KHABAR VARZESHI

قراردادسرم­ربيکرهايتم­دیدميشود؟!

-

قرارداد همكاري فدراسيون تيروكمان و سرمربي كرهاي تيم ملي در حالي رو به پايان است كه تمديد ادامه همكاري او در وضعيت مبهم و پيچيدهاي قرار دارد. اين فدراســيون براي بهبود شــرايط تمريني و مدالآوري ورزشــكارا­ن اين رشته در ميادين آسيايي و جهاني، اقدام به جذب مربي خارجــي كرد و قرارداد كلي هونگ سونگ هو تا پايان المپيك ۴۲۰۲ پاريس منعقد شــد اما در عين حال قراردادي شش ماهه با او بستند كه دو هفته تا پايان آن باقي است.

از مهرماه بود كه هونگ ســونگ هو همكاري با فدراســيون را آغاز كرد و تا به امروز با برگزاري مستمر اردوهاي داخلي، پيگير اين همكاري بوده اما حاال كه كمتر از دو هفته بــه پايان قرارداد كوتاه مدتش

باقي مانده اســت. مسائل مالي دليل ابهام ايجاد شده در وضعيت همكاري سرمربي كرهايباتير­وكمانايران­است.ويباحقوق ماهانه ۷ هزار يورو اين همكاري را آغاز كرد اماافزايشب­يرويهنرخدا­لرويوروطيش­ش ماه گذشته، دست مسئوالن فدراسيون را برايتمديدق­رارداددرپو­ستگردوگذاش­ته اســت به ويژه كه به خاطر شــرايط مالي بحرانــي در اين فدراســيون حتي اعزام برونمرزي مليپوشان هم منتفي شد.

مرحله نخست كاپ آسيا اين هفته در تايوانآغاز­ميشود.حضوردراينر­قابتها، به عنوان نخســتين برنامه برونمرزي از زمان حضور سرمربي كرهاي در ايران، در برنامه مليپوشــان قرار داده شــده بود تا اينگونه هم وضعيت كمانداران بعد از چند ماه تمرين زير نظر او ارزيابي شــود و هم

وضعيت كارنامه كاري اين مربي در مرحله نخست همكاري عيان شود. اين در حالي است كه غالمرضا شعبانيبهار پيش از لغو قطعي ســفر، بــا انتقاد از شــرايط مالي فدراســيون تيروكمــان از پيگيريهاي حضوريوانجا­ممكاتباتال­زمبرايدريا­فت بخشباقيمان­دهبودجهگفت­هوتأكيدداش­ت كه اعزام كمانداران به كاپ آســيا در گرو نتيجهگيــر­ي از ايــن رايزنيها و دريافت بودجه اســت و در غير صــورت برنامه به صورت كامل از دستور كار خارج ميشود.

در هــر صورت امروز نه تنها حضور كمانداراند­ركاپآسيامن­تفيشدهبلكه ادامــه حضور ســرمربي كــرهاي در تيروكمان ايران هم صددرصد نيست و دليل اين مسئله هم شرايط مالي است و اينكه فدراســيون تيروكمان به خاطر افزايش نرخ ارز و مشكالت مالي داخلي، قادر به تأميــن اعتبار الزم براي حقوق ماهانه سونگ هو را ندارد.

البتهكهديد­گاهسرمربيك­رهايهمدر ادامــه همــكاري ميتواند بــه نوبه خود تعيينكننده باشد. او بر اعزام برونمرزي تأكيد داشته و حتي پيش از اين خواستار مهيا شــدن شــرايط الزم بــراي اعزام شاگردانش به مسابقات جهاني بود اما در اولين گام، اولين برنامه پيشبيني شدهاش براي حضور در كاپ آسيا منتفي شد. چه بساهمينمسئ­لهدركناراو­ضاعماليايج­اد شده، تصميم او را هم براي ادامه حضور در ايران متأثر كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran