KHABAR VARZESHI

افشاگريهمس­ر سابقتوخـــ­ل

همهچيزدربا­رهتصميم بزرگ ليونل مسي

-

ليونل مسي در فاصله كمتر از 4 ماه ديگر با پايان قراردادش در باشگاه پاريسنژرمن فاصله دارد. او بيســتوچها­رم ژوئن 6۳ ساله ميشود و يكم جوالي ۳۲0۲ بازيكن آزاد خواهد شــد. در بعد ورزشي،حذفازليگقه­رماناناروپ­اكهباشكست مقابــل بايرنمونيـ­ـخ رخ داد شــرايط او را در پاريسنژرمن دچار مشكل كرده اما با قهرماني در جام جهاني ۲۲0۲ باز هم ارزش خودش را باال برده است. در چنين شــرايطي، فوقستاره آرژانتيني بايد آينده خودش را تعيين كند.

ماندن در سطح اول تصويري كه اين روزها از ليونل مسي ترسيم كردهايم ثابت ميكنداوميخ­واهدحداقلي­كسالديگردر­باالترينسط­ح فوتبال به كارش ادامه دهد و در آن صورت پاريسنژرمن با وجود حذف از ليگ قهرمانان اروپا بهعنوان گزينه نخست او باقي ميماند. به همين دليل اســت كه با وجود اطالعات منتشرشدهوش­ايعاتيكهاو­رابااينترم­يامي،فوتبالعربس­تان (جايي كه كريســتيان­و رونالدو در آن بازي ميكند) و حتي نيوولز اولدبويز از زادگاهش روساريو متصل ميكند، به فكر يك پله پايين آمدن و حضور در ليگهاي كوچك نيست. اين سناريوهايي است كه ليونل مسي تا اول جوالي با آنها روبهرو خواهد شد.

توهم بارسلونا بارسلونا به دليل اراده پنهان خوان الپورتا براي بازگرداندن مسي پس از عدم تمديد قرارداد او در تابستان ۳۲0۲ در اين پروسه حضور دارد، ولي به نظر ميرسد بيشتر اين اشتياق در سطح توهم باشد تا واقعيت. رئيس بارسلونا تأييد كرد با خورخه مسي پدر و ايجنت لئو مالقات كرده اما آنها بهدليل اداي احترام به باشــگاهي كه مسي خودش را متعلق به آن ميداند،حاضربهصحبت­شدهاند.وضعيتاقتصا­ديباشگاه بارسلونا از نظر حقوق و دستمزد باال رفته و مجبور به كاهش آن هســتند كه در نظر گرفتن ســناريوي جديد را دشوار ميكند. همچنين تماس مســتقيمي بين مسي و الپورتا صورت نگرفته كه نشــاندهند­ه اصــل ماجراي لئو با تيم سابقش يك سال و نيم پس از جدايي است.

ديگر اروپاييها در حال حاضر مشــخص نشده آيا باشــگاه بزرگ اروپايي ديگري به مسي عالقه دارد يا خير، براي اين فعال كه ادامه حضور او در پاريس امري مسلم تلقي ميشود. اگر مذاكرات به نتيجه نرسد، نميتوان رد كرد كه بازيكني به بزرگي او را باشگاههايي از ليگ برتر انگليس يا سري آ ايتاليا خواهان او

نباشند. چراكه لئو در هميشــه ميتواند درآمد ورزشي و تجاري به همراه داشته باشد.

ليگ قهرمانان اروپا با وجود حذف از ليگ قهرمانان اروپا، مسي براي ادامه حضور دراينمسابق­اتخوبومناس­ببهنظرميرس­داينبهمعنا­ي ادامه حضورش در يك باشــگاه اروپايي بزرگ است، براي اينكه مســي هم خودش را هنوز بازيكني با ظرفيت براي كسبعناوينب­زرگميداند.شكستاروپاي­يپاريسنژرم­ن به اين دليل كه آنها هميشــه در ليگ قهرمانان شكســت خوردهاندبر­مسيتأثيرمي­گذارد.درپاريستما­يلبهتمديد قــرارداد او دارند تا از موقعيتش بهعنوان يك نماد جهاني و بهعنوان قهرمان جام جهاني ۲۲0۲ قطر استفاده كنند. با ايــن حــال فراموش نكنيد پاريســيها هم بايــد «بازي جوانمردانه» را رعايت كنند و از طرفي تحت فشار شكست جديداروپاي­يهستند،چراكهممكنا­ستمنجربهتغ­ييراتي روي نيمكت و داخل تيم شود.

آمريكا و عربستان اينترميامي­همبرايجذبل­يونلمسياقد­امكردهاست. آمريكاييهـ­ـا او را بهعنوان يك ســتاره در ليگ 0/6 ميخواهند كه جهشي در تصور ليگشان داشته باشند. مشكل باشــگاه آمريكايي اين اســت كه از نظر مالي نميتوانــد با بزرگان اروپا و فوتبــال عرب رقابت كند. عربستانسعو­دي خواهان ميزباني جام جهاني ۳۲0۲ است و با توجه به اينكه كريستيانو رونالدو هم در حال حاضر در فوتبالشان حضور دارد، رؤياي جذب مسي را هم در ســر ميپروانند تا اين دو فوقســتاره فوتبال را بهعنوان سفير هدفشان در اختيار داشته باشند. به نظر ميرســد الهالل باشگاهي است كه فدراسيون فوتبال عربســتان براي وسوســه كردن لئو انتخاب كرده اما واقعيت اين است كه مسي در حال حاضر چنين بازار و تيمهايي را در نظر نميگيرد.

بازي جوانمردانه با توجه به عالقه خوان الپورتا براي بهبود زخمي كه داشته و براي عدم تمديد قرارداد مسي در سال 1۲0۲ كه تلخترين اشــكها را روي گونه اسطوره بارسلونا سرازير كرد، به نظر ميرســد بارســلونا در معادالت آينده او ظاهر ميشود اما

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran