KHABAR VARZESHI

وقتي غفور و خوشخبر، برتر بودن را ثابت کردند خوشخبر: انتظار دارم داورزني وارد ماجرا شود

-

شهداب يزد با درخشش بيچون و چراي پشت خط زن خود يعني امير غفور موفق شــد عنوان قهرماني رقابتهاي ليگ برتر واليبالاير­انراكسبكند.غفوردركلفص­ل يك عملكرد فوقالعاده را از خود به نمايش گذاشتودرنه­ايتبهعنوان­ارزشمندتري­ن بازيكنليگو­اليبالنيزا­نتخابشد.باتوجه به اين فرم خيرهكننده امير غفور بسياري معتقد هستند كه وقت آن رسيده كه اين بازيكن به تيم مليبرگردد،اتفاقيكهسر­مربيتيمملي­يعنيبهروز عطاييتأكيد­كردآنرامور­دبررسيقرار­خواهدداد و محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون نيز نسبت به آن چراغ ســبز نشان داد. اما فينال سي و پنجم ليگپرازصحن­ههايجذاببو­د.خندهوشاديه­اي بازيكنان شهداب كه در قهرماني دبل كرده بودند، گريه امير غفور براي كسب اولين جام قهرماني، در آغوش كشيدن غفور و امين اسماعيلنژا­د در پاي سكويمنتخبل­يگكهنشاندا­دايندونفرب­اوجود رقابت رفاقت خوبي هم با هم دارند اما بيشتر از هر چيزنگاههاب­هسمتپشتجاي­گاهخبرنگار­انرفت، اميرغفوربه­سمتاميرخوش­خبر،سرپرستسابق تيممليرفت.

اين صحنه ما را به بامداد جمعهاي برد كه كار تيممليوالي­بالايراندر­ليگملتهابه­پايانرسيد وشاگردانبه­روزعطاييبا­شكستبرابرل­هستانآن همدريكبازي­بسيارنزديك­وهيجانانگي­زازصعود به جمع چهار تيم نهايــي بازماندند. پيش از آغاز رقابتهابود­كهمردصاحبن­امواليبالا­يران،يعني امير خوشخبر، بعد از وقفهاي كوتاه دوباره به تيم مليبازگشتو­وظيفهسرپرس­تيرابرعهده­گرفت. بــا اين حال بعد از اتمام ليگ ملتها و بازگشــت مليپوشان به ايران شاهد يك تغيير و تحول غير منتظرهدرتي­ممليبوديم،تغييريكهدل­يلجدايي خوشخبرراتن­هامعطوفبهي­كاختالفنظر­ساده مربوطكرد.حاالدرشبفي­نالايندوكن­ارگذاشته شده در آغوش هم بودند. آقاي خوشخبر در پايان فينال شــاهد صحنه تماشاييبود­يم؟! بايد بگويم اين رابطه يك شبه به وجود نيامد، سالها كنار هم زندگــي كرديم. در تمام زمانهايي كه تيم ملــي در رفت و آمد بود، با حضرتپور، يلي، معروف، ســيد، بهنام و شهرام محمودي و نسلهاي قديمي چنينرابطها­يوجوددارد.البتهغفورع­اطفيترازبق­يه اســت. قبل از بازيهاي مهم هميشــه با من تماس ميگيرد و از من ميخواهد كه برايش آرزوي موفقيت كنم.

آياخلقاينص­حنهحاكیازي­كدردمشترك(كنار گذاشتهشدنا­زتيمملي)نيست؟ من از اول گفتم جوانگرايي و اعتماد به اين نسل بايد بــا احتياط پيش برود. ســرمايهها­ي كشــورمان و تجربيات گرانبها به اين آساني به دست نيامده است بلكه با سرمربيان بزرگ كار كردهاند و اظهرالشمس هستندكهبهر­احتيكنارگذ­اشتهشوند.بهنظرمغفور جاي اين را داشت كه نامش در ليست ۰۶ و ۰7 نفره براي ويزاي آمريكا باشد، مداركش را بگيريم و در اردو او را بيازماييم. غفور هميشــه آماده است يا موسوي اعالم بازنشستگي نكرده و هميشه هر دو آماده براي خدمتگزاري براي تيم ملي هســتند. انتظار دارم داورزني وارد اين ماجرا شود و ايجاد ترغيب و انگيزه كند. غفور بازيكن تمامشــدها­ي نيست و سال آينده سال سختي براي واليبال است. او ميادين بزرگ ديده و واليبال به او نياز دارد.

در پايان فصل هم ديديم تيم منتخب را بازيكنان باتجربهتشك­يلدادندوتن­هاخانزادهب­ازيكنجواني بود؟! كامالدرستا­ست.ميرزاجانپو­ر،آرمانصالحي،غفور، مهدوي و نفراتي كه شــايد به نوعــي به كار گرفته نميشــوند واقعا هنوز توانايي حضور در تيم ملي را دارند و حيف است كه به راحتي كنار بروند.

هنوز شرايط كنار گذاشتن شما براي خيليها در واليبالقاب­لدركنيست؟ همه مليپوشــان و هر كســي كه با من كار كرده، خصوصيات من را ميشناسد. دو ماه تمام با تيم ملي عطايــي زندگــي كرديم و كوچكترين مشــكلي نداشتيم. يكهو سورپرايز شدم. دو ماهي كه بيرون از ايران بوديم، در هر تيمي ممكن بود اختالفاتي پيش بيايد ولي اين مسئله هم ايجاد نشد. بعد از اين مدت بودكهدركما­لناباوريشخ­صعطاييازمن­خواست به هتل المپيك بــروم و گفت نميتوانيم همكاري كنيم. حداقل انتظار داشــتم اين مســئله را آقاي داورزني اعالم ميكردند ولي اين خواسته عطايي بود. همانطور كه ديديد بعد از ليگ ملتها و بعد از رفتنم در جام جهانــي ديگر آن شــادابي را در تيم ملي و بازيهايشنم­يديديد.

كار با نوجوانان چطور است؟ آرامشبيشتر­يدارد.بااينتيمبه­پاكستانرفت­مانگار نه انگار و با آرامش تمام كار كرديم و آقاي وكيلي هم

سوار بر كار بودند.

برنامههاين­وجوانانچيس­ت؟ از امروز اردوي يك هفتهاي داريم كه ۵۴ نفر تســت ميشوند. ســپس منتخبان از ۰۱ فروردين به اردو ميآيند و طبق برنامهريزي بازيهاي دوستانهاي در برزيلترتيب­دادهامتابا­بلغارستانو­برزيلبازيك­نيم. ســپس به آرژانتين برويم و طبق صحبتهايي كه والســكو انجام داده با تيــم ايتاليا هم بازي خواهيم داشت.

صحبت آخر...؟ براي تيم ملي و عطايي آرزوي موفقيت دارم. بدانيد حتي در جام جهاني هم كه همراه آنها نبودم برايشان آرزوي موفقيت داشتم و بازيها را كه نگاه ميكردم انگار خودم در زمين بودم و دلم با آنها بود.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran