KHABAR VARZESHI

فراربزرگبه­سویقهرمانی

- عليرضابيرا­نوند،مرتضيپورعل­يگنجي0۳-علينعمتي، فرشادفرجي،دانيالاسما­عيليفر،وحيداميري،كمال كاميابينيا،ميالدسرلك۱+09-وحدتهنانوف،اميد عاليشاه۶4-عيسيآلكثير،مهديترابي2­۸-گئورگي گولسياني،محمدعمري2۸-سيامكنعمتي­ولئاندروپر­يرا سرمربي:يحييگلمحمد­ي پيامنيازمن­د،محمددانشگر،نيل

پيام حيدري

محمدرضا ابوالفضلي و فرهاد فرهادپور رضاييان، ريگي و دانشگر (سپاهان)

پرسپوليس) تماشاگر20ه­زارنفر ورزشگاهآزا­دي

از متن بازي در حســاسترين بــازي هفتــه بيستوسوملي­گبرتر،پرسپوليس در يــك بــازي فينالگونــ­ه در ورزشــگاه آزادي ميزبان سپاهان اصفهان بود. ميزبان در اين جدال در همان نيمه اول ۰۱نفره شــد تا اين مسابقه در نهايت در ثانيههاي پاياني به سود سپاهان به پايان برسد و طالييپوشان در مســير هموارتري براي قهرمانيقرا­ربگيرند.اينمسابقهب­اگلمحمدكري­مي شروع و تمام شد! محمد كريمي در اولين موقعيت خطرناك بازي يخ مســابقه را با گلش در ورزشگاه آزاديآبكرد­اماكمكداور­دريكتصميمج­نجالي اعالم آفســايد كرد اما اين پايــان كار اين بازيكن ســپاهان نبود و كريمي در آخرين دقيقه بازي كار خودش را كرد و يك گل تاريخي به ثمر رساند.

اين بازي را در حضور كامبيز ديرباز -هنرپيشه پرسپوليسي-پرسپوليسبا­گلديرهنگام­باخت

لئاندرو پريرا -45+2(

و مربي پرتغالي ســپاهان با كمك بازيكن برزيلي ميزبان -كه اخراج شد تا تيمش ۰۱نفره شود- برد!

شرح گل دقيقه 5+۰۹: در آخريــن موقعيت بازي باالخرهمقا­ومتپرسپولي­س۰۱نفرهشكس­ت.محمد كريميباشهر­يارمغانلوي­كودوكردوبا­شوتبينقص خــود دروازه بيرانوند را در زماني باز كرد كه فرصتي برايجبرانن­باشد.(پرسپوليسصف­ر-سپاهانيك)

لحظات حساس دقيقه ۳۱: شــوت خطرناك مهدي ترابي را پيام نيازمند به خوبي جمع كرد. دقيقه۲۲:سپاهانتوان­ستدروازهقر­مزهارابازك­ند اما كمكداور اعالم آفسايد كرد. ورزشگاه براي يك لحظه در سكوت فرورفت و بعد از مردود شدن گل، دوباره هياهو بر اســتاديوم حاكم شد و سپاهانيها اعتراض داشتند. دقيقه ۶۲: فرصت خوب براي ســپاهان كه مدافعان پرسپوليسمق­ابلفشارحما­لتسپاهانمق­اومتكردند. دقيقه۱۳:فرصتخطرناك­برايسپاهان­كهسانتر

احمــدزاده از روي نقطه كرنر با ضربه سر مهاجم اين تيم به بيرون رفت. دقيقه5۴:بهترينفرصت­پرسپوليسدر­ايننيمهباح­ركت سريع اميري از سمت چپ شكل گرفت و پس از سانتر، ضربه عاليشاه را پيام نيازمند مهار كرد و توپ دفع شد. دقيقه۶5:سانترخطرنا­كرامينباضر­بهسرمغانلو همراه شد اما بيرانوند توپ را به خوبي جمع كرد. دقيقه ۲۶: ضربه اميري به شكلي خطرناك از كنار دروازهسپاه­انبهبيرونر­فتونفسهادر­سينهافراد حاضر در ورزشگاه حبس شد. دقيقه ۸۶: شــوت خطرناك و ســنگين يوسفي توسط بيرانوند جمع شد. دقيقه ۰۹: بار ديگر بيرو ايســتادگي كرد و اينبار شوت سنگين اوليويرا را مهار كرد.

از حاشيه بازي دانيــال اســماعيلي­فر كه چنــد روز قبل در جامحذفي مقابل سپاهان گل به خودي زده بود، به تركيب قرمزها برگشت.

هواداران پرســپوليس در دقيقه ۴۲ ياد مرحوم هادي نوروزي را زنده نگه داشتند.

حمله سپاهان در دقيقه 6۲

موجب مصدوميت شديد مرتضي پورعليگنجي شد و علي نعمتي بهجاي او به زمين آمد. پورعليگنجي پس از مصدوميت به بيمارستان منتقل شد.

محمد دانشگر مورد حمله هواداران پرسپوليس قرار گرفت و عليه او شعار ميدادند.

كامبيز ديرباز، بازيگر پرسپوليســ­ي سينما در ورزشگاه آزادي حضور داشت.

عيسي،نعمتيوگولس­يانيسهگلزن­پرسپوليس به سپاهان در بازي حذفي نيمكتنشين بودند.

پريرا كه چند دقيقه قبل به دليل اعتراض كارت زرد گرفته بود، در واپسين دقايق نيمه اول با خطاي خطرناكرويب­ازيكنحريفب­اكارتزرددو­ماخراج شد تا به پرسپوليس شوك وارد شود.

هواداران پرسپوليس در دقيقه ۵۷ اجازه زدن ضربه كرنر را نميدادند و بيرانوند براي آرام كردن تماشاگران به سمت آنها رفت.

محمد عمري پــس از مصدوميت با برانكارد بيرون برده شد و دومين تعويض اجباري يحيي لقب گرفت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran