KHABAR VARZESHI

از بازيكنان سابـق تا مهاجـم فقيد صنعت نفـت ستارههايي كه در طول يك فصل مقابلپرسپو­ليسدرخشيدن­د

-

محمد عباسزاده در بازي قبلي مقابل تيم سابقش موفق شــد دو بار گلزني كنــد و اگر گل دقيقه ۵۹ وحدت هنانوف نبود، پرسپوليس۲ امتياز فوقالعاده حســاس را در تبريز از دست ميداد. بازيكني كه با توجه به تدابير ويژه پاكو خمز سرمربي اسپانيايي تراكتوربرا­يمصافحساسب­اپرسپوليس،جاييدر تركيباوليه­تيمشنداشتا­مادرنيمهدو­موباتوجه به شكست دو گله سرخپوشان تبريزي به تركيب تيمشاضافهش­دوتوانستدر­قامتبازيكن­تعويضي دو بار دروازه تيم ســابق خود را باز كند. درخشش عباسزاده البته همراه با كسب امتياز براي تراكتور نبود اما با اينحال باعث شــد فصل موفق ســتاره باتجربه تراكتوريها برابر تيم پرسپوليس تكميل شود و او مانند بازي دور رفت مقابل شاگردان يحيي گلمحمدي موفق به گلزني شد.

تاريخچــه ليگ برتر يك آمار و ارقام ويژه را در دل خود جاي داده و آنهم درخشش بازيكنان در طول يك فصل در مقابل پرسپوليس است. نگاهي

به اين آمار نشان ميدهد كه سه بازيكن توانستهاند درفصولمختل­فدرليگبرتر،دربازيرفتو­برگشت جمعــا 4 گل برابر سرخپوشــان پايتخت به ثمر برسانند كه ركوردي عجيب اما جالبتوجه است.

عرفان اولروم مهاجم ســابق ابومســلم كه سابقه آقاي گلي در فوتبال ايران را دارد، در فصل ۶۸-۵۸۳۱ روزهاي رؤيايي را مقابل پرسپوليس تجربه كرد و هم در بازي رفت و هم در مســابقه برگشــت مقابل سرخپوشان پايتخت موفق به گلزني شــد. مهاجــم نيجريهاي ابومســلم در ورزشــگاه آزادي مقابل پرســپوليس توانست هتتريككندو­همينهتتريك­فراموشنشدن­ي باعــث شــد او بــه ركــورد 4 گل زده در برابر سرخپوشان پايتخت در يك فصل برسد.

بهادر عبدي كه خود سابقه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را هم دارد، در فصل۱۹-0۹۳۱ توانست آماري مشــابه اولروم را به جا بگذارد و در طول يك فصل در لباس راهآهن توانست4 گل به سرخپوشان

پايتخــت بزند. البته اولروم و عبدي تنها بازيكناني نيستند كه در يك فصل 4 گل به پرسپوليس زدهاند و در كنار اين بازيكنان كه ديگر در مســتطيل سبز حضور ندارند، نام محمدرضا خلعتبري هم به چشم ميخورد؛ ستاره كهنهكاري كه در حال حاضر عضو تيم آلومينيوم اراك اســت و در فصل ۸۸-7۸۳۱ موفق شد با لباس ذوبآهن اصفهان در يك فصل مقابل پرسپوليس 4 گل بزند.

محمد عباسزاده در شــرايطي هفته گذشته موفقبهدبلگ­لزنيمقابلپ­رسپوليسشدك­هدردور رفت هم او در ورزشــگاه آزادي توانســته بود گل پيروزيبخش تراكتور را وارد دروازه سرخپوشــان پايتخــت كند تا در طول يك فصل در ليگ برتر، ۳ بار موفق به گلزني برابر پرسپوليس شده باشد. در كنار عباسزاده، نام 4 ســتاره ديگر هم به چشــم ميخورد كه سابقه ۳ بار گلزني در طول يك فصل رامقابلسرخ­پوشانپايتخ­تدارندوروز­هايخوبي را مقابل پرسپوليس تجربه كردهاند.

مهدي رجبزاده مهاجم سابق ذوبآهن و رسول خطيبي ستاره پيشين سپاهان در فصل ۵۸-4۸۳۱ توانســتند مقابل پرسپوليس در بازي رفتوبرگشــ­ت ۳ گل بزنند. فونيكه سي مهاجم فقيد صنعتنفت آبادان در يك مسابقه در فصل ۱۹-0۹۳۱ توانست برابر سرخپوشان پايتخت هتتريك كند تا نــام او هم وارد اين فهرست شود و در كنار اين 4 مهاجم، حضور نام عليرضاابرا­هيميمدافعس­ابقگلگهرسي­رجان كه سابقه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را هم دارد، در نوع خود جالبتوجه است.

ابراهيمي در ليگ نوزدهم در بازي رفت و در جريان شكست ۲- يك گلگهر، زننده تك گل تيمش بود و در بازي برگشــت هم توانســت در روز تســاوي پــرگل و ۳-۳ پرســپوليس و گلگهر، ۲ بار در قامت گلزن در تركيــب سرمهايپوشـ­ـان ســيرجاني بدرخشــد تا نام او هم در فهرست بازيكناني كه سابقه ۳ بار گلزني به پرسپوليس در طول يك فصل را دارند، قرار گيرد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran