KHABAR VARZESHI

پرسپوليس‌يها‌از‌ خجالت‌دانشگر‌و‌ نورافكن‌درآمدند

-

ازبليتهاي۰­۰6هزارتوما­نيتاحملهبه­پيرواني ديدار تيمهاي پرسپوليس و سپاهان با حواشي زيادي همراه بود كه اين اتفاقات از ساعتي پيش از شــروع بازي در اســتاديوم آزادي استارت خورد...

الكالسيكوي ايراني از ساعت ۰۳:۵۱ آغاز شــد. در شــرايطي كه قرار بود ديدار تيمهاي پرسپوليس و سپاهان از ســاعت ۵۴:6۱ آغاز شــود، جدال طرفداران دو تيم از حدود ساعت ۵۱ روي سكوهاي اســتاديوم آزادي استارت خورد و كريخوانيها آغاز شد.

از جمله بازيكنان تيم سپاهان كه به شدت مورد حمله هواداران پرســپوليس قرار گرفت، محمددانشگر­مدافعسالها­يگذشتهاستق­الل بود كه طرفداران پرسپوليس عليه او شعارهاي تندي ميدادند و از خجالتش درآمدند.

از جمع بازيكنان سابق تيم پرسپوليس تنها فرشــاد احمدزاده و رامين رضاييان از ســوي هواداران اين تيم تشويق شدند. اين در حالي بود كه شــهريار مغانلو ديگر بازيكن پرسپوليسي

سپاهانكهاز­همينتيمبها­صفهانرفته،بههيچ عنوان تشويق نشد!

طرفداران پرســپوليس با اشاره به پيروزي ۴-۲ تيم محبوبشان در مصاف جامحذفي با تكرارچندبا­رهشعار«چهارتاييها»شكستتيم سپاهانرابه­رخطرفداران­اندكاصفهان­يحاضر در ورزشگاه آزادي ميكشيدند.

نســبت تعــداد طرفــداران اصفهاني به پرسپوليسيه­ايحاضردراس­تاديومبسيا­ركمتر بــود و به هميــن خاطر معموال ســروصداي طرفداران سپاهاني خيلي به گوش نميرسيد.

بســياري از طرفداران تيم پرسپوليس كه بدون بليت به استاديوم آزادي رفته بودند، ابتدا پشت در ماندند ولي در نهايت پس از شروع بازي با باز شدن درها توانستند وارد استاديوم شوند.

ورود تماشــاگرا­ن بدون بليت به ورزشگاه باعث شــد طبقه پايين تقريبا پر شود. اين در شــرايطي بود كه ســكوهاي تخريب شده از تماشاگر خالي ماند.

باتوجه به گران شدن قيمت بليت و كمبود آن در محوطه بيروني ورزشگاه، بازار سياه براي فروشبليتبه­راهافتادهب­ودوحتيگفته­ميشد برخي با قيمتهــاي ۰۰۵ يا ۰۰6 هزار تومان موفقبهتهيه­بليتبازيپر­سپوليسشدهب­ودند.

طرفداران پرسپوليس در استاديوم آزادي برايبازيكن­انمحبوبشان­سنگتمامگذا­شتند و يكنفس از اولين تــا آخرين بازيكن ذخيره تيمشان را تشويق كردند.

تعداديخبرن­گاراصفهاني­همراهكاروا­نتيم سپاهانبهته­رانآمدهبود­ندكهباحضور­درجمع همكاران تهرانيشان به جايگاه رسانهايها رفته و در فضاي جايگاه خبرنگاران مشــغول ارسال گزارش براي رسانههاي خودشان بودند.

از اتفاقات عجيب حاشــيه اين ديدار شعار پرسپوليســ­يها عليه اميــد نورافكن بازيكن استقاللي تيم سپاهان و پيام نيازمند دروازهبان مليپوش تيم سپاهان بود كه آنها هم از انتقاد طرفداران پرسپوليس در امان نماندند.

با توجه به حاشــيههاي روزهاي گذشته و حمله برخي پيشكسوتان به وحيد اميري اين بازيكن ۴۳ ساله تيم پرسپوليس بيشتر از بقيه از سوي هواداران تشويق شد. طوري كه اميري مجبور شد در حين گرم كردن خودش از ميانه زمينبهسمتط­رفدارانبرو­دتابرايآنه­اتعظيم كند. او به ابراز احساســات هوادارانش واكنش نشان داد و برايشان دست زد.

محمد عمري و ميالد ســرلك دو بازيكن مصدوم پرســپوليس كه گفته ميشد شايد به علت مصدوميت به اين ديدار نرسند، با تالش كادر فني به مسابقه با سپاهان رسيدند و از ابتدا در تركيب تيمشــان به ميدان رفتند.

اندك هواداران سپاهاني حاضر در ورزشــگاه كه فرصتي براي شعار دادن عليه تمام بازيكنان پرســپوليس نداشــتند از فرصت اســتفاده كرده و به شدت عليه افشين پيرواني شعارهاي توهينآميز سردادند.

مرتضــي پورعليگنجـ­ـي مدافــع تيم پرســپوليس پس از مصدوميت به وسيله يك دستگاه آمبوالنس راهي بيمارستان شد.

در دقيقه ۲۲ بازي و پس از اعالم شدن گل تيم سپاهان، هواداران سپاهاني به شدت عليه داور و تيم داوري شــعارهاي تندي سردادند و معتقد بودند داور اشتباه كرده است.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran