربيگري نيــز در جام جهاني ســال ۶۰۰۲ با برانكو تيم ملي را هدايت كرده اســت اما در كمال تعجب از نگاه اين آقايان به درد تيم ملي نميخورد.

بازيكن اسبق پرسپوليس با حمايــت جالــب خــودش از پيشكسوتاست­قالليهااضا­فهكرد: اميرقلعهنو­ييباسوابقد­رخشاندر رده باشگاهي و ملي، هم در كسوت بازيكنوهمد­ركسوتسرمرب­يگري تيم ملي از نگاه اين افراد به درد تيم ملي نميخورد! عجيب اســت كه چــرا مجري برنامــه تلويزيوني با شــنيدن چنين اظهاراتي سكوت ميكند و حرفي براي گفتن ندارد! اين مسائل شكبرانگيز است.

سلطاني تأكيد كرد: متأسفانه عدهاي تصــور ميكنند با يك بار شكســت دادن تيم پرسپوليس ميتوانند هر كاري بكنند، در حالي كه پرسپوليس در هفتههاي اخير ثابت كرد با شكســت سپاهان در اصفهان هنوز همان تيم قدرتمند اســت و اگر در يكي، دو مســابقه لغزيده بــه خاطر اتفاقات فوتبالي بوده نه قدرت تيمهاي رقيب. همه ديدند كه پرسپوليس جلوي فوالد و هــوادار چطــور و به چه داليلي شكست خورد وگرنه امكان ندارد اين پرسپوليس كه ســپاهان و تراكتــور را در خانهشان شكست ميدهد به سادگي به هر تيمي ببازد. وي تصريح كــرد: آقاياني كه خودشــان را با فركي و قلعهنويي قياس ميكنند بايد بدانند در حد شاگردي اين افراد هم نيستند، چه رسد به اينكه بخواهند خودشان را رقباي اين افراد در نظر بگيرند. من نميدانــم االن فركي يا قلعهنويي دوست دارند هدايت تيم ملي را به دســت بگيرند يا نه اما هر اتفاقي بيفتدايناف­رادنسبتبهخ­يليهاي ديگــر براي هدايت تيــم ملي در اولويتهستن­د.

ويدرپايانت­أكيدكرد:آنهايي كه با البي و البيگري خودشان را درفوتبالسر­زبانهاميان­دازندبايد بدانند هر كاري انجام بدهند هرگز نميتوانند يكهزارم محبوبيت و جايگاهافرا­ديمثلتارتا­ر،قلعهنويي و فركي را نزد هواداران فوتبال اين كشــور براي خودشــان به دست بياورنــد و فقط تــالش بيهوده ميكننــد و خودشــان را بيش از پيــش بــه جامعــه فوتبالــي ميشناسانند.

يكبردجلوي پرسپوليسما­لك هدايتتيممل­ي

نيست

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran