KHABAR VARZESHI

همهآرزودار­ندمانندماي­كلباشند

-

مايكل جردن با ۳/۳ ميليارد دالر درآمد در صدر فهرســت پردرآمدتري­ن ورزشــكارا­ن تمام دورانها قرار دارد. نزديكترين رقيبش تايگر وودز است كه با اختالف 800 ميليون دالري درجايگاهدو­مايستادهاس­ت.مايكلجردن،اسطورهشيكا­گوبولزوبزر­گترينبسكتب­اليست تاريخ، شبيه هيچكس ديگري نيست. تأثير او بر 1%$ و فرهنگ بسكتبال بياندازه است. اونهتنهااس­طورهبسكتبا­لاست،بلكهناماود­ربرندكفشيا­ستفادهشدهك­هپرطرفدارت­رين نام در صنعت كفشهاي ورزشي شده است. همانطور كه يكي از نويسندگان ميگويد: «صادقانه بگويم، مايكل جردن كامال غيرقابل قياس است.»

موفقيت جردن هم در بسكتبال و هم در تجارت او را به يك ميلياردر تبديل كرده و او از نظر ثروت در ســطح متفاوتي از ساير ورزشكاران ايستاده است. در فهرست پردرآمدتري­ن ورزشكاران تمام تاريخ، جردن با اختالف قابل توجهي پيشتاز است. او ۳/۳ ميليارد دالر در طول عمر خود به دست آورده و تايگر وودز را با ۵/۲ ميليارد دالر در رتبه دوم قرار داده و فاصله بين آنها 800 ميليون دالر است.

ارزش جردن، به ويژه نام او، شــگفتانگي­ز است. او تنها در فصل 1997-1998 بيش از ۳۳ ميليون دالر درآمد داشــت كه بيشــتر از درآمد اكثر ورزشكاران سطح باال در كل دوران حرفهاي خود بود. درآمد او با برند جردن و نايكي به بيش از 1/8 ميليارد دالر ميرســد. اگر بخواهيم او را فقط با درآمدش از همكاري با كمپاني نايكي در ليست قرار دهيم، رتبه سوم را به دســت ميآورد. موفقيت جردن در ورزش و تجارت، او را به يك نماد جهاني تبديل كرده است. ميراث او فقط مربوط به استعدادش در زمين نيست، بلكه به ذكاوت تجاري او نيز مربوط ميشود، تجارت به او اجازه داد تا برندي بسازد كه فراتر از دوران بازي او دوام بياورد.

همانطور كه خود مايكل جردن گفت: «من در دوران حرفهايام بيش از 9000 شوت از دست دادم. تقريبا 00۳ بازي را باختم. 6۲ بار به من اعتماد شد تا پرتاب مشخصكننده برنده بازي را بزنم و آن را از دست دادم. من بارها و بارها و بارها در زندگي شكست خوردم و به همين دليل است كه موفق شدم.»

موفقيت جردن به عنوان ورزشكار و تاجر استانداردي را ايجاد كرده كه بســياري از ورزشكاران آرزوي دســتيابي به آن را دارند. همانطور كه يكي از نويسندگان ميگويد: «هر ورزشكاري در جهان آرزو دارد مثل مايكل باشد». تأثير او بر دنياي ورزش و تجارت بيمانند اســت و نام او براي هميشه با برتري و موفقيت همراه خواهد بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran