KHABAR VARZESHI

رئيسسازمان­بهخاطرعليآ­قا،بازیکنخاطي­پرسپوليسرا­بخشيد!

-

حســن غفوريفرد رئيس اســبق سازمانتربي­تبدنيپنجشن­بههفته گذشته چشــم از جهان فرو بست. مديــري كــه بخشــي از دوران مديرعاملي كاظــم اوليايي هم با رياست او بر سازمان همزمان شده بــود و اتفاقــا گاهــي اوقــات اصطكاكهايي هم ميان طرفين ايجاد شد. ديروزمديرع­املاسبقاست­قاللافشاگر­يهاي بسيار جالبي داشــت كه خواندن آنها قطعاً جذاب خواهد بود.

عاشق پرسپوليس و پروين خدا آقاي غفوريفرد را رحمت كند ما چهار سال با هم كار كرديم من مديرعامل استقالل بودموايشان­رئيسسازمان­تربيتبدني.البته گاهي اوقات اختــالف نظرهايي هم بين ما ايجاد ميشــد ولي انصافا آدم بامعرفتي بود. عاشــق ورزش و مملكت بود. ايشان از ايران، آمريــكا و ژاپن ۳ مدرك دكترا داشــت ولي تحصيالتــش در حوزه ورزش نبود. ايشــان عاشقپروينو­پرسپوليسبو­د.اينمسئلههم به خودي خود البته ايرادي ندارد ولي ما گاهي اوقات بر سر شكل نگاه آقاي دكتر غفوريفرد به عنوان مرد شماره يك ورزش به استقالل و پرسپوليس با هم دچار اختالف ميشديم.

بخشيدنبازي­كنخاطي پرسپوليس يك بار يكي از بازيكنان پرسپوليس مرتكب تخلف شده بود و به همين خاطر محرومش كردهبودند.درهمانزمان­عليآقاپروي­ندكتر غفوريفرد را به ورزشــگاه شهيد شيرودي دعوتكردوبا­همديگرقدمز­دندپسازهما­ن قدمزدنبودك­همحروميتبا­زيكنپرسپول­يس بخشيده شد! من شخصا به ايشان گفتم شما بهعنوانرئي­سسازمانترب­يتبدنيبايد­همه

چيز را ميان استقالل و پرسپوليس عادالنه نــگاه كنيد. در همان زمــان مرحوم عباس انصاريفرد هم مديرعامل پرسپوليس بود و عالوه بر احراز اين ســمت مهم، رئيس دفتر رئيس سازمان و مديركل حراست سازمان تربيت بدني هم محســوب ميشــد در واقع در دوران رياســت آقــاي دكتــر غفوريفــرد ســازمان تربيت بدنــي كال قرمز شده بود.

نگراني از بابت مليپوشان يكــي از اوليــن كارهــاي مرحــوم غفوريفــرد پــس از انتصاب به عنوان رئيس سازمان تربيت بدنيانتخاب­آقايپروينب­ه عنوان سرمربي تيم ملي بود. يك ســال پــس از ســرمربيگر­ي پروين تيم ملــي ايــران در حضور ۷ بازيكــن اســتقالل قهرمان بازيهاي آسيايي شد ولي باور كنيد ما همان زمان نگران بوديم، نگران مليپوشان خودمان بوديم كه پرسپوليسي شوند! چون به هر حال حضــور همزمان آقاي پروين در پرسپوليس و تيم ملي اين نگراني را درست ميكــرد البته عليآقا همــواره حرمت نگه ميداشت.آقايغفوريف­ردواقعابام­عرفتبود. در آخريــن روزهــاي حيــات منصورخان پورحيدري مراسمي براي تجليل از او برگزار كرديم. با ايشــان و آقاي دكتر آقامحمدي و چنــد عزيز ديگر به بيمارســتا­ن رفتيم تا با منصورخــان مالقات كنيــم. آخرين ديدار مرحوم غفوريفرد با منصورخان.

اشتباه فتحا...زاده حركت آقــاي فتحا...زاده در اعالم شــماره حساببرايكم­كگرفتنازهو­ادارانازهم­ان ابتدايكارا­شتباهبود.يكباردردور­انمرحوم حجازي هم همين كار انجام شــد اما شايد باورتان نشود هزينه تبليغات براي معرفي شماره حساب مذكور از پولي كه در نهايت جمع شــد بيشتر شده بود.

فراتر از فاجعه در زمان پروین ميترسيدیم مليپوشاناس­تقالل پرسپوليسيش­وند تا روزهاي باقيمانده هر طور كه شده پرونده اين مربي را ببندند و استقالل آسيايي شود.

مرفاوي در تيم اميد صمد مرفاوي و عباس ســرخاب كه حاال به عنوان دســتيار صمد در تيم جوانان فعاليت ميكند، هــر دو در دوران فوتبال واقعا افراد ســالمي بودند و نتايجي كه بــا تيم جوانان گرفتهانــد ميتوانــد الگوي خوبــي براي فدراسيونبا­شدتامشكلتي­ماميدراحلك­ند. اميدوارم تيم ملي جوانان كشــورمان امروز عراق را شكست دهد و به جام جهاني راه پيدا كند. به نظــرم با توجه به اينكــه مرفاوي و دستيارانش با تيم جوانان ما مدتها زندگي كردهاند و اين بچهها نسل بعدي فوتبال ايران هســتند، ميتوان شرايطي را فراهم كرد كه پسازبرگزار­يجامجهانيج­وانانهمينت­يم تحتعنوانام­يدمطرحشودو­بانفراتديگ­ري همتقويتشود­تاباهدايتآ­قايمرفاويآ­ماده حضور در پيكارهاي انتخابي المپيك 4۲۰۲ پاريس شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran