KHABAR VARZESHI

عمريدرنقشس­تارهسابقيو­ونتوس

-

وينگر، در خط حمله بازيكني قدرشناس بوده اســت. او در بازي هفته چهاردهم با گلگهر، با اولين شوت داخل چهارچوبش با پيراهن پرســپوليس، اولين گلش را زد. بازي با نساجي هم با دو شوت داخــل چهارچوب، توانست دو گل بزند.براساس آمار عمري ايــن فصل مجمو عــاً شــش شــوت داخل چهارچوب زده كه چهارتاي آنها، گل شدهاند. او به لطف سرعت باال، ميتوانــد با فرارهايش از پشــت مدافعان به دروازه حريف نزديك شــود و زمان هدفگيــري هم،

معموال نشانهگيري مناسبي دارد.

درخشــش عمري در خط حمله همزمان با اوج گرفتن ترابي، پرسپوليسيه­ا را به قهرماني اميدوار كرده است. ترابي كهاينفصلنم­ايشپرفرازو­نشيبيداشته،هفتهپيشمقا­بل نفت مسجدسليمان اولين گلش را زد و عملكردي درخشان داشت. او اين هفته روبهروي تراكتور، هم گل زد و هم بعد از هفت هفته توانســت پاس گل بدهــد. گل او، روي حركت انفرادي و پاس عمري به دست آمد و پاس گلش را هم، براي همين بازيكن فرســتاد. هماهنگي بهترين گلزن و گلساز پرســپوليس در تبريز، امتيازات حســاس اين مسابقه را به حســاب پرسپوليس ريخت و ميتواند مســير آنها را براي قهرماني هموار كند.

استايلوسبك­بازيعمريخي­ليشبيهسباس­تينجووينكو ستاره سابق يوونتوس و تيم ملي ايتاليا است. از همين رو خيلي از هواداران پرسپوليس به عمري لقب مورچه اتمي دادند. لقبي كه يوونتوســي­ها براي جووينكو در نظر گرفته بودند و اين بازيكن ريزنقش اكثرا با اين لقب شناخته ميشد.

مرحله يكهشتم نهايي جامحذفي فوتبال ايران هنوز رسما به پايان نرسيده و قرار است آخرين مسابقه از اين مرحله، جمعه ۶۲ اسفند در ورزشگاه شهيد سليماني سيرجان ميان تيمهاي گلگهر و فوالد خوزستان به انجام برســد اما با وجود عدم برگزاري اين مســابقه، مسئوالن سازمان ليگ تصميم گرفتند تا قرعهكشي مرحله يكچهارم نهايي را با توجه به مشخص شدن تكليف7 تيم صعودكننده، برگزار كنند. مسابقات ليگ برتر به هفتههاي حساس خود رسيده و همين مسئله باعث شده تا با توجه به فشردگي مسابقات ليگ برتر و در پيش بودن اردوي تيــم ملي، برگزاري ديدارهاي مرحلــه يكچهارم نهايي جامحذفي به ســال آينده موكول شود و طبق اعالم مسئول برگزاري مسابقات جامحذفي قرار اســت رقابتهاي مرحله يكچهارم نهايي در فاصله روزهاي هفتم تا نهم ارديبهشــت به انجام برسد و زمان دقيق برگزاري مسابقات بهزودي از سوي سازمان ليگ اعالم خواهد شد.

استقالل تهران، استقالل مالثاني، پيكان تهران، هوادار تهران، نساجي مازندران، پرسپوليس تهران و پارسجنوبي جم در كنار گلگهر ســيرجان يا فوالد خوزستانتيم­هاييهستندك­هبايددرمرح­لهيكچهارم نهايي جامحذفي به ميدان بروند و نام اين تيمها امروز در گويهاي تعبيهشده از ســوي سازمان ليگ قرار گرفت تا رســما مراســم قرعهكشــي مرحله بعدي رقابتهاي جامحذفي به انجام برسد. فوالد خوزستان و گلگهر ســيرجان هنوز برنده تقابلشان در مرحله يكهشتمنهاي­يجامحذفيمش­خصنشدهاماب­راساس قرعهكشي انجام شده، برنده اين مسابقه حساس بايد در مرحله يكچهارم نهايي به مصاف پرسپوليس برود تا شاگردان يحيي گلمحمدي بعد از حذف سپاهان،

يكتيرودونش­انگلمحمدي

بار ديگر با يك قرعه دشوار مواجه شوند. با توجه به قرعهكشــي انجام شده، چه تيم فوالد به جمع هشــتتيم برتر جامحذفي صعود كنــد و چه تيم گلگهر، سرخپوشان پايتخت بايد در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف حريف خود بروند.

پرسپوليس كه رقابت فشردهاي در ليگ با سپاهان و اســتقالل دارد، حســاب زيادي روي جامحذفي و قهرماني در آن باز كرده و يحيي گلمحمدي ميخواهد هرطور شــده در اين رقابتها تيمش را قهرمان كند. با وجود قرعه سخت پرسپوليس در اين مرحله، ميزباني از حريف بزرگترين برگ برنده سرخپوشان خواهد بود. پرسپوليسكه­برايآسيايي­شدنحتمانيا­زبهقهرماني دارد، جامحذفي را نسبت به سالهاي قبل خيلي جدي گرفته و ميتواند تنها با دو برد ديگر خودش را در فينال ببينــد. يحيي كه بــا ذوبآهن ســابقه قهرماني در جامحذفي را دارد، تا به حال قهرماني در جامحذفي را با پرسپوليستج­ربهنكردهوا­مسالميخواه­دباكسباين جام، هم ويترين افتخاراتش را در پرسپوليس تكميل كند و هم سهميه آســيايي را به دست بياورد. البته با باخت ديروز جام حذفی برای پرسپوليس مهمتر شد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran