KHABAR VARZESHI

قرارداد اميري 2 سال ديگرتمديدم­يشود رازموفقيتا­ميري؛الگوبرداري­ازليونلمسي! وحيـــــده­مدکتـرتغذي­ــهدارد

-

براساس شنيدهها باشگاه پرسپوليس قصد دارد قرارداد وحيد اميري را به مدت 2 ســال ديگر تمديد كند. مرداد سال گذشته اميري پــس از چند دور مذاكره با مديران باشــگاه پرســپوليس، در نهايت به توافق رســيد و قراردادش را ســه فصل ديگر با اين باشــگاه تمديد كرد. اميري از جملــه بازيكنان آزاد سرخپوشان به شــمار ميآمد كه كادر فني اصرار زيادي روي حفظ او داشــت. حاال يك ســال از قرارداد وحيد باقي مانده و او تا پايان ليگبيستوسو­مباباشگاهپ­رسپوليسقرا­رداد دارد اما چرا باشگاه دنبال تمديد اين قرارداد به مدت 2 سال ديگر است؟

ماجرا به مصاحبه اخير رحيم يوســفي برميگردد. پيشكســوت پرسپوليس در يك مصاحبه عنوان كرد كه به اميري پيشــنهاد ميكنم قبل از اينكه از طرف مردم هو بشود، خودش فوتبال را كنار بگذارد و با احترام برود. كاپيتانهاي باشــگاه پرســپوليس با انتشار استوريهايح­مايتينسبتب­هاينمصاحبه­ها واكنش نشــان دادند و نوشتند: «وحيدجان ممنون بابت زحماتي كه براي تيم ميكشي».

همچنين آناليزور پرســپوليس در يك رشــته اســتوري عنوان كرد: «صرفا جهت اطالعــات فني و فوتبالــي و طبق آمارهاي فردي و دادههاي *36 بعد هر تمرين و بازي، اميري جزو بهترينها بوده و به جرأت جزو 5 نفــر اول ليگ به لحــاظ دوندگي و كيفيت دويدن بوده است. اگر اظهار نظري ميكنيم با سند صحبت كنيم.»

باشگاه پرسپوليس نيز خطاب به اميري اعالم كرد كه «به تو افتخار ميكنيم». رحيم يوسفي در حالي اين حرفها را مطرح كرده كه اميري همچنان يكــي از مؤثرترين بازيكنان پرســپوليس و يكي از چهرههاي مورد عالقه گلمحمــدي اســت كه البته پيشكســوت پرســپوليس او را هم با انتخاب خاص كلمات مورد انتقاد قرار داده است. اين روزها مصاحبه رحيم يوسفي هافبك پرسپوليس در دهه 60 عليه وحيد اميري بسيار خبرساز شده است. باشگاه پرسپوليس و همبازيان اميري به طرفداري و حمايت از اين بازيكن پرداختهاند كه در آستانه 34 ســالگي هنوز مثل يك بازيكن جوان ميدود و ميجنگد. شايد براي خيليها اين پرســش به وجود آمده باشد كه دليل اين آمادگي جسماني فوقالعاده وحيد در اين سن و سال چيست؟ ماجرا خيلي ساده است. او از همان فرمولليونل­مسيبرايدرا­وجنگهداشتن­خوداستفاده­ميكندورازم­وفقيتاينست­اره مليپوش ايراني نيز همين تفكرات حرفهاي و درست است. اميري يكي از دوندهترين بازيكنان ليگ برتر و فوتبال ايران است. چند سال پيش برانكو ميزان دويدن او را با بازيكنان الليگايي قياس و در مصاحبهاي عنوان كرد وحيد اميري بيشــتر فوتباليسته­اي شاغل در اسپانيا در زمين ميدود و حاال ميبينيم اين ستاره بيادعا در 34 سالگي هم يكي از دوندهترين بازيكنان پرسپوليس است. چرا؟ ظرفيتقلبوع­روفاميريبس­يارباالستو­درتمريناته­مبسيارجديظ­اهر ميشود.اوهرگزدرتم­ريناتكمنمي­گذارداماآن­چهشايدكسين­داندداشتن دكتر تغذيه اختصاصي است. اقدامي كه حتي در فوتبال حرفهاي اروپا هم چندان مرسوم نيست و معدود بازيكناني به اين كار مبادرت ميورزند. به طورنمونهمي­توانبهليون­لمسيميتوان­اشارهكرد.سال3۱0۲،زماني كه مسي با مصدوميتهاي متعددي روبهرو ميشد، تصميم گرفت سبك زندگياش را تغيير دهد. ستاره بارسلونا در آن زمان، رژيم غذايي چندان مناسبي نداشت و از پيتزا و گوشت قرمز به وفور استفاده ميكرد ولي با گذشت زمان، اين رژيم غذايي براي او دردسرساز شــد. بارها ديده شد كه مسي دچار حالت تهوع در كنار زمين ميشد و اين واكنش بدن او به فشاري بودكهتحملم­يكرد.مسيبرايدرم­اناينمشكلب­هايتاليا ســفر كرد تا با دكتر جوليانو پوزر ديدار كند. پوزر كه براي دو دهه، پزشك ورزشي است، روش درماني متفاوت نسبت به همكارانش براي مســي در نظر گرفت. اصالح تغذيه، اســتئوپات­ي، گلهاي باخ، كينزيولوژي، ماســاژ و احساس درماني، روشهايي بودند كه دكتر پوزر در زرادخانه خود داشت. مسي در آن زمان توپ طال را پس از 4 سال به رونالدو باخته بود و براي كسب دوباره آن تالش ميكرد. مسي 3 كيلوگرم الغرتر شد و در فصل ۵۱-4۱0۲، شروع به درخشش كرد و توانست ۸۵ گل به ثمر برساند، در حالي كه فصل قبلش ۱4 گل زده بود. او همچنين ۱۱ بازي نسبت به فصل قبلش بيشتر بازي كرد، زيرا مصدوميت مانع او ميشد. اميري نيز مثل فوقستاره آرژانتيني پزشك تغذيه مخصوص به خودش داشته و زير نظر او قرار دارد. جداي از آن اين بازيكن خوشاخالق به اصطالح فوتباليها بسيار خوشتمرين اســت و خيلي جدي در تمرينات حاضر ميشود. همين دو فاكتور زماني كه كنار هم قرار بگيرند، تفاوتها را ميان وحيد اميري و ساير بازيكنان رقم ميزنند.

پرسپوليس ديروز آخرين جلســه تمريني خود پيش از ديدار با سپاهان را پشتسر گذاشت. سرخپوشان پايتخت از ساعت 12:3۰ در ورزشگاه كاظمي تمرين كردند.

پيش از شروع تمرين، يك جلسه فني انجام شد و كادر فني نكاتي را به بازيكنان منتقلكرد.

تمرين با راندو در قالب ســه گروه آغاز شــد. در اين بخش كه با كريخواني بين بازيكنان

از

همراهبود،يحييگلمحمد­ي،كريمباقريو­سيدجاللحسي­نينيزكنارس­ايرينتمرين­كردند.

حمله به دروازه و فوتبال هدفمند نيز بخشهاي بعدي تمرين امروز بود كه يك ساعت به طول انجاميد. سعيد صادقي زير نظر كادر پزشكي بود و نرمدوي كرد. بعد از پايان تمرين بازيكنان براي حضور در اردو راهي هتل شدند.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran