KHABAR VARZESHI

لژيونر شدن به هر قيمت درست نيست

لقبجديدپدي­دهپرسپوليس­مشخصشد

-

در اخبار آمده بود كه محمد عمري جديدتريــن محصــول باشــگاه پرســپوليس به لطف درخشش در اين تيم توانسته پيشــنهادا­تي از ليگهاي روســيه، پرتغال و بلژيك دريافت كند. مرتضي كرمانيمقدم ستاره پرسپوليس در دهــه 0۶ كه خودش هــم در اولين بازياش با پيراهن اين تيم گلزني كرد در اين رابطه به خبرورزشي ميگويد: محمد عمري نشان داده كه پتانسيل بااليي دارد و توانســته خيلي محكم از همان اولين بازيها خودش را نشان دهد. من هميشه گفتهوبازهم­ميگويماگرب­ازيكنيتوان­مند باشد نياز به زمان بيشتر براي هماهنگي ندارد و از همان بازي اول اســتارت قوي ميزند. محمد عمري هم جزو اين دسته از بازيكنان است و به لطف تكنيك بااليي كه دارد خيلي راحت و با اعتماد به نفس باال به توپ ضربه ميزند و توانسته سري توي سرها درآورد.

او ادامه ميدهــد: نكته ديگري كه درباره اين جوان بايــد بگويم و اميدوارم باعث غرور او نشــود مربوط به بازيهاي بزرگ اســت. او جلوي سپاهان و تراكتور تبريز عالي بازي كرد و تأثير ويژه خودش را گذاشــت. اين موضوع نشــاندهند­ه اعتماد به نفس باالي اين جوان است اما به عنوان كسي كه دو تا پيراهن بيشتر پاره كردهام به او توصيه ميكنم براي رفتن به اروپا عجله نكند. من شــنيدم از روسيه، پرتغال و بلژيك پيشنهاداتي به او رسيده اما به نظرم محمد عمري بايد حداقل يك فصل ديگر در پرسپوليس توپ بزند و بعد لژيونر شود.

كرمانيمقدم­خاطرنشانمي­كند:اين جوان اول بايد به پيراهن تيم ملي فكر كند. او اول بايد به فكر درخشش در پرسپوليس و ســپس دعوت به تيم ملي باشد. بعد اگر محمد عمري بتواند به عنوان بازيكن تيم ملي به اروپا بــرود براي خودش هم بهتر خواهــد بود ضمن آنكــه چنين اخباري تمركز خود اين بازيكن را هم برهم خواهد زد.مابازيكنان­مستعدزيادي­راميشناسيم كه به اروپا رفتند و ديپورت شــدند چون ميخواســتن­د به هر قيمت لژيونر شوند. بنابراين شتابزده به هر پيشنهادي جواب مثبت داده و بر همين اساس هم خيلي زود جواب شده و به ايران برميگردند.

ستاره اسبق پرسپوليس و تيم ملي ضمن اشاره به مهدي مهدويكيا و علي دايي يادآور ميشود: اين دو ستاره سابق تيم ملي اول در تيم باشگاهي، بعد تيم ملي ايران خوش درخشــيدند و سپس لژيونــر شــدند. به هميــن خاطر هم توانستند در اروپا موفق شوند. متأسفانه يكي از مشكالت سالهاي اخير فوتبال

نتايج پرفراز و نشيب پرسپوليس در هفتههاي اخير، باعث شده بود آنها در تبريز محكوم به پيروزي باشند. هر نتيجهاي غير از برد مقابل تراكتور، به معناي فاصله گرفتن از سپاهان پيش از تقابل مستقيمدوتي­مبود.پرسپوليسهم­بانمايشيمو­فقدرخطحمله، ۳ گل به تراكتور زد و توانست امتيازات كامل مسابقه را به دست بياورد.يكيازستاره­هايپرسپولي­سدراينمساب­قه،محمدعمري بود. بازيكني كه نزديك شــدنش بــه دروازه حريف، خط حمله پرسپوليس را هم دوباره راه انداخته است. محمد عمري با گلي كه در بازي با تراكتور زد، تبديل به بهترين گلزن فعلي پرسپوليس در ليگ برتر شد. نيمفصل اول، يورگن لوكاديا با شش گل نمايشي فوقالعاده در خط حمله پرســپوليس داشت. پس از جدايي او، گلمحمــدي گزينههاي زيادي را در خط حمله امتحان كرد اما هيچكدام، به اندازه عمري موفق نبودند. عمري از هفته چهاردهم كهبهيكيازب­ازيكنانثاب­تپرسپوليست­بديلشده،توانستهچها­ر گل براي اين تيم در ليگ برتر بزند و باالتر از گيورگي گولسياني، به تنهايي بهترين گلزن فعلي اين تيم در ليگ برتر باشد. عمري درهفتههايا­خير،نشاندادهبا­زيكردنشدرخ­طحمله،ميتواند

ما عجله استعدادها براي لژيونر شدن در اروپاست. شــايد استثنايي مثل سردار آزمون يا عليرضا جهانبخش هم باشد اما ايندودرسنخ­يليكمرفتند­وبافوتبال اروپا خو گرفتند. به هر حال لژيونر شدن خيلي بايد با حســاب و كتاب باشــد و اميدوارم محمد عمري هم براي آينده خودش تصميم درستي بگيرد.

كرمانيمقــ­دم در خصوص وضعيت كنونيپرسپو­ليسنيزعنوا­نميكند:واقعاً زحمات رضا درويش دست مريزاد دارد. من نميخواهم اسم بياورم اما باشگاههاي ديگرراميبي­نيدكهباچهم­شكالتيدست وپنجهنرممي­كنند.شايداگررضا­درويش مديرعامل باشــگاه پرســپوليس نبود مشكالتيبهم­راتببدتراز­رقيبانبراي­اين باشگاه به وجود ميآمد. من اينجا وكيل مدافع مديرعامل پرسپوليس نيستم اما انسان بايد واقعيتها را ببيند و اگر مديري كار درستي انجام ميدهد بايد بيان كرد. مــن ميدانــم رضــا درويــش چقدر پرسپوليسي اســت و به خاطر عشق به پرسپوليس اســت كه اينطور شبانهروز زحمتميكشد.

او اشارهاي هم به گلمحمدي كرده و ميگويد: جا دارد اينجا يادي هم از يحيي گلمحمدي،افشينپيروا­نيوكريمباق­ري كنم كه زحمات زيادي در پرســپوليس ميكشند. شايد يكي ديگر از تفاوتهاي تيمپرسپولي­سباسايرتيم­هاهمينحضور استخوان خردكردههاي اين تيم در كادر فنيومديريت­يباشد.يحييبهعنوا­نليدر اين گروه يك پرسپوليسي متعصب است كه خودش سالها در اين تيم توپ زده و حاال به عنوان ســرمربي هم نشــان داده چقدر تيمش را دوست دارد. مدتي يحيي بــه خاطــر داوريهــا اذيت شــد و در نشستهاي خبري صحبتهايي مطرح كرد امــا چند هفته تصميــم گرفت در كنفرانسها شركت نكند و همين تصميم به نظرم كمك كرد او با آرامش بيشتري تيمش را هدايت كند.

موتورگلزني­پرسپوليسرا­همراهبيندا­زد.اوازهفتهچه­اردهم تا هفدهم، در خط حمله پرسپوليس بازي كرد و در اين چهار بازي سه گل زد. پرسپوليس هم بجز بازي با فوالد، توانست گلزنيموفقب­اشد.انتقالعمري­بهپستوينگر و ورود شيخ دياباته به تركيــب اصلــي پرسپوليس، با افت آمار اين بازيكنهمرا­ه بــــود.

مصدوميت دياباته، عمري را به خط حمله پرسپوليس برگرداند و او اين هفته با يك گلويكپاسگل،نقشيمؤثردر­بردپرسپولي­س داشــت. عمري دو بازي جامحذفي با ونپارس و ســپاهان هم، در خط حمله بازي كرد و در هر دو بازي، براي تيمش پنالتي گرفت.

عمريباوجود­سنكموسابقه­بازيدرپست

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran